וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין לארה"ב: הצטרפו אליי - או שאתקוף לבד את דאעש בסוריה

24.9.2015 / 9:30

לפי הדיווח, רוסיה מתכננת תקיפות אוויריות נגד מטרות דאעש, ומבקשת מארצות הברית לאחד כוחות. פוטין מוכן לשקול הסרת תמיכתו באסד. אובמה ונשיא רוסיה צפויים להיפגש בשבוע הבא באו"ם

עריכה: שניר דבוש

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין מתכנן תקיפות אוויריות עצמאיות בסוריה נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), זאת במידה שארצות הברית תדחה את הצעתו לאחד כוחות - כך דיווחה הלילה (חמישי) רשת בלומברג שהסתמכה על מקורות רוסיים.

דיפלומט רוסי מסר אתמול לסוכנות רויטרס שמוסקבה רואה סיכוי גובר להשיג הסכמה בינלאומית למאבק בטרור בסוריה, שתביא לסיום מלחמת האזרחים שנמשכת יותר מארבע שנים וחצי. אולם מקור בכיר בקרמלין ויועץ למשרד הביטחון הרוסי מסרו לבלומברג שפוטין מתעקש שארצות הברית ובנות בריתה יסכימו לפעול בתיאום עם רוסיה, איראן וצבא סוריה נגד דאעש.

לדברי המקור, אם זה לא יקרה, פוטין, המתוסכל מחוסר התגובה של האמריקנים, יפעל לבד בסוריה. יש לציין שהפעם האחרונה שרוסיה יצאה למבצע צבאי גדול מעבר לגבולותיה התרחשה ב-1989 בזמן מלחמת ברית המועצות באפגניסטן.

לקריאה נוספת:
דיווח: רוסיה מקימה שני בסיסים נוספים ברצועת החוף של סוריה
דיווח: חיזבאללה הודיע לאסד - לא נילחם יותר בסוריה
חשש בישראל: הצבא הרוסי ישבש את מערכות צה"ל בגבול הצפון

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בצוללת שסרקה את הים השחור, 18 באוגוסט 2015. AP
רוצה להוביל את הקואליציה מול דאעש. פוטין/AP

בתוך כך, העיתון "ניו יורק טיימס" דיווח הלילה שנשיא ארצות הברית ברק אובמה החליט לפגוש את פוטין בשבוע הבא בניו יורק במסגרת האסיפה הכללית ה-70 של האו"ם. השניים לא נפגשו קרוב לשנה, בצל המתיחות הגוברת בין שתי המדינות. פוטין ינאם באו"ם ויציג את תכניתו בסוריה.

מקור נוסף שמצוטט בדיווח של בלומברג טוען שפוטין הציע "מסלולים מקבילים" – תכנית מדינית לצד תכניתו הצבאית. בכך, הוא מוכן במישור הדיפלומטי להעביר את אסד משלטונו, כפי שמתעקשות ארצות הברית וכל מדינות המערב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

כזכור, רוסיה הגבירה את נוכחותה הצבאית בסוריה לאחרונה במטרה לתמוך בצבא אסד, עם בניית בסיסים ושליחת מטוסי תקיפה, טנקים, תחמושת ומאות חיילים. בנוסף לכך, פוטין ערך סבב שיחות עם מנהיגי המזרח התיכון בניסיון לשכנע אותם בהכרח למצוא פתרון מדיני שיכלול את המשך שלטונו של אסד ואיחוד כוחות נגד דאעש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully