וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: חיזבאללה הודיע לאסד - לא נילחם יותר בסוריה

לפי ה"דיילי סטאר" הלבנוני, ארגון הטרור השיעי מסר למשטר בסוריה כי אחרי הקרב על זבדאני, הוא לא ישתתף עוד בתקיפות נגד כוחות המורדים לצד צבא אסד, אלא יעבור לפעילות הגנתית בלבד. "הארגון דל בכוחות ורוצה להתכונן לעימות עם ישראל"

צילום: סרטוני חובבים שהועלו לרשת, עריכה: טל רזניק

ארגון חיזבאללה הודיע למשטר הסורי כי אנשיו לא ישתתפו יותר בתקיפות נגד ארגוני המורדים בתוך סוריה לאחר שיוכרע הקרב על העיר זבדאני – כך מסרו היום (שלישי) גורמים דיפלומטיים ל"דיילי סטאר" הלבנוני.

המקורות אמרו כי אחרי שחיזבאללה יגיע למצב שהוא מאבטח את גבול סוריה-לבנון, לאחר כיבוש זבדאני, המשימה של לוחמי הארגון תתמקד בביצור העמדות – כלומר בהגנה בלבד. הם ציינו כי ההחלטה של חיזבאללה נובעת בין היתר מכך שמספר הלוחמים של הארגון מוגבל, ומזה שהוא רוצה להיות ערוך לעימות עם ישראל. יצוין כי רק בקרב על זבדאני עצמה, איבד חיזבאללה עשרות מאנשיו, וכי מאז החל הארגון ללחום לצד אסד הוא ספג מאות רבות של הרוגים.

עדות למצבו הלא-קל של הארגון גם בממד הכספי נעוצה בדיווחים שלפיהם על אף המימון שהוא זוכה לו מאיראן, חיזבאללה נדרש לתמיכה כספית מאנשי עסקים לבנוניים על מנת לכסות את ההוצאות התופחות שלו נוכח המעורבות הרבה במלחמה בסוריה.

עוד ידיעות בנושא
נתניהו: סיכמתי עם פוטין על הקמת מנגנון למניעת תקריות בסוריה
שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה
לצמוח מתוך הזבל - שעתו הגדולה של חיזבאללה

זבדאני הפכה למוקד של לחימה בעקבות מתקפה נרחבת של חיזבאללה ושל צבא סוריה נגד ארגוני המורדים השולטים בעיר. האזור חיוני להמשך שלטונו של הנשיא בשאר אסד משום שהוא סמוך לבירה דמשק ולגבול עם לבנון. חיזבאללה מאמין שהוא יצליח לכבוש את זבדאני ובכך למנוע זליגה של כוחות מורדים לתוך שטחי לבנון.

לוחם חיזבאללה בשטח לבנון משקיף על ישראל, 2006. AP
לוחם חיזבאללה/AP

הדיפלומטים שהתראיינו לעיתון חשפו עוד נדבך על עומק הקשרים ועל שיתוף הפעולה ההדוק בין הגופים השונים שלוקחים חלק בלחימה, המתנהלת זה ארבע שנים וחצי. לדבריהם, בסוריה התקיים חמ"ל מיוחד שכלל נציגים מהמשטר הסורי, מאנשי חיזבאללה, מקצינים רוסים, מאנשי משמרות המהפכה האיראניים ומנציגים של ארגון "פאטימה", קבוצה שנוסדה באיראן ושמורכבת מגורמים ממדינות שונות – בעיקר מאסיה.

על פי הדיווח ב"דיילי סטאר", הגורמים ציינו כי רוסיה סיפקה לסוריה נשק מתקדם, שכלל בין היתר גם רקטות – וידעו לומר כי חלקן הגיעו גם לידי חיזבאללה.

מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הכריז רשמית במאי 2013 כי ארגונו הצטרף ללחימה בסוריה, ושאנשיו פועלים לצד אנשי אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

מל"טים רוסיים בשמי סוריה

הדיווח על הפסקת הלחימה מצד חיזבאללה, שאין לו אישור רשמי, מגיע כאמור בצל ההתערבות הצבאית של רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה. גורמים אמריקניים רשמיים אמרו אתמול לסוכנות הידיעות הצרפתית כי רוסיה הציבה 28 מטוסי קרב בשדה תעופה מדרום לעיר לטקיה, כחלק מהכוח הצבאי שמקימה רוסיה בשדה התעופה הנמצא בתחום שליטתו של משטר אסד, כדי לסייע לצבאו של הנשיא במאבקו במורדים. בסוכנות הידיעות רויטרס דווח כי מל"טים רוסיים החלו לטוס בשמי סוריה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקיים אתמול במוסקבה פגישה עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין על מעורבותו של צבא רוסיה במלחמת האזרחים בסוריה, אמר: "ישראל לא תסבול את ההתחמשות שאיראן מארגנת נגדנו בגבול". השניים סיכמו על הקמת מנגנון למניעת תקריות בין שתי המדינות.

עשן מיתמר מהעיר זבדאני, שעל גבול סוריה-לבנון, יולי 2015. טוויטר, צילום מסך
עשן מיתמר מזבדאני, בחודש שעבר/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully