וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה

19.9.2015 / 0:03

אחרי חילופי האשמות בין הצדדים, הודיע שר החוץ קרי כי הוא מקווה להיפגש עם הרוסים בנוגע למלחמת האזרחים המתמשכת. שרי ההגנה של ארה"ב ורוסיה שוחחו לראשונה זה שנה ודנו ב"מנגנונים לפתרון הקונפליקט וללחימה בדאעש"

צילום: רויטרס עריכה: מתן חדד

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר אתמול (שישי) כי ארצות הברית מעוניינת לקיים שיחות צבאיות עם רוסיה בנושא סוריה, וכי ארצו מקווה שהשיחות יוכלו להתקיים "בקרוב מאוד". בתוך כך, שרי ההגנה של שתי המדינות שוחחו בפעם הראשונה זה שנה ודנו במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה. השיחה התקיימה לאור העמקת מעורבותה הצבאית של מוסקבה בסוריה, שגרמה לדאגה בוושינגטון, ולשם תיאום הלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

ארצות הברית ורוסיה חלוקות בדעותיהן בנוגע למלחמה העקובה מדם בין משטרו של הנשיא בשאר אסד, קבוצות מורדים וארגוני טרור. למרות זאת, קרי הצהיר כי ארצו "מחפשת דרכים שבהן ניתן יהיה למצוא מכנים משותפים". קרי הוסיף: "הנשיא ברק אובמה מאמין ששיחת צבא-אל-צבא היא צעד חשוב, ואני מקווה שהיא תתרחש בזמן הקרוב. אנו מעוניינים בהגדרת האפשרויות השונות העומדות בפנינו בנוגע לצעדים הבאים בסוריה".

לקריאה נוספת בנושא:
חיזוק אסד הופך את רוסיה למעצמה הדיפלומטית שפוטין חלם עליה
"איום על ישראל": נתניהו ידון עם פוטין במוסקבה על הסיוע לאסד
ארה"ב לרוסיה: "מודאגים מהדיווחים על מעורבותכם בלחימה בסוריה"

שר ההגנה האמריקני אש קרטר, 1 במאי 2015. רויטרס
"הסכימו לדון על מנגנונים לפתרון הקונפליקט". קרטר/רויטרס

קרי הוסיף כי מטרתו העיקרית של ממשל אובמה נותרה בעינה – חיסול כוחות דאעש הפועלים במדינה. "אנחנו נותרים ממוקדים בהשמדת לוחמי 'המדינה האיסלאמית' ובהשגת הסדר פוליטי בסוריה, שאנו לא מאמינים שיושג אם הנשיא בשאר אסד יישאר בתפקידו", אמר.

לאחר דבריו של קרי, גורמים במשרד החוץ במוסקבה אמרו כי המדינה מוכנה לשיחות עם ארצות הברית וכי הם מקווים לקיים שיחות צבאיות בקרוב. "מעולם לא סירבנו לדיאלוג עם ארצות הברית", אמרה דוברת המשרד מריה זכרובה. היא הוסיפה: "אנחנו פתוחים לדיאלוג על כל הנושאים שבהם יש לנו עניין משותף, כולל סוריה".

כאמור, שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר ושר ההגנה הרוסי סרגיי שויג שוחחו אתמול לראשונה מאז אוגוסט שעבר. בהצהרת הפנטגון נמסר כי שני השרים שוחחו כ-50 דקות. "הם הסכימו לדון שוב על מנגנונים לפתרון הקונפליקט המתמשך בסוריה ולגבי פעולות נגד דאעש", נמסר. בסוכנות הידיעות הרוסית RIA דווח כי ממשרד ההגנה הרוסי נמסר שהשיחה עם ארצות הברית הראתה כי לשתי המדינות ישנן דעות משותפות בנוגע לרוב הנושאים הקריטיים בסוריה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
נשיא רוסיה ולדימיר פוטין עם שר ההגנה סרגיי שויגו. נובמבר 2013. AP
לאחרונה הגבירה רוסיה את נוכחותה הצבאית בסוריה. שר ההגנה שויגו והנשיא פוטין/AP

יצוין שרוסיה שימשה בת ברית של ממשל אסד לאורך ארבע שנות העימות במדינתו. זאת, בעוד שבארצות הברית רואים את הדחת אסד מתפקידו תנאי הכרחי לפתרון המשבר. לאחרונה, הגבירה מוסקבה את נוכחותה הצבאית בסוריה בעוד שמשטרו של אסד מאבד מכוחו לקבוצות המורדים. לדברי רוסיה, היא עוזרת לצבא הסורי במלחמתו נגד דאעש, אולם גורמי צבא אמריקניים מאשימים את רוסיה בניסיון להקים בסיס אווירי בלטקיה, אחד ממעוזיו של אסד.

לאחר שקרי שוחח עם מקבילו הרוסי סרגיי לברוב לפני כמה ימים, פורסמה הודעה מטעם מחלקת המדינה האמריקנית שבה נמסר כי "פעולותיה של רוסיה עשויות להביא להסלמה בסכסוך באזור ולהביא לאובדן רב יותר של חיי חפים מפשע, להגדיל את כמות הפליטים ולהסתכן בעימות עם הקואליציה נגד דאעש הפועלת, בין היתר, בסוריה, בהובלת ארצות הברית".

בתוך כך, ראש האופוזיציה יצחק הרצוג נפגש בצהריים עם קרי בלונדון. השניים דנו בארבע עיניים במצב באזור בעקבות ההסכם עם איראן, בקיפאון במשא ומתן מול הפלסטינים ובאלימות בירושלים.

(עדכון ראשון: 20:00)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully