וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"איום על ישראל": נתניהו ידון עם פוטין במוסקבה על הסיוע לאסד

16.9.2015 / 13:11

ראש הממשלה והנשיא הרוסי ידונו בשבוע הבא על פריסת הכוחות של הקרמלין בסוריה ועל החשש מפני זליגת נשק לחיזבאללה ולארגוני טרור. קרי למקבילו הרוסי: "התמיכה באסד מחריפה את הסכסוך". אתמול פורסמו תמונות לוויין שחושפות את הנוכחות הרוסית בסוריה

צילום מסך

(פוטין: "נמשיך לספק סיוע לשלטון בסוריה")

ראש הממשלה בנימין נתניהו יצא בשבוע הבא לרוסיה וידון עם הנשיא ולדימיר פוטין בפריסת הכוחות הרוסיים בסוריה – כך נמסר היום (רביעי) מלשכתו של נתניהו. לפי סוכנות הידיעות הרוסית "ספוטניק", הפגישה תתקיים ביום שני וביקור נתניהו ייארך כיממה. לפי ההודעה, ראש הממשלה יציג את האיומים הנשקפים לישראל כתוצאה מהעברת אמצעי לחימה מתקדמים לאזור ומזליגת נשק לחיזבאללה ולארגוני טרור אחרים.

בתוך כך, שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי אמר הלילה לשר החוץ הרוסי סרגיי לברוב כי תמיכתה של רוסיה בשלטונו של אסד בסוריה "עלולה להחריף ולהאריך את הסכסוך" במדינה. לאחרונה הצהיר לברוב כי ארצו תמשיך לספק נשק למשטרו של נשיא סוריה במטרה להילחם בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בשטחו. בשבוע האחרון, שני דיפלומטים מערביים וגורם רוסי האשימו את רוסיה בהצבת מערכת טילים מתקדמת נגד מטוסים בשטח סוריה.

לקריאה נוספת:
"מצרים עם אסד": סיסי וראש המודיעין הסורי נפגשו בקהיר
ארה"ב לרוסיה: "מודאגים מהדיווחים על מעורבותכם בלחימה בסוריה"
קרי: אם רוסיה לוחמת לצד אסד - היא מסתכנת בעימות עם הקואליציה

בסיס חיל האוויר ליד לטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. "פוריין פוליסי", אתר רשמי
מגורי חיילים ותחנת פיקוח. צילומי הלוויין שפורסמו ב"פוריין פוליסי"/אתר רשמי, "פוריין פוליסי"

אתמול פורסמו תמונות לוויין חדשות במגזין האמריקני "פוריין פוליסי", שחשפו עד כמה מרחיבה רוסיה את פעילותה בסוריה. בצילומים נראים לא רק בתים ארעיים ותחנת פיקוח אווירי, אלא גם מגורי חיילים הצמודים לנמל התעופה הבינלאומי באסל אל-אסד שבלטקיה. מגורים אלה עוצבו במיוחד לתמוך במבצעי קרב אוויריים רוסיים שייצאו מהבסיס ועשויים לשרת גם כמרכז לוגיסטי ללוחמים רוסים.

דובר הפנטגון התייחס שלשום לדיווחים השונים לנוכחות הרוסית בשדה התעופה הסמוך ללטקיה, הנחשבת למעוזו של אסד, והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין וראש הממשלה בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים במוסקבה, 20 בנובמבר 2013. קובי גדעון, לשכת העיתונות הממשלתית
"יחסים פתוחים". פוטין ונתניהו בביקור ראש הממשלה במוסקבה ב-2013/לשכת העיתונות הממשלתית, קובי גדעון

בריאיון שהעניק הנשיא הסורי לכלי תקשורת רוסי ופורסם היום, הביע אסד תמיכה בקו שבו נוקטת מוסקבה. "צריך להמשיך לשתף פעולה במאבק בטרור לצד איראן ורוסיה. גם עם עיראק נשתף פעולה, כי היא מתמודדת עם אותו סוג של טרור", אמר. לדבריו, דמשק תמשיך לקבל תמיכה מטהראן: "הברית בינינו מתבססת על אמון רב. בעינינו, לאיראן יש תפקיד חשוב והיא תומכת בסוריה פוליטית, צבאית וכלכלית".

ביקורו של נתניהו ודבריו של אסד מגיעים כשבוע לאחר התייחסותו של גורם ביטחוני ישראלי בכיר ליחסים בין ישראל לרוסיה. "יש לנו יחסים פתוחים עם הרוסים, שבאו להציל את אסד במלחמת האזרחים. עם זאת, לא נאפשר הפרת ריבונות והעברת נשק מתקדם או נשק כימי. אנחנו עוקבים אחרי ההתפתחויות ושומרים על ערוצים פתוחים עם מוסקבה", אמר.

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הודה בשבוע שעבר שמדינתו שולחת ציוד צבאי לסוריה וציוד הומניטרי. עם זאת, הוא דחה את הטענה מוסקבה הגבירה את הפעילויות שלה על אדמת סוריה. "המטוסים הרוסים מעבירים ציוד צבאי בהתאם לחוזים החתומים וגם סיוע הומינטרי", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully