וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמונות לוויין מוכיחות: רוסיה מעמיקה את מעורבותה בסוריה

בצילומים שהגיעו לידי מגזין "פוריין פוליסי" נראה כי בניית הבסיס ליד לטקיה ממשיכה ביתר שאת: מגורי לוחמים הוקמו ומסלולי טיסה נסללו, וניתן לקבוע מהו ההיקף של המעורבות הרוסית במדינה

צילום מסך

תמונות לוויין חדשות שהגיעו לידי המגזין האמריקני "פוריין פוליסי" חושפות היום (שלישי) את מה שהפנטגון טען אמש: רוסיה מרחיבה את פעילותה בסוריה. בצילומים נראים לא רק בתים ארעיים ותחנת פיקוח אווירי, אלא גם מגורי חיילים הצמודים לנמל התעופה הבינלאומי באסל אל-אסד שבלטקיה. מגורים אלה עוצבו במיוחד לתמוך במבצעי קרב אוויריים רוסיים שייצאו מהבסיס ועשויים לשרת גם כמרכז לוגיסטי ללוחמים רוסים.

דובר הפנטגון התייחס אתמול לדיווחים השונים על הנוכחות הרוסית בשדה התעופה הסמוך ללטקיה, הנחשבת למעוזו של בשאר אסד, והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

לפי המגזין, לאחרונה החלו כמה מומחים לתעד את ההגעה היומיומית של מטוסי תובלה רוסיים לבסיס. מוסקבה שולחת גם ספינות לסוריה, אף שלעתים היא מצהירה כי יעדן המרכזי הוא נמל פורט סעיד במצרים ושבשוגג הגיעו לנמל לטקיה.

בסיס חיל האוויר ליד לטקיה, סוריה, ספטמבר 2015. "פוריין פוליסי", אתר רשמי
תמונות הלוויין שהגיעו לידי "פוריין פוליסי" מעידות על הרחבת בניית בסיס חיל האוויר/אתר רשמי, "פוריין פוליסי"

התמונות מעידות גם על כך שצוותי הבנייה השלימו לאחרונה מסלולים המחברים בין מסלול הטיסה לאתר הבנייה, מה שמצביע על הקמת האנגרים למטוסים רוסיים. בצילומי הלוויין נראה גם כי היקף הבנייה הולך וגדל: אזור גדול של אדמה פונה בחלקים שונים של הבסיס. בנוסף, ישנם רפסודות וארגזים מעץ בכל מקום ומשאיות נראות נכנסות לאתר. מניתוח כל הטיסות והמשלוחים המגיעים בספינות לסוריה, ניתן לקבוע כי רוסיה מרחיבה את מעורבותה בסוריה.

אמש אמרו שני גורמים אמריקניים רשמיים כי רוסיה הציבה טנקים בשדה התעופה ליד לטקיה, ושכוחותיה בונים במקום מערכי הגנה. אחד הגורמים אמר כי שבעה טנקים מסוג T-90 נראו בשדה. כמו כן, נמסר כי רוסיה הציבה מערכות ארטילריה במקום, שלטענת הגורמים נראות ערוכות כדי להגן על החיילים הרוסים הנמצאים באזור.

אתמול דיווח ההעיתון "ניו יורק טיימס" כי רוסיה משתמשת במסדרון אווירי מעל עיראק ואיראן כדי להטיס את הציוד הצבאי והחיילים שלה לשדה התעופה בלטקיה. לפי הדיווח, לאחר שבולגריה הודיעה על סגירת המרחב האווירי שלה בפני הטיסות הרוסיות לסוריה, היא הפנתה במהרה את טיסותיה לאותו מסדרון אווירי. בשבוע שעבר דיווחה סוכנות הידיעות רויטרס כי רוסיה הציבה 200 חיילים מחיל הים בשדה התעופה. כמו כן, גורמים אמריקניים מסרו כי רוסיה שלחה במהלך השבוע האחרון שני מטוסי תובלה ביום למקום.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: ייתכן שרוסיה בונה בסיס אווירי לתמיכה בצבא אסד בסוריה
"המערב דחה בעבר הצעה רוסית להדחת אסד מהשלטון"
"סימן שאסד מודאג": מאות חיילים רוסים הוצבו בצפון סוריה

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
בסיס חיל האוויר ליד לטקיה, ארכיון. Google Earth, אתר רשמי
תמונת לוויין של הבסיס כפי שצולמה על ידי לווייני google earth/אתר רשמי, Google Earth

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully