וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המערב דחה בעבר הצעה רוסית להדחת אסד מהשלטון"

מתווך שהשתתף בשיחות המו"מ על המשבר בסוריה חשף כי רוסיה הציעה ב-2012 תכנית שכללה "דרך אלגנטית להפלת אסד". המעצמות דחו אז את ההצעה בטענה כי אסד ייפול תוך זמן קצר. פוטין בכינוס ביטחוני: נמשיך לתמוך צבאית במשטר הסורי

צילום מסך

על רקע הדיווחים על מעורבות גוברת של מוסקבה במלחמת האזרחים בסוריה, נחשף כי רוסיה יזמה לפני שלוש שנים הצעה להפסקת אש בסוריה, שבמסגרתה הנשיא בשאר אסד יפרוש מתפקידו. נשיא פינלנד לשעבר וזוכה פרס נובל לשלום מרטי אטיסרי, ששימש מתווך בכיר בערוצים הפנימיים של המשא ומתן, חשף היום (שלישי) את הדברים בשיחה עם העיתון הבריטי "גרדיאן".

באותה תקופה – פברואר 2012 - ערך אטיסרי פגישות עם נציגים מחמש המעצמות. הוא אמר שבמהלך הדיונים, השגריר הרוסי ויטלי צ'ורקין, פרש תוכנית בת שלוש נקודות, שכוללת הצעה לפרישתו של אסד. אולם ארצות הברית, בריטניה וצרפת היו משוכנעות שהנשיא הסורי עומד ליפול בכל מקרה ולכן התעלמו מההצעה.

אטיסרי אמר בריאיון כי המעצמות המערביות לא ניצלו את ההזדמנות שהוצעה. בשנים שעברו מאז הדיונים ב-2012 נהרגו עוד עשרות אלפי בני אדם בסוריה ונעקרו מיליונים מבתיהם, מה שהוביל למשבר הפליטים החמור ביותר מאז מלחמת העולם השנייה.

לקריאה נוספת:
ארה"ב: ייתכן שרוסיה בונה בסיס אווירי לתמיכה בצבא אסד בסוריה
"מפקד כוח קודס האיראני ביקר ברוסיה בפעם השנייה בחודשיים"
"סימן שאסד מודאג": מאות חיילים רוסים הוצבו בצפון סוריה

ולדימיר פוטין (מימין) מארח את בשאר אסד במוסקבה, 19 בדצמבר 2006. Mikhail Klementiev, AP
באופן רשמי מוסקבה טענה כי הפסקת אש חייבת לכלול את אסד בשלטון. פוטין ואסד ב-2012/AP, Mikhail Klementiev

במהלך ארבע שנים וחצי של המלחמה בסוריה, תמכה רוסיה בנשיא אסד ובאופן רשמי טענה כי אף הסכם להפסקת אש לא יכול לכלול את פרישתו של אסד. לאחרונה דווח כי היא שולחת ציוד צבאי לאסד ואף שחיילים רוסים מתאמנים בשטח סוריה. אתמול מסר דובר הפנטגון כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במעוז אסד במערב סוריה, לטקיה, מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי, שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי.

אטיסרי שחזר בריאיון עם העיתון הבריטי את פגישתו עם הנציג הרוסי. "הנקודה הכי מעניינת בשיחות שערכתי הייתה פגישתי עם ויטלי צ'ורקין משום שהכרתי אותו קודם לכן. הוא אמר לי שלושה דברים: האחד, לא כדאי שנחמש את האופוזיציה. השני, עלינו ליצור דיאלוג בין האופוזיציה לאסד באופן מיידי. השלישי, עלינו למצוא דרך אלגנטית להדחת אסד". אטיסרי טוען כי הוא וידא שוב עם צ'ורקין את הצעתו ושהנציג הרוסי דיבר ככל הנראה בשם הקרמלין משום שחזר זה מכבר מביקור במוסקבה. אטיסרי העביר את המסר הרוסי למשלחות מארה"ב, מצרפת ומבריטניה אך כולן חשבו שזה עניין של שבועות עד אסד ייפול.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

פוטין: "אם רוסיה לא תתמוך בסוריה, המצב במדינה יהיה גרוע יותר"

לאחרונה גוברת במערב ההבנה כי הפסקת אש בסוריה תהיה חייבת לכלול את אסד בשלטון. בשבוע שעבר הציע שר החוץ הבריטי פיליפ האמונד תכנית להפסקת אש בסוריה שבמסגרתה אסד ימשיך לכהן כנשיא למשך חצי שנה של תקופת מעבר אך ההצעה נדחתה על ידי דמשק.

בתוך כך, היום נאם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בכינוס ביטחוני של המדינות הפוסט-סובייטיות ואמר כי מוסקבה תמשיך לספק סיוע צבאי לממשלתו של אסד. "זה מובן מאליו שללא הרשויות הסוריות והצבא הסורי שנלחמים בדאעש בשטח, יהיה זה בלתי אפשרי להבריח את הטרוריסטים מהמדינה ומהאזור", הוסיף. "אם רוסיה לא תתמוך בסוריה, המצב במדינה יהיה גרוע יותר מהמצב בלוב וזרם הפליטים אף יחמיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully