וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רקטות נורו לעבר אשקלון ושדרות ובתגובה תקף צה"ל ברצועה

רקטות נורו לעבר אשקלון ושדרות ובתגובה תקף צה"ל ברצועה. שופט העליון לשעבר מישאל חשין הלך לעולמו. שלום שלמה, אחיו של העבריין בני שלמה, חוסל בדרום. שלושה שוטרים נפצעו בהפרות סדר בג'בל מוכבר. הכותרות שעשו את השבת

(צילום: שי מכלוף וניב כליף)

ירי רקטות לעבר שדרות ואשקלון; צה"ל תקף שלוש מטרות בעזה

חיל האוויר תקף הלילה שלוש תשתיות טרור בצפון רצועת עזה, בהן מפקדת חמאס, בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר אשקלון ושדרות. הרקטה ששוגרה לעבר אשקלון יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל" מעל אזור התעשייה במועצה האזורית חוף אשקלון. זמן קצר לפני היירוט נשמעה אזעקה בעיר אשקלון ובסביבתה. הארגון הסלפי "פלוגת השייח עמר חדיד", המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות לירי הרקטה בחשבון הטוויטר שלו. כלי שיט של חיל הים השיב באש לעבר צפון רצועת עזה.

כשלוש שעות קודם לכן - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - התפוצצה רקטה בלב שדרות. הרקטה גרמה נזק לאוטובוס שהיה במקום, והרסיסים הסבו נזק למחסן סמוך. אישה בת 40 תושבת העיר פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה וצלצולים באוזניים. מצבה קל והיא קיבלה טיפול בחדר המיון.

שופט בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין הלך לעולמו

השופט והמשנה לנשיא בית המשפט העליון לשעבר מישאל חשין הלך היום לעולמו לאחר מאבק במחלה קשה. חשין, בן 79 במותו, נחשב לאחד השופטים הבולטים שכיהנו בשנים האחרונות בבית המשפט העליון. בפסיקותיו קידם רבות את הנושאים הקשורים למאבק בשחיתות הציבורית, והיה ידוע בסגנון הכתיבה הצבעוני שלו בפסקי הדין הרבים שפרסם ובלשונו החדה. הלווייתו תיערך מחר בשעה 17:30 בקיבוץ גבעת השלושה שבמרכז. ב-2010 נהרג בנו שניאור בתאונת פגע וברח בעת שרכב על אופניו בסמוך למחלף קסם, ומאז השקיע חשין משאבים רבים בהנצחתו.

חשין, יליד 1936, החל את דרכו המשפטית כבר בגיל 17, כאשר החל את לימודיו באוניברסיטה העברית, ובשנת 1962 קיבל תואר דוקטור במשפטים. ב-1973 מונה למשנה לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה דאז מאיר שמגר ולאחר מכן פרש והקים משרד פרטי, שבו ייצג בין היתר בכירים בשב"כ במסגרת פרשת קו 300. ב-1992 מונה לכהונת שופט בית המשפט העליון ובשנת 2005 מונה למשנה לנשיא בית המשפט. שנה לאחר מכן, עם הגיעו לגיל 70, פרש לגמלאות.

אחיו של העבריין בני שלמה המסוכסך עם דומרני נורה למוות

שלום שלמה, אחיו של העבריין בני שלמה, המסוכסך עם שלום דומרני, נורה הלילה למוות ברכבו במושב בחבל לכיש שבדרום. גבר נוסף שהיה עמו ברכב נפצע אף הוא מהירי ופונה לבית החולים ברזילי שבאשקלון במצב קל. במשטרה חושדים כי מדובר בחיסול במסגרת מאבקי שליטה בין הארגון של בני שלמה לדומרני, וחוששים כי הרצח יצית גל של ניסיונות נקם ואירועי דמים באזור.

כוחות גדולים של משטרת מרחב לכיש, בפיקודו של ניצב-משנה אלי כזרי, הגיעו לזירה, ביצעו סריקות והחלו בבדיקת נסיבות האירוע. החקירה הועברה לטיפול להב 433.

בני שלמה מנהל בימים אלו מאבקי שליטה נגד דומרני, בין היתר סביב עסקי מטמנות זבל באזור. סביב מאבק זה היו כמה חיסולים באשקלון ובסביבתה בסוף שנת 2013.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

3 שוטרים נפצעו בהפרות סדר בבירה: "עברנו מבלימה להתקפה"

שלושה שוטרי מג"ב נפצעו אתמול מבקבוקי תבערה שהושלכו לעברם, כשניסו להשתלט על הפרות סדר בשכונת ג'בל מוכבר שבמזרח ירושלים. אחד מהם במצב בינוני והשניים האחרים במצב קל. פלסטיני נפצע באורח בינוני-קשה מירי השוטרים. שלושה קטינים נעצרו בחשד לידויי אבנים במהלך הפרות הסדר.

במהלך האירוע, יודו אבנים ובקבוקי תבערה לכיוון כוחות משטרה ומג"ב. בנוסף, חסמו צעירים פלסטינים כבישים באזור באמצעות צמיגים בוערים ופחי אשפה. כוח מג"ב שהגיע למקום כדי להשתלט על ההתפרעות, חש סכנה לחייו וירה באוויר. לאחר מכן, הוא פתח בירי לעבר מיידי בקבוקי התבערה.

הפלסטיני שנפצע מהירי פונה לקבלת טיפול בבית החולים שערי צדק בעיר. השוטרים פונו לתחנת עוז, המשמשת גם בסיס משמר הגבול, משם פונו לקבלת טיפול רפואי. אחד מהם, בן 27, נפצע באורח בינוני ופונה לבית החולים הדסה עין כרם כשהוא סובל מכוויות בחלקי הפנים והגוף. שני השוטרים הנוספים נפצעו באורח קל. אחד מהם טופל במקום והשני פונה אף הוא לבית החולים.

שיחות צבאיות, בקרוב: ארה"ב ורוסיה ידונו בגורל סוריה

שר החוץ האמריקני ג'ון קרי אמר אתמול כי ארצות הברית מעוניינת לקיים שיחות צבאיות עם רוסיה בנושא סוריה, וכי ארצו מקווה שהשיחות יוכלו להתקיים "בקרוב מאוד". בתוך כך, שרי ההגנה של שתי המדינות שוחחו בפעם הראשונה זה שנה ודנו במלחמת האזרחים המתמשכת בסוריה. השיחה התקיימה לאור העמקת מעורבותה הצבאית של מוסקבה בסוריה, שגרמה לדאגה בוושינגטון, ולשם תיאום הלחימה בארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש).

ארצות הברית ורוסיה חלוקות בדעותיהן בנוגע למלחמה העקובה מדם בין משטרו של הנשיא בשאר אסד, קבוצות מורדים וארגוני טרור. למרות זאת, קרי הצהיר כי ארצו "מחפשת דרכים שבהן ניתן יהיה למצוא מכנים משותפים". קרי הוסיף: "הנשיא ברק אובמה מאמין ששיחת צבא-אל-צבא היא צעד חשוב, ואני מקווה שהיא תתרחש בזמן הקרוב. אנו מעוניינים בהגדרת האפשרויות השונות העומדות בפנינו בנוגע לצעדים הבאים בסוריה".

חשד לרשלנות: פעוטה נפלה מקומה שלישית בבניין בבירה - ומתה

פעוטה בת שנתיים מתה היום (שבת) לאחר שנפלה מקומה שלישית בבניין ברחוב בית וגן שבירושלים. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהגיעו למקום ביצעו בה פעולות החייאה ופינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם בעיר כשהיא סובלת מפגיעה רב-מערכתית. שם, ביחידת הטראומה, נמשכו מאמצי ההחייאה אך בסופו של דבר מתה הפעוטה מפצעיה. המשטרה חוקרת חשד לרשלנות לאחר שמחקירה ראשונית עלה כי התינוקת נפלה מחלון שבו נקשרו חבלים במקום סורגים.

"על הקרקע שכבה פעוטה כבת שנתיים כשהיא מחוסרת הכרה עם פגיעת ראש מדממת ופגיעה רב-מערכתית קשה", אמר פרמדיק מד"א איציק אסרף שהגיע לזירה. "עוברי אורח שהיו במקום סיפרו לנו שהיא נפלה מחלון בקומה השלישית. הענקנו לה טיפול רפואי ראשוני בשטח ופינינו אותה לבית החולים הדסה עין כרם כשהיא במצב אנוש תוך כדי פעולות החייאה".

שריפה פרצה במרכז ירושלים; שני כבאים נפגעו קל

שני לוחמי אש נפגעו באורח קל מהשריפה שפרצה היום במרכז ירושלים. הם מקבלים טיפול על ידי כוחות מד"א שהגיעו לזירה. 12 צוותי כיבוי פועלים בשריפה גדולה שפרצה היום בבניין המשביר הישן ברחוב עליאש שבירושלים. צוותי הכיבוי הודיעו כי הצליחו לעצור את התפשטות האש והם לקראת שליטה מלאה בשריפה. כמו כן, הצוותים ממשיכים בפעולות אוורור המבנה מעשן וכיבוי סופי של מוקד האש הנמצא בקומה הראשונה. עוד הוסיפו צוותי הכיבוי כי נזק כבד נגרם לבניין.

מגבירה את הלחץ: מצרים התחילה להציף את המנהרות של חמאס

בא מצרים התחיל להציף את המנהרות ששימשו את החמושים ואת המבריחים הפלסטינים להחדיר לתוך רצועת עזה חומרים וסחורות – כך דווח אתמול ברשת BBC. מדובר בצעד נוסף של המצרים במאמץ לחיסול פרויקט המנהרות – שהוא חלק מהמלחמה בטרור בסיני. לאחרונה, דחפורים פועלים באזור הגבול שבין הרצועה ובין מצרים על מנת להפוך את האזור לשופע בבריכות דגים.

מאות מנהרות שבנו הפלסטינים היו בשימוש תדיר עד שהמצרים החליטו בשנים האחרונות "להיפטר" מהמטרד הזה. עם זאת, חלק מאלה שנהרסו בידי המצרים שופצו, וכמה אחרות נבנו מחדש. המנהרות שנועדו לעקוף את הגבול עם מצרים, היוו חלק משמעותי בכלכלת עזה – שנמצאת תחת מצור ישראלי מאז 2007 – עת עלה חמאס לשלטון. ארגון הטרור האשים את מצרים בשיתוף פעולה עם ישראל, ובהגברת הבידוד של רצועת עזה.

יפן: הפרלמנט שינה את החוקה הפצפיסטית ואישר לחימה מעבר לים

הבית העליון בפרלמנט של יפן אישר אמש באופן סופי את השינויים בחוקה המאפשרים לצבא להשתתף בלחימה מעבר לים, בצל מחאה אזרחית רחבה וקטטה המונית שפרצה השבוע בבית הנבחרים. מדובר בציון דרך משמעותי במאמציו של ראש הממשלה שינזו אבה להתיר את גבולות החוקה הפציפיסטית מעל הצבא.

לצבא, שידוע כ"כוח להגנה עצמית", תהיה מעתה את האפשרות לצאת לקרב מחוץ למדינה, גם אם יפן אינה נתונה לאיום ישיר. זאת, במטרה להגן על בנות בריתה, בהן ארצות הברית. בנוסף לכך, יגדל היקף התמיכה הלוגיסטית שתספק טוקיו לצבאות של בעלות ברית, וכוחותיה יוכלו להשתתף במשימות לשמירת שלום של האו"ם.

אבה אמר כי השינוי בחוקה - הגדול ביותר במדיניות הביטחון של יפן מאז 1945 - הוא חיוני על מנת לפגוש אתגרים חדשים כמו אלו שמעמידה בפניה סין השכנה. "החקיקה היא חיונית כדי להגן על חיי אנשים והיא נועדה למנוע מלחמות", אמר אבה לכתבים אחרי אישור החוק על ידי הבית העליון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully