וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בתגובה לירי הרקטות: צה"ל תקף שלוש מטרות בעזה

חיל האוויר תקף שלוש תשתיות טרור בצפון הרצועה בתגובה לירי הרקטות אמש לדרום. ארגון סלפי המזוהה עם דאעש קיבל אחריות על הירי. הרקטה שהתפוצצה בלב שדרות גרמה נזק לאוטובוס ולמבנה. במועצת חוף אשקלון בוצע יירוט על ידי "כיפת ברזל"

(צילום: שי מכלוף וניב כליף)

חיל האוויר תקף הלילה (שבת) שלוש תשתיות טרור בצפון רצועת עזה, בהן מפקדת חמאס, בתגובה לירי הרקטות אמש לעבר אשקלון ושדרות. הרקטה ששוגרה לעבר אשקלון יורטה על ידי מערכת "כיפת ברזל" מעל אזור התעשייה במועצה האזורית חוף אשקלון. זמן קצר לפני היירוט נשמעה אזעקה בעיר אשקלון ובסביבתה. הארגון הסלפי "פלוגת השייח עמר חדיד", המזוהה עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), קיבל אחריות לירי הרקטה בחשבון הטוויטר שלו. כלי שיט של חיל הים השיב באש לעבר צפון רצועת עזה.

כשלוש שעות קודם לכן - לראשונה מאז מבצע "צוק איתן" - התפוצצה רקטה בלב שדרות. הרקטה גרמה נזק לאוטובוס שהיה במקום, והרסיסים הסבו נזק למחסן סמוך. אישה בת 40 תושבת העיר פונתה לבית החולים ברזילי באשקלון לאחר שהתלוננה על כאבים בחזה וצלצולים באוזניים. מצבה קל והיא קיבלה טיפול בחדר המיון.

עוד בוואלה! NEWS:
3 שוטרים נפצעו בהפרות סדר בבירה: "עברנו מבלימה להתקפה"
הרקטה שהרעידה מחדש את שדרות: "מפחדים לחזור לימי 'צוק איתן'"
מגבירה את הלחץ: מצרים התחילה להציף את המנהרות של חמאס

צפו ביירוט בחוף אשקלון I מתוך עמוד הפייסבוק "אשקלונט" (צילום: אדי ישראל)

טרם נפילת הרקטה בשדרות, אזעקת "צבע אדום" נשמעה בעוטף עזה ובשדרות, שעה שרבים מהתושבים היו בארוחות השבת. לאחר האזעקה, נשמעו הדי פיצוצים וזוהו שני שיגורים משטחי הרצועה.

"האוטבוס נפגע ונשברו זכוכיות", סיפר נהג האוטובוס יהושע אל גזר. "המחסן שלי בבית נפגע, התריסים בבית נשברו והבנות שלי נבהלו. שמענו 'בום' חזק, אבל לא שמענו התראה. ראינו יציאת עשן. האווירה בבית קשה, הטיפטופים מקשים עלינו. היינו בסוף הארוחה והיה מבהיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
רקטה התפוצצה על אוטובוס בשדרות 18 בספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
האוטובוס שניזוק עקב נפילת הרקטה בשדרות, אמש/חטיבת דובר המשטרה

בתחילת השבוע התקיימה הערכת מצב במערכת הביטחון ובצה"ל לאור ההחלטה לעצור את מוחמד עלאן, עם שחרורו מבית החולים ברזילי שבאשקלון. ההערכות העלו כי המהלך עלול להוביל לתגובה מצד הג'יהאד האיסלאמי ולכן הוחלט להציב כיפת ברזל בגזרת אשדוד, מחשש לשיגור רקטות מרצועת עזה. גורמים במערכת הביטחון העריכו כי על רקע האירועים בירושלים ואיומי הג'יהאד האיסלאמי לפיהם הרגיעה תמה – ייתכן שהם עומדים מאחורי שיגור הרקטה אמש.

נזק לאוטובוס מפגיעת רקטה בשדרות. שי מכלוף
"אסור להשלים עם חוסר הביטחון של אזרחי ישראל"/שי מכלוף

יו"ר ישראל ביתנו, ח"כ אביגדור ליברמן, התייחס אמש בעמוד הפייסבוק שלו לנפילת הרקטות. "אין הרתעה מול הטרור בירושלים, אין הרתעה מול הרקטות מעזה, אין ביטחון לישראלים, אין ראש ממשלה בישראל".

גם יו"ר האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג הגיב לירי על שדרות. "חוסר הביטחון של אזרחי ישראל הוא מציאות חמורה שאסור להשלים איתה", אמר. "מגיע לכולנו ביטחון בירושלים, בשדרות ובכל מקום בארץ. זה הזמן להפסיק את מרוץ הדיבורים והסיסמאות שמופרכות לאוויר, להפעיל את הכוח שישראל יודעת להשתמש בו כדי להכות בטרור ולבצע מהלכים אזוריים ובינלאומיים שישנו את פני האזור".

"לא נסכים לעוד ילדים הגדלים לתוך אווירת טרור מאיים"

מעיריית שדרות נמסר: "אנו מצפים מראש הממשלה ושר הביטחון להגיב ביתר תקיפות נגד ארגוני הטרור, ובראשם החמאס. יש כאן דפוס פעולה, אשר נועד לפגוע בתושבים בעיקר בזמנים רגישים כמו החגים. כך היה בפורים ובפסח וכך קורה עתה, בחגי תשרי. לא צריך לחכות שמשהו יפגע על מנת לשנות את המשוואה ואת חוקי המשחק.

צריך לגבות מהחמאס, אשר אחראי על הנעשה ברצועה, מחיר כבד, על מנת שיחשבו מאתיים פעמים לפני שהם יורים עלינו קסאם. הטרור לא ישבור את תושבי העיר. תושבי שדרות חזקים ומתורגלים במצבי חירום. לא ניתן להם לנצח אותנו בשום אופן. יחד עם זאת, חשוב לזכור שתושבי העיר אינם שפני ניסיונות. לתושבי שדרות יש את הזכות לחיות חיים שקטים ובטוחים כמו כל אזרח בישראל. לא נסכים לעוד ילדים הגדלים לתוך אווירת טרור מאיים, פחד, חרדות ותסכול. אנו רוצה להזכיר למי ששכח, יצאנו מכל רצועת עזה. פינינו משם יישובים ועקרנו משם משפחות, הכול למען השלום והביטחון. יש לנו את הזכות המוסרית להגן על עצמנו".

רקטה התפוצצה על אוטובוס בשדרות 18 בספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
זירת הנפילה בשדרות/חטיבת דובר המשטרה

ביום רביעי שוגרה רקטה מרצועת עזה לישראל אולם היא נפלה בדיר אל-בלח שבמרכז הרצועה – כך דווח באתר החדשות הפלסטיני "עזה עכשיו". כך היה גם בתחילת החודש כששתי רקטות מרצועת עזה נפלו בשטח הפלסטיני. אחת הרקטות התפוצצה על בית וכמה נפגעו.

הפעם האחרונה שבה התפוצצה רקטה בישראל הייתה בסוף החודש שעבר במועצת אשכול. הרקטה התפוצצה בשטח פתוח, בסמוך לגדר המערכת. לא היו אז נזק או נפגעים אולם לפני הנפילה לא נשמעה אזעקת "צבע אדום" ביישובי האזור. בתגובה לשיגור הרקטה ביצע צה"ל תקיפה בעזה.

בהכנת הידיעה השתתף אבי יששכרוף.

(עדכון ראשון: 20:42)

רקטה שוגרה מרצועת עזה ופגעה באוטובוס בשדרות 18 ספטמבר 2015. עיריית שדרות, מערכת וואלה! NEWS
מקום הנפילה בשדרות, אמש/מערכת וואלה! NEWS, עיריית שדרות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully