וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: הממצא המרכזי - המודיעין המשטרתי לא ידע ששליסל שוחרר

19.8.2015 / 12:36

מממצאי הוועדה המסתמנים לבחינת כשלי מצעד הגאווה בירושלים עולה כי חטיבת המודיעין לא העבירה מידע על הדוקר, חרף הבקשה, מאחר שלא ידעו ששוחרר ממאסרו. רק לאחר הפרסום בוואלה! NEWS בבוקר המצעד ולפיו שליסל סיים לרצות את עונשו, ניסו במשטרה לפקח על הדוקר - ללא הצלחה

עריכה: ניר חן

הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה בירושלים: מסתמן כי בין הממצאים הבולטים של הוועדה עולה כי מחוז ירושלים, שהיה אחראי על אבטחת האירוע, לא ידע כי ישי שליסל שוחרר ממעצר – כפי שפורסם לראשונה בוואלה! NEWS בבוקר המצעד.

מחוז ירושלים פנה לחטיבת המודיעין של המטה הארצי בבקשה שיעביר לו חוות דעת על שישה שמות של גורמים שעלולים להיות בעייתיים בהקשר לקיום המצעד בירושלים. בין השמות שהועברו היה גם זה של הדוקר שליסל. חטיבת המודיעין החזירה חוות דעת של חמישה מתוך שישה שמות, למעט שמו של מי שדקר למוות את שירה בנקי בת ה-16 ומי שדקר גם במצעד הגאווה בבירה ב-2005. בסופו של דבר לא הועברה חוות דעת על שליסל ומחוז ירושלים לא ידע אף הוא כי הדוקר שוחרר לאחר ריצוי עונשו.

לקריאה נוספת:
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח
ניצב אדרי עדכן את הוריה של שירה בנקי על הבדיקה המשטרתית

ישי שליסל חשוד ברצח ובשישה ניסיונות רצח; נשלח שוב להסתכלות פסיכיאטרית. עומר מירון
במחוז ירושלים לא ידעו בזמן כי השתחרר ממאסר. הדוקר ישי שליסל בהארכת מעצרו/עומר מירון

לאחר ששוחרר, שירות בתי הסוהר (שב"ס) העביר מידע בנושא לתחנת בנימין. עם זאת, המידע נפל בין הכיסאות ולא התקבל גם במחוז ירושלים. רק לאחר פרסום הכתבה בוואלה! NEWS על שחרורו של שליסל הורה קצין בכיר במחוז להטיל פיקוח מידי על הדוקר, אולם במשטרה לא הצליחו לאתרו בזמן.

בנוסף לכך, מסתמן כי אחד הגורמים האחראים למחדל לפי הוועדה הוא קובי דוידיאן, מפקד מרחב מוריה. הוועדה צפויה להמליץ להעבירו מתפקידו. זאת ועוד, מפקד המחוז, ניצב משה אדרי, שעמד במרכז הביקורת של הוועדה, יקבל הערה פיקודית בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully