וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצב אדרי עדכן את הוריה של שירה בנקי על הבדיקה המשטרתית

6.8.2015 / 9:59

מפקד מחוז ירושלים בא לשבעה של בני משפחת הנערה שנרצחה על ידי ישי שליסל במצעד הגאווה בבירה בשבוע שעבר. במפגש הטעון, הוא הציג בפניהם את הכשלים שהובילו לרצח

צילום: עומר מירון, עריכה: יאיר דניאל

מפקד מחוז ירושלים במשטרה, ניצב משה אדרי, הגיע הבוקר (חמישי) לבית משפחתה של הנערה שירה בנקי, שנדקרה על ידי ישי שליסל בפיגוע במצעד הגאווה בירושלים לפני שבוע ומתה מפצעיה ביום ראשון. במפגש הטעון, אדרי, שספג ביקורת קשה על המקרה, עדכן את המשפחה על הבדיקה הראשונית של הוועדה, שבוחנת את גם התנהלותו. הוא הציג את הכשלים שהובילו בסופו של יום את שליסל לצאת למסע דקירות במהלך מצעד הגאווה, שבועות אחדים לאחר שחרורו ממאסר.

פשע שנאה במצעד הגאווה - סיקור מיוחד:
ארדן החליט: פקודתו של מפקד מחוז ירושלים לא תבדוק מחדל המצעד
אמו של שליסל: מצטערים בפני משפחת בנקי על רצח שירה
"היופי נרצח על מזבח השנאה": אלפים בהלוויית הנערה שירה בנקי

ניצב משה אדרי מגיע לבית משפחת בנקי, ירושלים. אוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
ניצב אדרי בכניסה לבית משפחת בנקי, הבוקר/נועם מושקוביץ

אמש ביקרה גם בתו של הרב המוח עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר-שלום, את הוריה של בנקי. "מתחילת השבעה זכינו לביקורים של מאות מנחמים ומנחמות: ילדים ומבוגרים, יהודים, ערבים, חילוניים, דתיים וחרדים. אנו מעריכים מאוד את התמיכה והעידוד שאנו זוכים להם מכולם", מסרו בני המשפחה אתמול. "ביקורה של עדינה בר-שלום הוא חשוב ולו מפאת הסיכוי שהוא יכול לסמן תחילת שינוי ולכן אנו מצרפים את התמונה הבאה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אורי בנקי, אביה של שירה בנקי שנרצחה במצעד הגאווה בירושלים עם הרבנית עדינה בר-שלום. אוגוסט 2015. באדיבות המשפחה
הרבנית עדיה בר-שלום עם אביה של שירה בנקי, אמש/באדיבות המשפחה

ניצב אדרי עומד במרכז הבדיקה בראשותו של ניצב בדימוס ישראל יצחק, שהזמין לעדות כמה קצינים בכירים מהמחוז, בהם מפקד מרחב ציון, תת-ניצב אפי חביביאן, ומפקד מרחב מוריה, ניצב קובי דוידיאן. אתמול החליט השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, בתום התייעצות עם ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, שסגן ניצב אנה מרדכי, פקודתו של אדרי, לא תהיה חלק מהוועדה שהוקמה לבחינת הכשלים שהובילו לרצח.

שירה בנקי, ההרוגה מהפיגוע במצעד הגאווה בירושלים. אוגוסט 2015. דף הפייסבוק, צילום מסך
שירה בנקי/צילום מסך, דף הפייסבוק

בין היתר, יתבדוק הוועדה אם אדרי לא בדק לעומק מידע מודיעיני באשר לסכנות הכרוכות בקיום מצעד הגאווה. נוסף על כך, הוועדה תבחן כמה נקודות שהובילו לרצח, בהן חוסר התיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), ואת המידע המודיעיני הגלוי שהיה טרם האירוע. כפי שנחשף בוואלה! NEWS בבוקר המצעד, שליסל שוחרר ממאסרו באחרונה ולא הביע חרטה על מעשיו, אולם איש במשטרת ירושלים, כמו גם קצין המודיעין של המחוז, לא מצא לנכון להצמיד מעקב לשליסל ביום המצעד הנפיץ. היום אישר בית משפט השלום בירושלים את בקשת הפרקליטות ושלח את שליסל לבחינה פסיכיאטרית. זאת, בעיקר לאור המסרים שהעביר במהלך החקירה כי נשלח לדקור את הצועדים "בשליחותו של אלוהים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully