וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמו של שליסל: מצטערים בפני משפחת בנקי על רצח שירה

יקי אדמקר, יוסי אלי ומשה שטיינמץ

4.8.2015 / 11:27

רבקה שליסל, אמו של ישי שדקר למוות את הנערה במצעד הגאווה, הביעה תנחומים בשיחה עם בני משפחתה. ביקורת במשטרה: קצינה הכפופה למפקד מחוז ירושלים תחקור את מחדל המצעד. רק שלושה חברי קואליציה הגיעו לדיון מיוחד בכנסת על אירועי הטרור

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

אמו של הדוקר במצעד הגאווה, ישי שליסל, הביעה היום (שלישי) צער בפני משפחתה של שירה בנקי, הנערה בת ה-16 שנדקרה למוות ביום חמישי האחרון והובאה אתמול למנוחות. "אנחנו חושבים שזה באמת אסון כבד, אנחנו מצטערים על זה מאוד ומתפללים לרפואת יתר הפצועים", אמרה רבקה שליסל בשיחה עם בני משפחתה שהגיעה לידי וואלה! NEWS.

ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה ממשיכים לבדוק אם גורמים במגזר החרדי, לרבות קרוביו של שליסל, ידעו על כוונותיו של האחרון לדקור את המשתתפים במצעד הגאווה בעיר. בין היתר, חוקרי היחידה בודקים את רשימת השיחות הנכנסות והיוצאות למכשירו הסלולרי באותו היום, וכן זימנו אנשים שלכאורה קשורים אליו או שניסו ליצור עמו קשר.

לקריאה נוספת:
שליסל אחרי הדקירה במצעד 2005: "באתי לרצוח בשליחות האל"
עצרות לזכר שירה בנקי: "חבל שצריך דם של ילדה לעורר את כולם"
אשת רב נחקרה ושוחררה; נבדק אם ידעה על כוונתו של שליסל

חלקת הקבר של שירה בנקי, קיבוץ נחשון, 3 באוגוסט 2015. לירון מולדובן
משפחת הרוצח מביעה צער. קברה של שירה בנקי, אתמול/לירון מולדובן

בתוך כך, במשטרה מותחים ביקורת על החלטתו של ראש הוועדה לבדיקת כשלי המודיעין במצעד הגאווה, ניצב בדימוס ישראל יצחק, למנות את פקודתו של מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לשמש בוחנת מרכזית בתיק. יצחק בחר לפני יומיים את הקצינים שיעמדו בוועדה שתחקור את המחדלים שהובילו לרצח בנקי בת ה-16 ובנוגע למעקב אחרי שחרורו של ישי שליסל. בין היתר, מונתה גם אנה בן מרדכי רזיאל, מפקד תחנת הראל במבשרת ציון, הכפופה למחוז ירושלים – שבראשה עומד אדרי. "תיווצר בעיה בעיקר כלפיה. היא קצינה ערכית, ולכן היא עלולה למצוא את עצמה במצב לא נעים כלל, שבו היא תחרוץ את גורל מפקדה. לא חסרים במשטרה קצינים – למה היה צריך למנות דווקא ממחוז ירושלים ודווקא אותה?", טענו במשטרה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

במוקד הבדיקה יעמוד מפקד המחוז אדרי. בין היתר יבחן אם הוא לא בדק לעומק מידע מודיעיני באשר לסכנות הכרוכות בקיום המצעד הגאווה. נוסף לכך, הוועדה תבחן כמה נקודות שהובילו לרצח, בהן חוסר התיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), ואת המידע המודיעיני הגלוי שהיה טרם האירוע. כפי שנחשף בוואלה! NEWS בבוקר המצעד, שליסל שוחרר באחרונה ממאסרו ולא הביע חרטה על מעשיו, אולם איש במשטרת ירושלים, כמו גם קצין המודיעין של המחוז, לא מצא לנכון להצמיד מעקב לשליסל ביום המצעד הנפיץ.

הארכת מעצר לישי שליסל, בית משפט השלום ירושלים, 31 ביולי 2051. נועם מושקוביץ
במשטרה חוקרים אם קרוביו ידעו על כוונותיו. שליסל בהארכת מעצרו/נועם מושקוביץ
ח"כ טיבי: "ליל הבדולח בדומא בוצע על ידי נאו נאצים עבריים שגרים בהתנחלויות"

שאלות אלו ואחרות יעלו לדיון בוועדה, שתכלול כאמור את בן מרדכי רזיאל. היא נחשבת לאחת הקצינות המבטיחות במחוז, אך היא עלולה למצוא את עצמה בסכנה אם תישאר פקודתו של אדרי. מהמשטרה נמסר כי בחירת הקצינים נעשתה מתוך שיקולים מקצועיים בלבד.

היום התקיים בכנסת דיון מיוחד בעקבות אירועי הטרור בימים האחרונים: הפיגוע שבו נשרף למוות הפעוט הפלסטיני עלי דוואבשה בכפר דומא ורצח בנקי. בדיון השתתפו עשרות חברי כנסת, אולם רק שלושה מחברי הקואליציה נכחו במקום.

ח"כ יאיר לפיד תקף את הנוכחות הדלה של חברי הקואליציה. "אני רוצה לדבר היום אל הכיסאות הריקים במליאה כי בכל אחד מהכיסאות הריקים שיש היום במליאה הזו יושב מישהו שברח מאחריות. בכל אחד מהכיסאות הריקים במליאה הזאת יש עריק מן המלחמה שמתנהלת כרגע בתוך החברה הישראלית", אמר.

חברת הכנסת סתיו שפיר (המחנה הציוני) הוסיפה: "הנוכחות הדלילה בשורות הקואליציה אומרת הכל. היא משקפת בדיוק מי מחויב למאבק בהסתה ובגזענות הפושים בחברה הישראלית, ומי עסוק בגינויים ריקים וחסרי משמעות. שר החינוך נפתלי בנט וחברו ח"כ ינון מגל התחננו לתשומת לב ופתחון פה בעצרות בשבת, עד כדי ניצול ציני של פיגועי השנאה, אבל להגיע למליאת הכנסת זה קשה מדי? בדיון הזה יש מקום לכל מגוון הדעות בפוליטיקה הישראלית. אבל איך הוא יתקיים אם דווקא למנהיגי הימין אין רצון להשתתף בו? האם הם לא רואים מקום לחשבון נפש? האם אין למי שנמצאים בשלטון כמעט ברצף ב-20 השנים האחרונות שום אחריות על מה שקורה למדינת ישראל היום?".

חברת הכנסת ציפי לבני מהמחנה הציוני נאמה אף היא ותקפה את ראש הממשלה בנימין נתניהו. "קוראים למצעד הגאווה מצעד התועבה או מצעד הבהמות - והוא שותק. אין ראש ממשלה בישראל כשח"כים ושרים מאיימים להרוס את בג"ץ - והוא שותק או ממלמל גינוי רפה. אין ראש ממשלה בישראל כששרים עומדים על הגג, מקדשים בניינים לא חוקיים, כשנערים זורקים אבנים ושקיות שתן על כוחות הביטחון - ובתמורה הוא נותן להם בנייה נוספת", אמרה.

חבר הכנסת אחמד טיבי (הרשימה המשותפת) תקף את נתניהו על כך שלא התייצב בדיון. "הוא החליט לברוח וזה לא מפתיע", אמר. "מי שמתייחס לערבים כאל 'נוהרים לקלפיות' יודע שהוא משייך את הפלסטינים לזן נחות, ואם הוא זן נחות הוא לא בן אדם, ואם הוא לא בן אדם הוא ראוי לשריפה". על מבצעי הפיגוע בכפר דומא אמר: "ליל הבדולח בדומא בוצע על ידי נאו נאצים עבריים שגרים בהתנחלויות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully