וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי עשור: הדוקר החרדי במצעד הגאווה בירושלים שוחרר מהכלא

יוסי אלי ומשה שטיינמץ

30.7.2015 / 12:11

לוואלה!NEWS נודע כי ישי שליסל בן ה-40 שוחרר לאחרונה לאחר שריצה מאסר מלא על ניסיון לרצוח צועדים במצעד ב-2005. היום יתקיים בבירה המצעד ה-13, והורים לחברי הקהילה פנו למשטרה בבקשה למנוע הפגנת ארגון להב"ה במקום

ישי שליסל, דקר במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005. אורי לנץ (באובאו), הארץ
מעצרו של שליסל במצעד ב-2005/הארץ, אורי לנץ (באובאו)

כשברקע מצעד הגאווה המתקיים היום (חמישי) בירושלים, וההפגנה המתוכננת של ארגון להב"ה נגדו, לוואלה!NEWS נודע כי ישי שליסל, החרדי שדקר שלושה משתתפים במצעד לפני עשור, שוחרר לאחרונה ממאסר. למצעד שהתקיים ביוני 2005 הגיע שליסל, אז בן 30 ממאה שערים, כשהוא מצויד בסכין. בשלב מסוים הוא הגיח לעבר הצועדים וצעק: "באתי לרצוח בשליחות השם. לא תיתכן כזאת תועבה בארץ". הוא דקר את הצועדים אדם רוסו וליגל תרזי ואדם נוסף. שליסל נעצר מיד לאחר הדקירה וכבר לאחר ארבעה ימים הוגש נגדו כתב אישום בגין ניסיון רצח.

בחקירתו הוא טען פעם אחר פעם שאינו מתחרט על מעשיו מכיוון שהוא פעל לפי "פקודה ברורה וחד-משמעית כשליח של הקדוש ברוך הוא, שמצווה למנוע את המשך חילול השם הגדול שהיה כרוך בתהלוכה", והוא אף ניסה לברוח מידי המשטרה. בסופו של דבר הוא הורשע בניסיון רצח של אדם אחד ונגזרו עליו 12 שנות מאסר, אולם לאחר ערעור לבית משפט העליון, עונשו הומתק לעשר שנים. בשבועות האחרונים הוא שוחרר לאחר שנשא את עונשו במלואו בכלא מעשיהו ובהמשך בכלא איילון, בהפחתה של חודש בלבד.

עוד על מצעדי הגאווה בארץ:
"מאבק על הזכות להיות גאה": אלפים במצעד הגאווה בחיפה
"תתביישו": רגב ואקוניס פרסמו תמונות ממצעד הגאווה - וספגו נאצות
תל אביב נצבעה בצבעי הקשת: מצעד הגאווה 2015 בתמונות

אדם שנדקר בידי החרדי ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים ב-2005. AP
אחד הנדקרים במצעד הגאווה בירושלים ב-2005/AP

מאז אותו מצעד ועד היום נוקטת משטרת ירושלים אמצעי זהירות קפדניים במיוחד לקראת המצעד בעיר, ופועלת להבטיח את שלומם של הצועדים, פרט לנוכח איומים מצד קנאים דתיים לקראת הצעידה. השנה צפויים חברי ארגון להב"ה להפגין מול המצעד. כפי שפורסם בוואלה!NEWS, פעילי הארגון צפויים להגיע למסלול המצעד כשהם נושאים שלטים בצבעי דגל הגאווה ובהם תמונות של ילדים השואלים: "אימא, איפה אבא שלי?". יו"ר הארגון, בנצי גופשטיין, הסביר: "נפגין נגד הצועדים בקריאה הומנית: 'תחשבו על הילדים המסכנים שלכם'".

ארגון "ועד הורים גאה", הכולל הורים לחברי קהילת הלהט"ב, פנה הבוקר למשטרה בבקשה למנוע את ההפגנה. "אנו עומדים המומים מול מסע ההסתה של ארגון להב"ה בקמפיין המשתמש בילדינו", כתב רונאן קפלן, מחברי "ועד הורים גאה" למשטרה. "בכוונת הארגון לקיים במקביל למצעד הגאווה בירושלים מפגן 'הומניטרי' שיש בו ובאמירות שלו איום והסתה לפגיעה בילדינו. לא ייתכן שלא נוכל לצעוד חופשי בירושלים במצעד – משפחות ובודדים כגוף אחד – בחשש שמשהו יאונה לילדים שלנו". קפלן עוד הוסיף: "לא נוכל לשתוק כשגוף קיצוני, בהנהגתו של בנצי גופשטיין – שחוקיות פעולותיו עלו לא פעם לדיונים ציבוריים ומשפטיים – מאיים ומסית נגד הילדים שלנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קמפיין ארגון להב"ה לקראת מצעד הגאווה בירושלים/מערכת וואלה!, צילום מסך

מצעד הגאווה בירושלים יתקיים היום זו השנה ה-13 ברציפות. הוא יצא בשעות אחר הצהריים מגן העצמאות שבמרכז העיר לכיוון גן הפעמון. כבכל שנה, במשטרת ירושלים נערכים למצעד, ומאות שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים צפויים להתפרס החל משעות הצהריים לאורך ציר הצעידה ובמקומות הכינוס של המצעד, שבו צפויים להשתתף כ-5,000 איש. הרחובות אגרון, כיכר פריז וקרן היסוד ייסגרו לתנועה החל מהשעה 17:00, וייפתחו מחדש בהתאם להתקדמות הצועדים. "המשטרה תפעל בנחישות נגד כל גורם שינסה להפר את הסדר ואת מהלכה התקין של הצעדה", הדגישו במשטרת ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully