וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פצוע מדקירת שליסל ב-2005: "מותר לאנשים לשנוא הומואים"

משה שטיינמץ

13.8.2015 / 14:48

אדם רוסו, שנפצע במצעד הגאווה בבירה לפני עשור, יצא בפוסט בפייסבוק נגד תיוג מתנגדי הלהט"ב כמסיתים לאלימות. לדבריו, חופש הביטוי של אנשי הימין נפגע בידי השמאל והתקשורת: "אין לכם זכות לסתום את הפה לאיש"

צילום: עומר מירון

אדם רוסו, צעיר שנדקר בידי ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים לפני עשור, יצא אמש (רביעי) נגד תיוגם של אלה המביעים התנגדות לקהילת הלהט"ב כמסיתים וקרא שלא לפגוע בחופש הביטוי שלהם. כמו כן, הוא יצא להגנת החברה החרדית ואף פנה למתנגדים לנישואים חד-מיניים. "לא לחשוש ולהביע את העמדה שלכם נגד שינוי הגדרת הנישואים בחוק", כתב.

רוסו, בן 28, נפצע באורח בינוני מדקירות במצעד הגאווה ב-2005. מאז הדקירות במצעד לפני שבועיים הוא שמר על פרופיל נמוך, אך אמש פרסם פוסט נרחב בעמוד הפייסבוק שלו, ובו פירט את עמדתו בנוגע לתגובות בציבור מאז האירוע. "מבהיל אותי לראות שאנשים חושבים שישי שליסל הוא לא הפושע היחיד, ושאנשים שאומרים דברים, מכוערים ככל שיהיו, על הומואים ולסביות, שותפים לפשע שלו", כתב רוסו. "לתייג אמירות כמו 'מצעד התועבה', 'הומואים הם טמאים' וכו' כהסתה לאלימות זה דבר לא נכון. זו פשוט מאוד טעות, וזו קריאה לפגיעה בחופש הביטוי של אנשים, בגלל שדבריהם לא יפים ואפילו מלאי שנאה. חופש הביטוי הוא דבר קדוש".

עוד בוואלה!NEWS:
שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש
האם איום דאעש יאפשר לאיראן להוביל פתרון דיפלומטי בסוריה?
אחרי שבוע וחצי: בית המשפט הורה לעובדי הרנטגן לשוב לעבודה

רוסו המשיך והתייחס לסוגיית חופש הביטוי, אשר לדעתו, לאנשי השמאל וקהילת הלהט"ב קיימת יד בפגיעה בה. "אני רוצה לחיות בחברה של ילדים גדולים. לאנשים מותר להעליב ולשנוא אתכם. לאנשים מותר לומר עליכם שאתם גוש של טומאה, או כל דבר מכוער אחר. אתם ילדים גדולים! אתם צריכים ללמוד לחיות עם זה", כתב רוסו. "אתם יכולים להחזיר, לכו על זה! אבל אף אחד לא חייב לכם דבר. אין לכם זכות לסתום את הפה לאף אחד", הוסיף.

כמו כן, מחה רוסו על כך שבתקשורת הציגו, לדבריו, את פיגוע הדקירה במצעד הגאווה ואת פיגוע ההצתה בדומא כאירועים המשווים לחברה היהודית סממנים טרוריסטיים כמו של אויבנו. עוד טען בפוסט: "מדהים כמה זמן סיקור קיבל הפיגוע היהודי בשכם אל מול פיגועים כמעט יום-יומיים שאף אחד מאיתנו לא שומע עליהם אפילו! אבל הפיגועים היום-יומיים הם נגד יהודים, אז בקטנה, נכון?".

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ישי שליסל, דקר במצעד הגאווה בירושלים בשנת 2005. אורי לנץ (באובאו), הארץ
"לאנשים מותר לומר עליכם שאתם גוש של טומאה, או כל דבר מכוער אחר". שליסל במצעד הגאווה ב-2005/הארץ, אורי לנץ (באובאו)

בפוסט שכתב, התייחס רוסו לשיח האנטי-ימני בקהילה הגאה, שלדבריו בא לידי ביטוי בעצרת המחאה שהתקיימה יומיים לאחר פשע השנאה ושבה מנעו מפוליטיקאים מהימין לנאום. "אני קורא לכל הלהט"בים בימין, ולאלה שיש להם מעט הגינות ואהבת החירות, לומר לכל המבקשים לקדם מדיניות שמאלנית אנטי-ליברלית, סוציאליסטית ופרו-טרוריסטית דרך תנועת הגאווה והתנועה הפמיניסטית – 'לא בשמי'", כתב.

רוסו האשים את המשטרה ברשלנות שהביאה למותה של שירה בנקי. לדבריו, "חייה של שירה נקטפו על ידי מפלצת. המשטרה התרשלה קשות ויש לה אחריות לכל מי שנפגע בנסיבות האלה של המצעד". כמו כן, הוא יצא להגנת החברה החרדית, שבה צמח הדוקר שליסל, וכתב: "לקח לי תקופה מאוד ארוכה להתגבר על הטראומה של הדקירה ועל הפחד מחרדים, ואני אפילו לא יכול לומר שהתגברתי עליה לחלוטין. אני לא חושב שמישהו עם קצת הגינות יכול לטעון שהחברה החרדית מכילה הרבה מפלצות כמו שליסל בתוכה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully