וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שני ישראלים מואשמים שניסו להצטרף לשורות דאעש

יהושע בריינר וגלי גינת

13.8.2015 / 12:04

שני כתבי אישום הוגשו היום נגד פארס שריתח, בן 19 ממזרח ירושלים, וחמיס עדנאן חמיס סלאמה, בן 21 מרמלה. השניים נתפסו לאחר שניסו להגיע לסוריה, ומואשמים בחברות בהתאחדות לא מותרת ובניסיון יציאה למדינת אויב

צילום: דוד קורן עריכה: יאיר דניאל

שני כתבי אישום הוגשו היום (חמישי) נגד פארס שריתח, תושב מזרח ירושלים בן 19, ונגד חמיס עדנאן חמיס סלאמה, תושב רמלה בן 21, בגין ניסיונות הצטרפות לארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). שני הנאשמים חשודים בכך שניסו להיכנס לסוריה דרך הגבול עם טורקיה לאחר שניסו להסוות את טיסתם למדינה.

לפי כתב האישום נגד שריתח, שהוגש לבית המשפט המחוזי בירושלים, הוא חשוד שניסה להיכנס לסוריה דרך הגבול הטורקי כדי להשתתף בלוחמה במדינה. לאחר שכניסתו לסוריה נדחתה מאחר שדרכונו לא היה בתוקף, חזר שריתח לישראל ונעצר עם נחיתתו. כעת, הוא מואשם בחברות בהתאחדות בלתי מותרת.

בכתב האישום נכתב גם כי במהלך 2015 החליטו שריתח, אחיו ובן-דודו להצטרף לדאעש. השלושה החליטו לנסוע לאיסטנבול, ומשם לעבור את הגבול לסוריה ולחבור לכוחות הלוחמים במדינה. לצורך טשטוש עקבות נסיעתו לטורקיה, רכש שריתח כרטיסי טיסה מארצות הברית, שם התגורר בשנים האחרונות, למספר מדינות באירופה.

לקריאה נוספת בנושא:
אישום: תושב מזרח ירושלים הוברח לסוריה כדי להצטרף לדאעש
אישום: פעל להקמת חוליה של דאעש ביהודה ושומרון
דיווח: צעיר מרמלה נעצר בטורקיה בדרכו להצטרף לדאעש

פארס שריתח נאשם בגין ניסיון הצטרפות לארגון דאעש, בית משפט המחוזי ירושלים, 13 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
שריתח היום בבית המשפט בירושלים/נועם מושקוביץ

במאי הגיע שריתח יחד עם בני משפחתו לטורקיה, אולם כניסתו למדינה נדחתה מאחר שפג התוקף של דרכונו. בעקבות כך, החליט הנאשם להגיע לישראל לצורך חידוש הדרכון ועם הגעתו, נעצר.

בכתב האישום נגד שריתח מודגשת, בין היתר, התופעה של אזרחי ישראל המצטרפים ללחימה בסוריה, במה שמוגדר על ידי הפרקליטות כ"זירת הג'יהאד בסוריה". עוד צוין בכתב האישום כי "תופעה זו טומנת בחובה אפשרות של ממש כי ההכשרה האידיאולוגית והצבאית שיעברו אותם אנשים תנוצל לצורך פעילות חבלנית נגד מטרות ישראליות".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
פארס שריתח נאשם בגין ניסיון הצטרפות לארגון דאעש, בית משפט המחוזי ירושלים, 13 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
פארס שריתח, היום בבית המשפט/נועם מושקוביץ

כתב האישום השני שהוגש היום הנו נגד חמיס עדנאן חמיס סלאמה, בן 21 מרמלה, שניסה גם לצאת לסוריה ולהצטרף לשורות דאעש. הוא מואשם בעבירות של מגע עם סוכן חוץ וניסיון יציאה שלא כדין למדינת אויב. כתב האישום הוגש לבית המשפט המחוזי בלוד.

ב-28 ביולי נעצר חמיס סלאמה בנמל התעופה בן גוריון על ידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) ומשטרת ישראל. בחקירתו הודה הנאשם, סטודנט להנדסה במכללת כנרת שבצפון, כי בחודשים האחרונים נחשף באינטרנט לתכנים ולסרטונים של ארגון דאעש. לדבריו, החומרים שראה השפיעו עליו עמוקות, עד כדי הזדהות עם האידיאולוגיה הג'יהאדית של הארגון ועם פעולותיו.

חמיס סלאמה יצר קשר עם שניים מפעילי דאעש באמצעות האינטרנט. משהחליט לצאת לסוריה ולהצטרף ללחימה, עדכן הנאשם את הפעילים עמם היה בקשר. הוא עבר מבחן ידע בהצלחה ורכס כרטיסי טיסה לאיסטנבול ולאחר מכן לעיר אדנה, הסמוכה לגבול עם סוריה.

עם הגעתו לאדנה, התבקש חמיס סלאמה להעביר את הלילה במלון מקומי עד לאיסופו על ידי גורם מטעם דאעש. המשטרה הטורקית עצרה אותו במלון שבו שהה, ולאחר כמה ימים גירשה אותו בחזרה לישראל.

ח'מיס עדנאן ח'מיס סלאמה, תושב רמלה, נעצר בנתב"ג לאחר שניסה לצאת לסוריה ולהצטרף לארגון דאעש, אוגוסט 2015. תקשורת שב" כ,
חמיס עדנאן חמיס סלאמה, תושב רמלה שנתפס בחשד להצטרפות לדאעש/תקשורת שב" כ

בכתב האישום נגד חמיס סלאמה הודגש כי התופעה של יציאת ערבים ישראלים לסוריה היא תופעה מסוכנת ביותר, שכן זירות אלו רוויות בפעילות של גורמים עויינים למדינת ישראל, בדגש על פעילי "ג'האד עולמי". אותם ערבים ישראלים שיוצאים לזירות אלו עוברים אימונים צבאיים, נחשפים לאידאולוגיה ג'יהאדית קיצונית וקיים חשש כי ינוצלו ע"י גורמי הטרור במדינה. כמו כן, הצעירים עלולים הן לבצע פעילות צבאית נגד מדינת ישראל והן לשמש כמקור להשגת מידע על יעדים בארץ.

בשנה האחרונה נתפסו יותר מ-40 תושבי ישראל שניסו להצטרף לדאעש, חלקם ערבים ישראלים וחלקם תושבי השטחים. במקרים מסוימים נתפסו החשודים כשניסו לעזוב את הארץ, אך לעתים גם נתפסו לאחר חזרתם מהלחימה בסוריה.

רק בחודש שעבר, לפי דיווחי העיתון העיתון "א-סנארה" היוצא לאור בנצרת, נעצרו שלושה אזרחי ישראל נעצרו בסמוך לגבול סוריה-טורקיה כאשר היו בדרכם להצטרף לדאעש. ככל הנראה, אחד מהשלושה דיבר על כך עם משפחתו, שהחליטה לפנות למשטרה ולשב"כ. גורמי הביטחון הודיעו על כך לרשויות בטורקיה, שעצרו צעיר מרמלה עיר אדנה.

פארס שריתח נאשם בגין ניסיון הצטרפות לארגון דאעש, בית משפט המחוזי ירושלים, 13 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
שריתח חזר לארץ כדי לחדש את דרכונו ונעצר. הנאשם פארס שריתח בבית המשפט בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully