וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: תושב מזרח ירושלים הוברח לסוריה כדי להצטרף לדאעש

30.3.2015 / 20:29

חליל חליל, אזרח ישראלי בן 25, ניסה להצטרף לשורות הארגון הקיצוני לאחר שצפה בסרטוניו ונעצר עם שובו ארצה. לפי כתב האישום, הוא הצטרף לאימוני כושר באוניברסיטה העברית כדי להתכונן לגיוסו. עד כה נעצרו קרוב ל-40 ערבים-ישראלים שהצטרפו לארגון

לוחמים מהארגון האיסלאמיסטי "המדינה האיסלאמית בעיראק וא-שאם" בסוריה. AP
התאמן באוניברסיטה לקראת הצטרפותו לדאעש. לוחמי "המדינה האיסלאמית"/AP

שירות הביטחון הכללי ומשטרת ישראל עצרו בתחילת החודש תושב שכונת א-טור בירושלים שניסה להצטרף לשורות ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) – כך הותר היום (שני) לפרסום. נגד חליל אעדל חליל חליל, אזרח ישראל בן 25, הוגש היום כתב אישום המייחס לו שורה של עבירות ביטחוניות.

תחילת הסיפור בחודש אוגוסט האחרון. הנאשם הודה בחקירתו כי תכנן להצטרף ללוחמי דאעש בסוריה יחד עם חברו, לאחר שהשניים צפו בסרטוני הארגון הקיצוני באינטרנט. לדבריו, על מנת להתכונן למשטר הפיזי של הארגון הוא הצטרף לאימונים במכון הכושר של האוניברסיטה העברית בהר הצופים בירושלים. עוד סיפר בחקירתו כי עבד ככוח עזר רפואי בבית החולים הפסיכיאטרי "איתנים" ליד הבירה.

על פי כתב האישום, בתחילת ינואר הוא טס לאיסטנבול שבטורקיה, ומשם הוברח לסוריה. כעבור כמה שבועות הוא שב לישראל ונעצר. כתב האישום שהוגש נגדו היום מייחס לו עבירות של ניסיון לחברות ופעילות בהתאחדות בלתי מותרת, ניסיון למגע עם סוכן חוץ ויציאה מהארץ שלא כדין.

לקריאה נוספת:
תיעוד: דאעש עורף את ראשיהם של "כופרים" בסוריה
חשש בישראל: דאעש צובר כוח בקרוב לערבה, עשרות ק"מ מהגבול
עיראק: מיליציות שיעיות הכריזו כי יפסיקו ללחום בדאעש

הוריו של מוחמד מוסלם, הערבי ישראלי שנראה מוצא להורג על ידי דאע"ש, מרץ 2015. רויטרס
הוריו של מוחמד מוסלם ממזרח ירושלים, שהוצא להורג על ידי דאעש/רויטרס

גורמים במערכת הביטחון העריכו בפברואר כי בחודשים האחרונים הצטרפו יותר מ-36 ערבים-ישראלים לשורות ארגון הטרור הרצחני הנלחם נגד משטר אסד וחיזבאללה בסוריה. 17 מהם כבר נעצרו עם שובם ארצה.

לפי ההערכות, תחילה, נחשפים הצעירים לתכני תעמולה והסתה ברשת האינטרנט. לאחר מכן, הגולשים שנענים לאתגר יוצרים קשר עם הארגון באמצעות צ'טים ומיילים מוצפנים. במהלך אותן שיחות משלהבים אנשי הארגון את הצעירים, במטרה לזרז את גיוסם לשורותיו. בין היתר, נאמר להם לא לספר לאיש על יציאתם מהארץ.

בתחילת החודש פרסם דאעש סרטון וידאו ובו מתועדת הוצאתו להורג של מוחמד סעיד איסמעיל מוסלם, תושב מזרח ירושלים, בטענה כי היה סוכן מוסד וריגל לטובת ישראל. הוריו, סעיד ואום-אחמד, הכחישו את טענת הארגון. "הם לקחו אותו כקורבן רק כדי שהעולם יפחד מהם", אמר האב לוואלה חדשות לפני כשלושה שבועות. "מרגל בן 19? לא ייתכן!", הוסיפה האם.

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully