וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בישראל: דאעש צובר כוח בקרוב לערבה, עשרות ק"מ מהגבול

29.3.2015 / 10:27

גורמים בפיקוד דרום מזהירים כי ארגון "המדינה האיסלאמית" החל לצבור תמיכה בקרב שבטים בדואים בירדן, עשרות קילומטרים מגבול הערבה. לאור הגבול הפרוץ, יש חשש שיקימו תאי טרור ויחדרו לישראל. רק בחודש האחרון חדרו שבעה בני אדם מירדן

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
תומכי דאעש בסוריה/רויטרס

ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) החל לאחרונה לצבור תמיכה בקרב שבטים בדואיים בירדן, עשרות קילומטרים מגבול הערבה - כך טוענים גורמים בפיקוד הדרום. החשש העיקרי הוא שהאהדה, שבשלב זה מתבטאת בתהלוכות גלויות של אזרחים ירדנים, תהפוך להקמת תאי טרור של הארגון שינצלו את הגבול הפתוח, יחדרו לשטח ישראל ויבצעו בה פיגועים.

החשש רק מתגבר לנוכח העובדה שטרם הוקמה גדר חכמה לאורך הגבול עם ירדן באזור אילת, וחטיבת הערבה, האמונה על אבטחת הגבול, סובלת מהקצאות דלות בכוח אדם. מפקד פלוגה בגבול ירדן אחראי על אבטחת שטח הגדול פי שלושה מזה שעליו אחראי מקבילו בגבול מצרים. רק בחודש האחרון דווח בוואלה חדשות כי שבעה בני אדם חדרו לישראל מירדן, הגיעו לאזור יטבתה, עלו לכלי רכב ונעלמו. עד כה הם לא נתפסו וזהותם לא ברורה.

עוד בנושא:
"מחכים שיהיה פיגוע": כך הפך גבול ישראל-ירדן בערבה לשטח הפקר
בשל הדמיון לדאעש: ירדן תשנה את המדים של מנקי הרחובות
מתחת לאף: אלמונים חדרו מירדן ונמלטו מצה"ל לשטח ישראל

חגיגות בעיר טבקה עם כיבוש שדה התעופה הסמוך על ידי דאעש, סוריה. רויטרס
רבים מתומכי דאעש במדינה הם פליטים מסוריה/רויטרס

ירדן מתמודדת בשנתיים האחרונות עם גל של מאות פליטים שהגיעו מאזורי הקרבות בסוריה. לצד הדאגה למזון, לקורת גג ולבריאות הפליטים, מנגנוני הביטחון הירדניים נדרשים גם לסכל חדירת תאי טרור של דאעש ושל "ג'בהת א-נוסרה" הפועלים על גבול סוריה-ירדן. כמו כן, רבים מתומכי דאעש בירדן הם פעילי טרור ששבו מסוריה. חלקם היו חברים בתאי דאעש ו"גבהת א-נוסרה", ובשובם למדינה גייסו פעילים נוספים.

גורמים רשמיים בצה"ל מאשרים כי קיים ריכוז הולך וגובר של תומכי דאעש במחוז מעאן בירדן, עשרות קילומטרים מהגבול. עם זאת, הם טוענים כי בשלב זה לא ידוע שמדובר בתאי טרור.

  • עוד באותו נושא:
  • ירדן
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully