וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחכים שיהיה פיגוע": כך הפך גבול ישראל-ירדן בערבה לשטח הפקר

22.3.2015 / 13:15

בעוצבת אדום מספרים ש-7 בני אדם חדרו בשבועות האחרונים לשטח ישראל. טרם ברור אם מטרתם היא חבלנית או למטרות חיפוש עבודה. לטענת גורם בעוצבה, לכוחות בשטח אין כלים להתמודד עם התופעה: "נוצר הרושם שלאף אחד לא אכפת"

גשש באזור רצועת עזה, מאי 2014. איליה יפימוביץ', GettyImages
גשש של צה"ל/GettyImages, איליה יפימוביץ'

אמש (שבת) זיהה סיור של צה"ל עקבות אדם באזור הגבול עם ירדן בערבה, לא רחוק ממוצב המאויש בימים אלו על ידי כוחות חיל ההנדסה הקרבית. חיילים וגששים הוקפצו אל הנקודה והחלו בבדיקות בשטח כדי לשלול אפשרות של ניסיון חדירה לאחד היישובים באזור, כשהקרוב ביותר הוא קיבוץ יטבתה. בסביבות השעה 23:00 חשף הגשש את עקבות החדירה מהצד הירדני של הגבול. הוא העריך כי מדובר במסתנן בודד שאחרי שחדר לשטח ישראל, הגיע למפגש עם כביש הערבה, עלה על מכונית שחיכתה לו ונסע למקום לא ידוע. הערכה זו התבססה על כך שלא נמצאו עקבות בצד השני של כביש הערבה.

גורמי צבא בעוצבת אדום מספרים כי שני מקרים בעלי דפוס דומה חזרו על עצמם בשבועות האחרונים. לפי הגורמים, לפני כמה שבועות זוהו עקבות של שלושה בני אדם שחדרו לפי החשד משטח ירדן לתוך ישראל, וכך גם לפני כשבועיים. גם במקרים אלו ההערכה היא כי המסתננים עלו על כלי רכב שחיכו להם וברחו מאזור הגבול אל עומק שטח ישראל.

"בגבול מצרים מתייחסים לכל חדירה כאל אירוע פח"ע (פעילות חבלנית עוינת – א"ב) ורק לאחר מכן כאל אירוע פלילי, ובגבול ירדן נוצר הרושם שלאף אחד לא אכפת", אמר גורם צבאי לוואלה חדשות. לדבריו, "יש מוטיבציה גבוהה מאוד של המפקדים אבל לכל מ"פ יש אחריות על בערך 70 ק"מ בגבול ללא טכנולוגיה מתאימה וללא היקף כוחות סביר. הנושא הועלה מספר פעמים ואמרו שבשלב הזה אין תקציב. מחכים כנראה שיהיה פיגוע. עד עכשיו לא ברור מי חדר, לאן הם נסעו ומי מסייע להם לברוח".

עוד בנושא צבא וביטחון:
"איש שלא מוותר": שנה למותו של מאיר הר-ציון
תדע כל אם עברייה: האם המפקדים בשדה הקרב באמת הוכשרו לכך?
מצ"ח תחקור הפצצת בית ספר של אונר"א ב"צוק איתן"

פיגוע בגבול מצרים ,יוני 2012. רויטרס
כוחות צה"ל בגבול מצרים/רויטרס

התופעה שעליה מתריעים כעת בעוצבת אדום מגיעה במקביל להנחיית הדרג המדיני למשרד הביטחון להתחיל בתכנון לבניית גדר בגבול ירדן באורך של עשרות קילומטרים מאילת לכיוון ים המלח. זאת, על רקע אזהרות המודיעין האמריקני מפני אפשרות של פיגועים של ארגוני ג'יהאד הפועלים בירדן.

גורם ביטחוני במשרד הביטחון אמר כי "היה עד עכשיו ניסיון לדחות את הנושא בגלל בעיות תקציב אבל ברור לכולם כעת שבניית שדה התעופה בתמנע קרוב מאוד לגבול ירדן תאיץ את בניית הגדר ואת הצבתם של מערכי איסוף ואמצעים טכנולוגים בגבול. המצב בגבול הירדני הפך להיות מאוד רגיש".

מדובר צה"ל נמסר: "כוחות צה"ל פועלים בגזרה על מנת להעניק מענה מבצעי מלא במטרה להגן על יישובי הערבה והגבול המזרחי. האירועים המדוברים מוכרים ומתוחקרים על ידי המפקדים בגזרה".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully