וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחת לאף: אלמונים חדרו מירדן ונמלטו מצה"ל לשטח ישראל

22.2.2015 / 23:30

למרות מערך התצפיות והכוחות הצבאיים, הצליחו השניים לחצות את הגבול בערבה, עלו למכונית שחיכתה להם - וטרם נתפסו. גורם צבאי בפיקוד דרום: "תקלה חמורה". נתניהו מעוניין לקדם הקמת גדר חכמה גם בגבול ירדן, אולם טרם הועבר לכך תקציב

גשש באזור רצועת עזה, מאי 2014. איליה יפימוביץ', GettyImages
גשש של צה"ל/GettyImages, איליה יפימוביץ'

בזמן שבפיקוד דרום מתגאים באפס חדירות מגבול מצרים נראה שבגבול ירדן מתעוררת מחדש תופעת ההסתננויות. אתמול (שבת) לפנות בוקר זיהה כוח של צה"ל חדירה מירדן לשטח ישראל. גששים של חטיבת הערבה הוקפצו אל המקום וזיהו עקבות המובילים לכיוון הכביש שבין יטבתה לגרופית. בתום הסריקות קבעו הגששים כי שני האנשים שחדרו עלו על מכונית שככל הנראה המתינה להם ונמלטו לעומק שטח מדינת ישראל באין מפריע.

בעקבות המקרה הנחה מפקד עוצבת אדום תת-אלוף רועי אלקבץ לבצע תחקיר מעמיק לבירור נסיבות המקרה שבו לא זוהתה החדירה בזמן אמת על ידי הכוחות שפועלים בשטח.

עוד ידיעות בוואלה חדשות
דוח המשרד לביטחון הפנים: "חשד לפלילים בעיריית ביתר עילית"
הרב פינטו יעבור כימותרפיה - ספק אם יתייצב למשפטו
בש"ס לא מתנערים מהביקורת על ההמנון: "אנו לא עם חופשי בארצנו"

גורם צבאי בפיקוד דרום הגדיר את המקרה כ"תקלה חמורה" וסיפר כי בשנים האחרונות הושקעו משאבים רבים ותוגבר כוח האדם בגבול ירדן כדי למנוע חדירות. הנחת העבודה בגזרה היא שסגירת גבול מצרים באמצעות גדר תוביל להתגברות ניסיונות החדירה בגבול ירדן. "הירדנים מאבטחים את הגבול וזה אינטרס שלהם שהגבול יהיה שקט", הסביר הגורם הצבאי והוסיף לדוגמה כי באירוע בגבול לפני שנה נורו שניים שניסו להסתנן לישראל בידי הצבא הירדני. אחד מהם נהרג, והתברר כי מדובר בטורקים שבאו לחפש עבודה.

עם זאת, לא מן הנמנע שאותם מסתננים יהיו בפעם הבאה גורמים עוינים, שינסו לבצע פיגועים במרחב העיר אילת ויישובי הערבה. לפיכך, במשרד הביטחון החלה מלאכת תכנון גדר מערכת חדשה בגבול ישראל-ירדן בדומה לזו שהוקמה בגבול מצרים וסוריה. גורמים המצויים בפרטים אמרו כי מדובר רק בשלב התכנון וכי למרות נטייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לקדם את הפרויקט, טרם הגיע התקציב המתבקש לתחילת עבודות.

מדובר צה"ל נמסר: "האירוע מוכר בצה"ל ונמצא בתחקיר. בסיומו יופקו הלקחים הנדרשים".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully