וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב פינטו יעבור כימותרפיה - ספק אם יתייצב למשפטו

הרב שנאשם בשוחד ובשיבוש מהלכי משפט, מתאושש מניתוח להסרת גוש סרטני ובימים הקרובים יחל בטיפולים כימותרפיים אגרסיביים. בעוד שבועיים היה אמור להתייצב לדיון בעניינו בבית המשפט, אולם כעת הדבר מוטל בספק

הרב יאשיהו פינטו, שעבר שלשום ניתוח להסרת גידול סרטני – מאושפז עדיין בבית החולים Memorial Sloan Kettring במנהטן שבניו יורק. אף שהוא כבר בהתאוששות, מצבו הרפואי מעמיד בסימן שאלה את התייצבותו למשפטו, שאמור להיפתח בישראל בעוד שבועיים.

רופאיו של הרב, ראש קהילת "שובה ישראל", אמרו כי כבר השבוע, ובהתאם לקצב ההתאוששות שלו מהניתוח, הוא יתחיל סדרת טיפולים כימותרפיים אגרסיביים שנועדו למגר את הסרטן שבו לקה. חסידי הרב, שמסייעים לו במהלך אשפוזו, ממשיכים להתפלל להחלמתו המלאה.

עוד בפרשה
המשטרה לצד תנ"צ ברכה: "עדכן בזמן אמת על הצעת השוחד מפינטו"
ביקורת חמורה של העליון על הסכם עד המדינה עם פינטו
מאמיני הרב פינטו: "הטלטלה במשטרה בגלל הפגיעה בו"

אם בכל זאת יצליח להגיע לארץ למשפט, ב-11 במרץ צפוי פינטו להיות מורשע על פי הודאתו בכתב האישום המתוקן בעבירות של שוחד ושיבוש מהלכי משפט אחרי שחתם על הסדר טיעון. ההליך, שנדחה כבר בכמה חודשים, עשוי כאמור להתעכב שוב נוכח מחלתו של פינטו.

פרקליטיו של הרב, עורכי הדין אייל רוזובסקי וצבי קלנג, טרם הגישו בקשה לדחיית ההליך המשפטי בשל מצבו הרפואי. בדיון שנערך לפני כשבועיים בבית המשפט המחוזי הסבירו השניים כי יש לעכב את תאריך ההקראה בגלל הניתוח, אולם הפרקליטות סברה אז שמדובר בניסיון נוסף לעכב את המשפט.

"לא נעשה שימוש בכל מנופי הלחץ למול הרב"

משפטו של פינטו נדחה כבר זמן רב, בין היתר בשל עתירות לבג"ץ שהוגשו נגד ההסדר. לפני כשבועיים דחה בית המשפט העליון את שתי העתירות שהוגשו בנוגע להסדר הטיעון עם הרב, עם זאת, בית המשפט מתח ביקורת חריפה על הפרקליטות ועל ההסדר עצמו. מדובר בעתירה שהגישה התנועה לאיכות השלטון ובה טענה כי יש לבטל את ההסדר הבעייתי עם הרב, ובעתירה נוספת שהגישה תנועת אומ"ץ אשר דרשה לחקור את ראש היחידה הארצית לחקירות הונאה, תת-ניצב אפי ברכה. לטענת פינטו, תנ"צ ברכה קיבל שוחד עוד לפני האירוע שאותו הוא תיעד ושעל בסיסו הוגש כתב האישום. לדברי הרב, ידי הקצין הבכיר אינן נקיות.

"לא שוכנעתי כי המשיבים (הפרקליטות, ג"ג) השיגו את התוצאה הטובה ביותר שניתן היה להשיג, ואשר משרתת בצורה מיטבית את האינטרס הציבורי", כתב השופט אורי שהם בפסק הדין לגבי העתירה הראשונה. "נראה כי המשיבים נחפזו להגיע להסכם עם הרב פינטו, ולא עשו שימוש בכל מנופי הלחץ האפשריים, במטרה למקסם את האינטרס הציבורי, שאין ספק כי עמד לנגד עיניהם. היה עליהם לנקוט זהירות יתרה בבואם לחתום על הסכם שניתן להתייחס אליו כהסכם עד מדינה עם הרב פינטו. זאת, נוכח מעמדו הציבורי של הרב".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com
לפניות לכתב יקי אדמקר: yakiadamker@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully