וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה לצד תנ"צ ברכה: "עדכן בזמן אמת על הצעת השוחד מפינטו"

8.2.2015 / 0:25

אחרי שיו"ר ישראל ביתנו תקף את מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, שאמון על חקירת בכירי מפלגתו ("קיבל במשך עשור מיליונים מהרב פינטו"), פרסמה המשטרה הודעת תמיכה בקצין. "הניסיון לרפות את ידי מערכת אכיפת החוק - פסול"

תנ"צ אפרים ברכה בבית משפט העליון, אוקטובר 2014. נועם מושקוביץ
מקבל גיבוי מהמשטרה. תנ"צ ברכה/נועם מושקוביץ

המשטרה פרסמה אמש (שבת) הודעת תמיכה בראש היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה), תת-ניצב אפרים ברכה. זאת, לאחר שיו"ר ישראל ביתנו, שר החוץ אביגדור ליברמן, טען מוקדם יותר היום כי ברכה קיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו. בהודעת המשטרה נכתב, בין השאר, כי ברכה עדכן את מפקדיו בזמן אמת על הצעת השוחד שקיבל, ובהנחייתם פעל לצורך איסוף ראיות במסגרת חקירה נגד הרב. "כל טענה או ניסיון לרפות את ידי מערכת אכיפת החוק, הפועלת בניקיון כפיים וללא מורא, פסולים הם", נכתב בהודעה.

בריאיון לתכנית "פגוש את העיתונות" בערוץ 2 האשים ליברמן את ברכה בקבלת כספים מהרב פינטו במשך שנים ארוכות. "אני מסתכל על אפרים ברכה. מאיפה החוצפה הזו? מפקד יאח"ה קיבל במשך עשור מיליונים מהרב פינטו, ניהל שמונה חשבונות, והוא מטיף מוסר", אמר ליברמן.

עוד בוואלה! חדשות:
ביידן לא יצפה בנאום נתניהו - אבל נפגש עם הרצוג
הרצח בבית האבות בחיפה: הוארך מעצר הקשישה החשודה
חייל דרוזי טוען: הותקפתי במועדון כי דיברתי ערבית

אשתו של הרב פינטו החשודה בשוחד ניסתה להתאבד. דניאל בוק
הרב יאשיהו פינטו/דניאל בוק

דבריו של ליברמן נגד תנ"צ ברכה מגיעים על רקע חקירת פרשת השחיתות שבראשה הוא עומד, שבה מעורבים בכירים במפלגת ישראל ביתנו, ובהם סגנית שר הפנים לשעבר פאינה קירשנבאום. גורמים במשטרה הביעו זעם בשיחה עם וואלה! חדשות על דבריו של ליברמן, וציינו כי הם מנוגדים בתכלית לקביעה של בית המשפט העליון, שלפיה ברכה סירב לקבל שוחד מהרב פינטו. "כדאי מאוד שיקרא את החלטת בג"ץ לפני שהוא מתבטא", אמר אחד הגורמים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
אביגדור ליברמן בכניסה לישיבת הממשלה. יוני 2014. מרק ישראל סלם, לשכת העיתונות הממשלתית
"כדאי מאוד שיקרא את החלטת בג"ץ". ליברמן/לשכת העיתונות הממשלתית, מרק ישראל סלם

ביום חמישי קבע בג"ץ, בתשובה לעתירה שהגישה תנועת אומ"ץ, כי עשתה נכון המחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש) שלא חקרה פלילית את ברכה על טענותיו של הרב פינטו, שלפיהן הוא נתן שוחד לקצין המשטרה הבכיר במשך שנים. "בהחלטתם של המשיבים שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד תנ"צ ברכה לא מצאתי כל פגם, ולא עלה בידי אומ"ץ להראות כל עילה להתערבותנו", כתבה נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור. "רק בזכות סירובו של תנ"צ ברכה לקבל שוחד ודיווחו על הצעת השוחד לראש אגף החקירות נחשפה הפרשה. בנסיבות אלה, נקודת המוצא היא כי ככל שמקור החשדות נגד תנ"צ ברכה הוא בסביבתו של הרב פינטו, יש להתייחס לכך בזהירות רבה".

עוד הוסיפה השופטת נאור: "לא מקובלת עלי העמדה כי די בהאשמה חסרת שחר כדי להצדיק את פתיחתה של חקירה פלילית נגד איש משטרה בכיר, שהשלכותיה לגביו עלולות להיות בלתי הפיכות. כן שותפה אני לדבריו של חברי כי על עובדי הציבור לבחור בקפידה עם מי הם מתרועעים, עם מי אינם מתרועעים ובצלו של מי הם חוסים".

(עדכון ראשון: 23:25)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully