וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שבוע וחצי: בית המשפט הורה לעובדי הרנטגן לשוב לעבודה

בעקבות בקשה שהגיש משרד הבריאות, בית הדין לעבודה קבע כי על הטכנאים, שמחו על תנאי העסקתם, לחזור ולתת שירות בבתי החולים. מכוני הרנטגן יחזרו לפעול עד לקיום דיון בעניין העובדים בתחילת השבוע הבא

רופא בוחן צילום רנטגן. ShutterStock
בית הדין לעבודה הורה לטכנאי הרנטגן לשוב לעבודה לאחר שמונה ימי שביתה/ShutterStock

בית הדין לעבודה קבע הבוקר (חמישי) כי על עובדי מכוני הרנטגן ששובתים בשבוע וחצי האחרון לשוב לעבודה עד לקיום דיון בנושא בתחילת השבוע הבא. ההחלטה הגיעה בעקבות בקשה שהגיש אתמול משרד הבריאות לצווי מניעה עבור העובדים השובתים.

זוהי הפעם השנייה שבה מונע בית הדין לעבודה את שביתתם של טכנאי הרנטגן. מוקדם יותר השבוע, הוציא בית הדין צווי מניעה לעובדי מכוני הרנטגן בבית החולים איכילוב בתל אביב, לאור פניית העירייה בנושא.

במהלך ימי השביתה, נדחו טיפולים וניתוחים רבים עקב חוסר יכולתם של הרופאים לתת מענה לבעיות הדורשות צילומי רנטגן. בנוסף לכך, בעקבות העיצומים, נרשמו תורים ארוכים של חולים ופצועים שנזקקו לצילומי רנטגן לצורך קביעת מצבם והמשך הטיפול בהם. כמו כן, בתי החולים לא יכלו לשחרר חלק מהחולים ללא צילום רנטגן עדכני, מה שיצר דוחק ועומסים במחלקות הפנימיות.

לקריאה נוספת בנושא:
החולים מתוסכלים משביתת עובדי הרנטגן: "בבן של ח"כ היו מטפלים"
עובדי הרנטגן שובתים: "עובדים 3 משמרות ברצף, דורשים תנאים"

שביתת מתמחים בבית החולים רמב"ם, אוקטובר 2011. ערן גילווארג
שביתת טכנאי הרנטגן גרמה לתורים ארוכים, בין היתר, בחדרי המיון. חדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה/ערן גילווארג

הטכנאים מחו בשביתה על תנאי העסקתם ועל גובה שכרם. כמו כן, הדגישו העובדים כי הם חשופים במשך שעות רבות לקרינה מייננת המסכנת את בריאותם. לדבריהם, מערכי הרנטגן והדימות בבתי החולים סובלים ממחסור חמור בכוח אדם ומעומסי עבודה גדולים. שיחות שהתנהלו בחודשים האחרונים בין איגוד עובדי הרנטגן והדימות לבין האוצר והמעסיקים נקלעו למבוי סתום. לדבריו של מזכ"ל איגוד טכנאי הרנטגן, מנחם אשכנזי, "אנחנו מנהלים משא ומתן חודשים ארוכים והגענו למצב שבו האוצר אמר 'מיצינו, אנחנו לא יכולים לתת לכם דבר' והפסיק את הדיונים באופן חד צדדי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully