וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף

17.8.2015 / 0:11

הוועדה שבחנה את האירוע בבירה הציגה לשר לביטחון הפנים ולממלא מקום המפכ"ל את ממצאיה, אך השר ביקש לבצע השלמות כדי לקבל ההחלטה סופית בנושא. הבוקר נחשף בוואלה! NEWS כי לפי ההערכות, למפקד המחוז תירשם הערה פיקודית בלבד

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: יאיר דניאל

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן וממלא מקום המפכ"ל ניצב בנצי סאו דנו אמש (ראשון) בממצאי ועדת הבדיקה לאירועי מצעד הגאווה בירושלים, שבמהלכו נדקרה למוות הנערה שירה בנקי ונפצעו עוד חמישה משתתפים מדקירות של ישי שליסל. מסקנות הוועדה הוצגו לארדן על ידי ניצב בדימוס ישראל יצחק ולאחר מכן דנו בהן השר וניצב סאו.

בתום הדיון ביקש השר לבצע כמה השלמות בנוגע לשאלות שעלו במהלך הצגת הממצאים. ההשלמות בנוגע לדוח יוגשו לארדן בימים הקרובים ולאחר העברתן יתקבלו ההחלטות הסופיות בנושא. לפי ההערכות, נגד מפקד מחוז ירושלים, ניצב משה אדרי, לא נמצאו מסקנות אישיות וככל הנראה תירשם לו הערת מפקד או נזיפה בלבד.

הביקורת כלפי אדרי נובעת בעיקר בשל העובדה כי לא הוצמד כל מעקב אחרי הדוקר ישי שליסל, ששוחרר זמן קצר לפני המצעד לאחר שדקר משתתף במצעד הגאווה בירושלים ב-2005. "למרות שהצפי הוא שאין מסקנות אישיות נגד אדרי, מפכ"ל בקדנציה הבאה הוא כנראה כבר לא יהיה. זה יידבק בו לאורך כל הקריירה", מסר קצין בכיר במטה הארצי.

לקריאה נוספת בנושא
מחדל מצעד הגאווה: ארדן ביקש מוועדת הבדיקה להעביר מידע נוסף
הערכות: הוועדה לבחינת כשלי מצעד הגאווה תסתפק בנזיפה לאדרי
נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח

שליסל במצעד הגאווה, 2015. AP
ישי שליסל תוקף משתתפים במהלך מצעד הגאווה בירושלים/AP

עם זאת, הדוח לא חף מביקורת כלפי צמרת המחוז. ההערכה היא כי הוא יכלול מסקנות אישיות נגד שני קצינים בכירים במחוז ירושלים, בהם קצין רם דרג ביחידה המרכזית (ימ"ר) ירושלים באשר להיערכות מודיעינית, ונגד מפקד בכיר שהיה אחראי המעטפת המבצעית לאירוע.

הוועדה עצמה עמדה בפני ביקורת לאחר שהעומד בראשה, ניצב בדימוס יצחק, החליט למנות את אנה בן מרדכי רזיאל, מפקדת תחנת הראל במבשרת ציון הכפופה למחוז ירושלים ולניצב אדרי, לבוחנת בתיק. "תיווצר בעיה בעיקר כלפיה. היא קצינה ערכית, ולכן היא עלולה למצוא את עצמה במצב לא נעים כלל, שבו היא תחרוץ את גורל מפקדה. לא חסרים במשטרה קצינים – למה היה צריך למנות דווקא ממחוז ירושלים ודווקא אותה?", טענו במשטרה. זמן קצר לאחר מכן החליט השר ארדן כי היא לא תמנה עם חברי הוועדה.

במוקד הבדיקה של הוועדה עמד מפקד המחוז אדרי. בין היתר, נבחן אם הוא לא בדק לעומק מידע מודיעיני באשר לסכנות הכרוכות בקיום המצעד הגאווה. נוסף על כך, הוועדה בחנה כמה נקודות שהובילו לרצח, בהן חוסר התיאום בין המשטרה לשירות בתי הסוהר (שב"ס), ואת המידע המודיעיני הגלוי שהיה טרם האירוע. כפי שנחשף בוואלה! NEWS בבוקר המצעד, שליסל שוחרר ממאסרו באחרונה ולא הביע חרטה על מעשיו, אולם איש במשטרת ירושלים, כמו גם קצין המודיעין של המחוז, לא מצא לנכון להצמיד מעקב לשליסל ביום המצעד הנפיץ.

(עדכון ראשון: 22:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully