וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נמצאה נדקרת נוספת מהמצעד; שליסל חשוד ברצח וב-6 ניסיונות רצח

11.8.2015 / 12:52

ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי, הגיע לבית משפט השלום בירושלים, שם הוארך מעצרו בעשרה ימים בשל מסוכנותו לציבור. כמו כן, הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית נוספת לאחר שלא שיתף פעולה בקודמת

צילום: עומר מירון, עריכה: גדי וינסטוק

מעצרו של ישי שליסל, החשוד ברצח הנערה שירה בנקי במצעד הגאווה בירושלים לפני כשבועיים, הוארך היום (שלישי) בבית משפט השלום בירושלים בעשרה ימים. במהלך הדיון, אמר נציג המשטרה כי שליסל נחשד בשישה ניסיונות רצח וכן ברצח של שירה בנקי, שמתה מפציע בשבוע שעבר, לאחר שנדקרה במצעד בבירה. מניין הקורבנות של שליסל עלה לאחר שנמצאה צעירה נוספת שנדקרה במהלך המצעד ונפצעה באורח קל.

במהלך הדיון שליסל המשיך בקו שנקט עוד מימי החקירה הראשונים, שלפיו הוא אינו מכיר בסמכות בית המשפט להביא אותו לדין. "אין לכם סמכות לשפוט אותי לפי דיני התורה הקדושה, ולכן אני לא מעוניין בייצוג", אמר.

נציג המשטרה ביקש במהלך הדיון להאריך את מעצרו של שליסל בעשרה ימים, לדבריו, לאור מסוכנותו לציבור נוכח עבירת הרצח שמיוחסת לו. "ביצענו עד כה 68 פעולות חקירה, ובכוונתנו לבצע עוד 20 פעולות חקירה נוספות", עדכן הנציג את השופט. "הוטחו בפניו התמונות שבהן הוא דוקר את משתתפי המצעד, הוטחו בפניו הסרטונים שתיעדו חלק מהקורבנות, הם זיהו את עצמם בתמונות ונגבתה מהם עדות".

לקריאה נוספת:
קבוצת חרדים ביקרה את משפחת בנקי: "שליסל - עשב שוטה"
המסית נגד הקהילה הגאה שבירך על רצח שירה בנקי מואשם בהסתה
ניצב אדרי עדכן את הוריה של שירה בנקי על הבדיקה המשטרתית

ישי שליסל, דיון בעניין סדיקה פסיכיאטרית לרוצח שירה בנקי, 5 באוגוסט 2015. נועם מושקוביץ
לא מכיר בסמכות בית המשפט. שליסל/נועם מושקוביץ

נוסף על כך, הפסיכיאטר המחוזי הורה לשלוח את שליסל להסתכלות פסיכיאטרית נוספת, לאחר שלא שיתף פעולה בזו הקודמת שנשלח אליה. בשנת 2005, כשהורשע ונאסר גם אז בגין דקירה במצעד בירושלים, קבע פסיכיאטר מחוזי כי הוא כשיר לעמוד לדין וביצע את מעשיו בצלילות הדעת.

ביחידה המרכזית (ימ"ר) של מחוז ירושלים במשטרה ממשיכים לבדוק אם גורמים במגזר החרדי, לרבות קרוביו של שליסל, ידעו על כוונותיו של האחרון לדקור את המשתתפים במצעד הגאווה בעיר. בין היתר, חוקרי היחידה בודקים את רשימת השיחות הנכנסות והיוצאות למכשירו הסלולרי באותו היום, וכן זימנו אנשים שלכאורה קשורים אליו או שניסו ליצור עמו קשר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully