וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת חרדים ביקרה את משפחת בנקי: "שליסל - עשב שוטה"

יקי אדמקר ומשה שטיינמץ

9.8.2015 / 18:51

החרדים, בהם גורם לשעבר בחוג הקיצוני "העדה החרדית", ניחמו את הורי הנערה שנרצחה במצעד הגאווה והתנערו מהחשוד ברצח. היום, עם סיום השבעה, עלו בני המשפחה והחברים לקברה של בנקי ושרו: "היא כל כך יפה"

צילום: טיראן גואטה, עריכה: טל רזניק

קבוצת פעילים חרדים הגיעה ביום שישי לניחום אבלים אצל משפחת בנקי בירושלים, שבתם שירה נרצחה במצעד הגאווה בעיר לפני עשרה ימים. את המפגש יזם ארגון "גשר", הפועל לקידום ערבות הדדית בחברה. החרדים, בהם גורם לשעבר ב"עדה החרדית", אחד מחוגי החרדים הקיצוניים, אמרו להוריה של שירה כי הם מתנערים ממעשיו של ישי שליסל החשוד בדקירות במצעד והם מגנים את מעשיו.

"אנחנו חלוקים בדעותינו, ואנו לא יכולים להסכים עם דרך החיים הלהטבי"ת, אבל האופן להביע את ההתנגדות שלנו הוא בשיח, ולא באלימות", אמרו. "באחריותנו לוודא שידנו לא שפכה את הדם הזה, ושעשב שוטה כמו שליסל לא יצוץ חלילה מחר שוב. בסופו של דבר אנחנו חיים פה באותה מדינה, ועלינו ללמוד לחיות יחדיו זה לצד זה. אחרת לא נוכל להתקיים כאן".

לקריאה נוספת בנושא:
המסית נגד הקהילה הגאה שבירך על רצח שירה בנקי מואשם בהסתה
אמו של שליסל: מצטערים בפני משפחת בנקי על רצח שירה
"היופי נרצח על מזבח השנאה": אלפים בהלוויית הנערה שירה בנקי

ביקור חרדים אצל משפחת בנקי, אוגוסט 2015. ארגון גשר, מערכת וואלה! NEWS
החרדים בבית משפחת בנקי בסוף השבוע/מערכת וואלה! NEWS, ארגון גשר

הוריה של בנקי התרגשו מאוד מהביקור, וביקשו לחזק את המנחמים החרדים שעשו מעשה "אמיץ", כהגדרתם, ובאו לנחמם. אביה של שירה הדגיש שהוא מודע לכך שלא כל החרדים מקשה אחת ולא ניתן לייחס את הרצח לקבוצה כזו או אחרת. הוא הוסיף כי הוא משוכנע שהחברה החרדית אינה עומדת מאחורי המעשה. הוא ציין גם כי ביום שבו שני גברים יוכלו ללכת יד ביד ברחובות ירושלים ולא יביטו לעברם באופן מוזר, לא יצטרכו מצעד גאווה, וכן שהפרהסיה חייבת להישאר ניטרלית כך שכל אחד יוכל להיות מה שהוא בלי לחשוש.

אילן גאל-דור, מנכ"ל ארגון גשר, אמר כי "יש לנו עם אחד ומדינה אחת וצריך לעשות ככל שביכולתנו שקבוצות שונות ילמדו לחיות בשלום אחת עם השנייה. מגוון דעות הוא המציאות, וצריך לפעול לכבוד גם בזמנים של מחלוקת. חרדים, דתיים וחילוניים פועלים בגשר ובמקומות נוספים במגמה חשובה זו. אין לנו ארץ אחר".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

עם סיום השבעה: בני משפחתה וחבריה של בנקי עלו לקבר

עם תום ימי השבעה, עלו הבוקר (ראשון) הוריה, בני משפחתה ועשרות מחבריה של הנערה שירה בנקי, שנרצחה בידי ישי שליסל במצעד הגאווה בירושלים, לקברה שבקיבוץ נחשון. ההורים, אורי ומיקה, והמשתתפים הנוספים הניחו שושנים על קברה הטרי של שירה. אביה של בנקי קרא עליה קדיש וחבריה אמרו דברים לזכרה. בתום הטקס שרו המשתתפים לזכרה של בנקי את השיר "היא כל כך יפה" של להקת כוורת.

בהלווייתה שהתקיימה בשבוע שעבר, הוריה של בנקי ספדו לה: "היו לנו ארבעה ילדים מקסימים, נבונים, נהדרים וטובים, ובעיקר חברים טובים אחד של השנייה. נשארנו עם שלושה ועם כאב וגעגוע מזעזעים, שכל הורה מעדיף למות ולא לחוש". "הייתה לנו ילדה שהמזל, הגנים והחינוך חננו אותה בכמויות אדירות של אינטליגנציה, וחשוב מכך – בכמויות לא פחותות של אינטליגנציה רגשית", הוסיפו ההורים. בדבריהם, הם הודות גם לבני המשפחה, לחברים ולאנשי החינוך שהקיפו את בתם בחייה.

המשפחה עולה לקברה של שירה בנקי שבוע לאחר מותה, אוגוסט 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
"הייתה לנו ילדה שהמזל, הגנים והחינוך חננו אותה בכמויות אדירות של אינטליגנציה". העולים לקברה של בנקי, היום/פול צלמים, גיל יוחנן

בהספדם, הוסיפו ההורים: "שיר שירונת הנבונה, היפה, הנעימה, הסקרנית, המוזיקלית. הילדה שגם את גיל ההתבגרות עברה בחן, ועלתה ופרחה כמו פרח מקסים, כשהשנה האחרונה הייתה השיא של הכל. שיא של הצלחה בלימודים, של פעילות חברתית, של התעניינות בריאה בבנים. שיא של קשרים עם אחיה ואחיותיה ושיא של נחת להוריה במובן הפשוט של מונח מיושן זה".

בנקי בת ה-16 נדקרה במצעד הגאווה בבירה לפני שבוע וחצי בידי ישי שליסל. היא נפצעה באורח אנוש ולאחר שלושה ימים, מתה מפצעיה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים.

המשפחה עולה לקברה של שירה בנקי שבוע לאחר מותה, אוגוסט 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
המשתתפים שרו את השיר "היא כל כך יפה" של להקת כוורת לזכרה של שירה. העולים לקברה של בנקי, היום/פול צלמים, גיל יוחנן
המשפחה עולה לקברה של שירה בנקי שבוע לאחר מותה, אוגוסט 2015. גיל יוחנן, פול צלמים
בני משפחתה ועשרות מחבריה של שירה הגיעו לקברה עם סיום השבעה. העולים לקברה של בנקי, היום/פול צלמים, גיל יוחנן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully