וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג שני בפיגוע בדומא. הכותרות המרכזיות שעשו את סוף השבוע

בנט מפציר שיילחם בטרור היהודי, אבי הפעוט שנהרג בכפר דומא מת מפצעיו, שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה נפלו ביום שישי בשטח ישראל ומאות השתתפו אמש בקבלת שבת שנערכה מול בית הנשיא. אלו הכותרות שעשו את השבת

בנט ל"ניו יורק טיימס": "נילחם בטרור היהודי בכל אמצעי שעומד לרשותנו"

"ישראל תחת מתקפה. הפעם, האיום הוא לא מאיראן, חיזבאללה או חמאס. הוא מגיע מקבוצת שוליים בתוך ישראל, שיש לבער אותה במהירות ובכוח" - כך כותב שר החינוך ויו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, במאמר דעה שהתפרסם הלילה ב"ניו יורק טיימס", ומתייחס לאירוע הדקירה במצעד הגאווה בירושלים ולפיגוע בכפר דומא.

"בשבוע שעבר, גבר חרדי דקר בברוטליות שישה משתתפים במצעד הגאווה בירושלים, בהם שירה בנקי בת ה-16, שמתה מספר ימים לאחר מכן מפצעיה. הדוקר, ישי שליסל, שוחרר מבית הכלא שבועות ספורים לפני כן לאחר שנכלא בגין פשע דומה במצעד גאווה עשור לפני כן. זה לעולם לא היה צריך לקרות", כתב. "יום לאחר מכן, ישראלים קמו לחדשות שבישרו על מותו של פעוט פלסטיני בן 18 חודשים, עלי דוואבשה, שנשרף למוות בהצתת ביתו בכפר דומא שבגדה המערבית. משפחתו עדיין מאושפזת ונלחמת על חייה".

"הרוצח של שירה והאחראים, ככל הנראה, להצתה המתועבת והבלתי-נסלחת שהרגה את עלי הם יהודים קיצונים שטוענים שהם פועלים בשם האל, אבל עושים בדיוק ההפך - הם מחללים את שמו, את הדת שלנו ואת העם היהודי. הם לא מייצגים איש מלבד עצמם. הם טרוריסטים. ובדיוק כפי שישראל עשתה במלחמותינו הקודמות נגד הטרור, אנו נביס אותם באמצעות כל מה שעומד לרשותנו".

לאחר שבוע של מאבק: אבי הפעוט שנהרג בכפר דומא מת מפצעיו

סעד דוואבשה, אביו של הפעוט עלי דוואבשה שנהרג בפיגוע ההצתה בכפר דומא לפני כשבוע, מת מפצעיו לפנות בוקר (שבת) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. סעד סבל מכוויות על 80% מגופו והיה מורדם ומונשם מאז שביתו הוצת. במקביל, ממשיכים כוחות צה"ל לתגבר את כוחותיהם ביהודה ושומרון מחשש להפרת סדר.

אתמול חל שיפור במצבו של אחמד דוואבשה, בנו בן הארבע של סעד, כאשר התעורר לראשונה מאז אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא תל השומר, לאחר שהרופאים החליטו לנתקו ממכונת ההנשמה. מבית החולים נמסר כי אחמד פקח את עיניו, הוא נושם בכוחות עצמו והוא מתקשר עם הסביבה. עם זאת, מצבו מוסיף להיות קשה עקב חומרת הכוויות שמהן הוא סובל והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. בבתי החולים ממשיכים הרופאים להיאבק על חייה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה. האם עדיין במצב אנוש, מורדמת ומונשמת, והיא סובלת מכוויות על 90% מגופה.

טרגדיה בצפון: מתה בת השנה שנפגעה אנושות ממכת חום בטיול

התינוקת בת השנה שהתייבשה בתחילת השבוע במהלך טיול עם הוריה בצפון, מתה לפנות בוקר בתום ארבעה ימי אשפוז. התינוקת, תושבת אלעד, סבלה ממכת חום קשה. הרופאים נאבקו על חייה במשך ארבעה ימים.

מצבה של התינוקת הוגדר אנוש כשהגיעה לבית החולים במצב לא יציב לאחר ששהתה עם משפחתה בעמק החולה ביום שני האחרון, בחום כבד של כ-40 מעלות. הרופאים סיפרו כי חום גופה של התינוקת עלה על 42 מעלות וכי היא סבלה מקריסת מערכות כוללת. עד לבוקר זה, נאבקו הרופאים על חייה של התינוקת, אך לפנות בוקר נאלצו לקבוע את מותה.

שתי רקטות התפוצצו במועצה האזורית אשכול; אין נפגעים

שתי רקטות ששוגרו מרצועת עזה נפלו אתמול אחרי הצהריים בשטח ישראל. הרקטות התפוצצות בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול. איש לא נפגע ולא נגרם נזק. לא הופעלה התרעת "צבע אדום" בטרם נפילת הרקטות משום שהן התפוצצו בשטח המרוחק מיישובי המועצה. ארגון המזוהה עם "המדינה האיסלאמית" (דאעש) קיבל אחריות על הירי.

בתגובה לירי, תקף בשעות הערב כלי טיס של חיל האוויר יעדים של חמאס במרכז הרצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "זוהתה פגיעה מדויקת במטרה. התקיפה בוצעה בתגובה לירי תלול המסלול שבוצע לעבר שטח מדינת ישראל היום בשעות הצהריים. ארגון הטרור חמאס הנו הכתובת ברצועת עזה ועליו מוטלת האחריות". ברשת סקיי ניוז בשפה הערבית דווח כי לא היו נפגעים בתקיפה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

דיווח באיראן: "סולימאני דן עם פוטין באספקת ה-S-300"

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, גנרל קאסם סולימאני, ביקר ברוסיה ונפגש עם בכירי השלטון, בהם הנשיא ולדימיר פוטין - כך אישר אמש גורם איראני רשמי. מוקדם יותר היום דיווחה על כך רשת פוקס ניוז האמריקנית, שציטטה גורמי מודיעין מערביים. סולימאני הגיע לרוסיה על אף איסור הנסיעה שמוטל עליו כחלק מסנקציות של מועצת הביטחון של האו"ם, שטרם הוסרו במסגרת הסכם הגרעין.

לדברי הגורם, שסירב להזדהות, ביקורו של סולימאני אירע באמצע החודש שעבר. הוא הוסיף כי הצדדים דנו בשורת נושאים אזוריים ומדיניים, בהם סוגיית משלוח מערכת ההגנה האווירית S-300 לאיראן ואספקת כלי נשק נוספים.

מאות השתתפו במפגן הזדהות מחוץ לבית הנשיא: "מרחיב את הלב"

כ-400 בני אדם השתתפו אמש בקבלת שבת שנערכה מול ביתו של הנשיא ראובן ריבלין בירושלים כחלק ממפגן ההזדהות שאורגן על ידי צעירי מפלגת העבודה על רקע האיומים וההסתה הפרועה ברשת בעקבות דבריו נגד הפיגוע היהודי בכפר דומא. ריבלין יצא אל הנוכחים, קיבל מהם זר של פרחים לשבת, בירך אותם ואמר כי הוא מתרגש מהמפגש עמם. "זהו מפגש שמרחיב את הלב, אנחנו כולם כאן – שבט אחים גם יחד", אמר הנשיא לנוכחים.

"באנו כולנו לכאן כי כולנו יחד, גם כאשר לפעמים אנחנו חלוקים בדעתנו", ציין. "תמיד יש מחלוקות כאלה ואחרות בין בית שמאי לבית הילל, אבל כולנו חושבים מה צריך לעשות כדי שיהיה טוב לכל אחד ואחד מאתנו. אני יודע עד כמה העם שלנו מאוחד. האמת היא שכולנו יחד כאן, בארץ שלנו, במדינה שלנו, בחברה שלנו יודעים שאנחנו שווים אחד לשני וכך אנחנו רוצים לחיות. שווים אחד לשני". ריבלין הוסיף: "אנחנו רואים פה אנשים שבאו מהמזרח, אנשים שבאו מהמערב, היום כולנו משפחות שהצאצאים שלנו כולם מזרח ומערב יחד. ולכן, באמת, המפגש הזה פשוט מרחיב את הלב – שבט אחים גם יחד. תודה לכולכם שבאתם ושבת שלום".

הטבח בקולורדו: חבר המושבעים גזר מאסר עולם על "הג'וקר"

חבר המושבעים בבית המשפט בקולורדו גזר הלילה מאסר עולם ללא אפשרות ערעור על ג'יימס הולמס, המכונה "הג'וקר", שביצע את הטבח בהקרנת הסרט "עלייתו של האביר האפל" מסדרת באטמן בשנת 2012. במהלך הטבח הוא נכנס למתחם הקולנוע באורורה מחופש לדמות "הג'וקר" ועטוי שכפ"ץ ומסיכת גז, רצח 12 בני אדם ופצע 70 נוספים. בעוד השופט קרלוס סמור הקריא את גזר הדין שבו נודע להולמס כי ניצל מעונש מוות, בהה האחרון באוויר ללא תגובה, כשידיו בכיסיו.

בהקראת גזר הדין בבית המשפט, נמסר מהמושבעים כי לא גזרו עליו עונש מוות משום שלא הצליחו להסכים על כך פה אחד, ולכן נאלץ בית המשפט לגזור עליו מאסר עולם. אותו חבר מושבעים הרשיע את הולמס בחודש שעבר ב-165 סעיפים שבהם הואשם, בהם כמה סעיפים של רצח מדרגה ראשונה.

"מתפללים לטוב": שיפור קל במצב החיילים שנדרסו ונפצעו קשה

שיפור קל חל אמש במצבם של שני חיילי צה"ל שנפצעו שלשום באורח קשה בפיגוע הדריסה בבנימין. לאחר שמצבם התייצב, הם נותקו ממכונת ההנשמה והחלו לנשום בכוחות עצמם. שני החיילים נותחו והם מטופלים ביחידות לטיפול נמרץ בבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים. החייל השלישי שנפצע באורח קל, שוחרר ביום חמישי בערב מבית החולים בילינסון בפתח תקווה.

פרופ' אבי ריבקינד, מנהל האגף לרפואה דחופה וטראומה בהדסה עין כרם עדכן: "הפצועים נמצאים ביחידות לטיפול נשימתי נמרץ. הם עברו במהלך הלילה סדרת ניתוחים על ידי צוותים נוירוכירורגים אורתופדים פה ולסת. אחד מהם יעבור ניתוח נוסף. מצבם של הפצועים יציב אך קשה ואין סכנת חיים. עד כמה שהבנתנו משגת, כרגע לא נגרמו להם נזקים בלתי הפיכים. עושה רושם שהם יחלימו, צריך כאן הרבה סבלנות".

אובמה מתעקש: "מתנגדי ההסכם - כמו הקיצוניים באיראן"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדגיש במהלך ריאיון שהעניק לרשת CNN ופורסם אתמול בחלקו כי הוא אינו חוזר בו מההשוואה שערך בנאומו האחרון בין רפובליקנים המתנגדים להסכם עם איראן לבין הקיצוניים בטהראן. "מה שאמרתי הוא נכון, עובדתית", טען אובמה.

לדבריו, "העובדות בנושא הן שבאיראן, האנשים שהכי מתנגדים להסכם הם אנשי משמרות המהפכה ו'כוח קודס', קיצוניים שמתנגדים בכל תוקף לכל שיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית". אובמה הדגיש כי "חוסר רצונם של הרפובליקנים לשקול כל עסקה שהיא מעמידה אותם באותה שורה עם הגורמים באיראן שמתנגדים להסכם".

שריפה פרצה בבית חולים סיעודי בנשר; מטופלים פונו מחשש לחייהם

שתי שריפות פרצו אמש בבניינים מאוכלסים ברחבי הארץ, אחת בנשר והשנייה בראשון לציון. כוחות הכיבוי נאלצו לפנות את הדיירים ממוקדי השריפה משום שהיה חשש לחייהם לו היו נשארים במקום. כמו כן, בשני המקרים עדיין לא ידועה סיבת השריפה בוודאות.

השריפה בנשר פרצה בקומת המונשמים בבית החולים הסיעודי "בית בלב". לוחמי האש מתחנה אזורית חיפה שהגיעו למקום פינו את החולים מהקומה ופעלו לשחרור העשן שהצטבר בחלל הקומה. מהמקום פונו ארבעה נפגעים מהצוות הסיעודי כשמצבם מוגדר קל. הנפגעים שאפו עשן תוך כדי פעולות הטיפול והשינוע במוסד והם פונו לבית החולים רמב"ם. טרם התבררה סיבת השריפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully