וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה מתעקש: "מתנגדי ההסכם - כמו הקיצוניים באיראן"

בריאיון לרשת CNN אמר נשיא ארה"ב כי הוא אינו חוזר בו מההשוואה שערך בין הצדדים. "חוסר רצונם של הרפובליקנים לשקול כל עסקה שהיא מעמידה אותם באותה שורה עם אנשי משמרות המהפכה", טען

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

נשיא ארצות הברית ברק אובמה הדגיש במהלך ריאיון שהעניק לרשת CNN ופורסם היום (שישי) בחלקו כי הוא אינו חוזר בו מההשוואה שערך בנאומו האחרון בין רפובליקנים המתנגדים להסכם עם איראן לבין הקיצוניים בטהראן. "מה שאמרתי הוא נכון, עובדתית", טען אובמה.

לדבריו, "העובדות בנושא הן שבאיראן, האנשים שהכי מתנגדים להסכם הם אנשי משמרות המהפכה ו'כוח קודס', קיצוניים שמתנגדים בכל תוקף לכל שיתוף פעולה עם הקהילה הבינלאומית". אובמה הדגיש כי "חוסר רצונם של הרפובליקנים לשקול כל עסקה שהיא מעמידה אותם באותה שורה עם הגורמים באיראן שמתנגדים להסכם".

הנשיא התייחס גם לדבריו של מנהיג הרוב הרפובליקני בסנאט מיץ' מקונל, שטען אמש כי הטיעון של אובמה, שלפיו ללא הסכם תפרוץ מלחמה, היא אבסורד. "הסיבה שמיץ' מקונל ויתר חבר מרעיו , שמתנגדים לכך (להסכם), צצו והתנגדו לכך עוד לפני שהם אפילו קראו אותו היא כי הם מחויבים אידיאולוגית שלא להגיע להסכם", אמר הנשיא האמריקני. "לכן יש להם הרבה יותר במשותף עם הקיצונים, שמרוצים הרבה יותר מהסטטוס-קוו".

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, נואם באוניברסיטה האמריקנית בוושינגטון. אוגוסט 2015. רויטרס
לא חוזר בו. נשיא ארה"ב אובמה/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully