וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאחר שבוע של מאבק: אבי התינוק שנהרג בכפר דומא מת מפצעיו

8.8.2015 / 7:11

סעד דוואבשה, שסבל מ-80% כוויות בעקבות פיגוע ההצתה בביתו, מת בסורוקה. בנו, אחמד, נותק ממכונות ההנשמה, אך הוא עדיין בסכנת חיים. מצבה של אם המשפחה אנוש. צה"ל נערך להפרות סדר בבנימין

צילום: רויטרס, אריאל חרמוני - משרד הביטחון, דובר צה"ל, רבנים למען זכויות אדם; עריכה: טל רזניק

סעד דוואבשה, אביו של התינוק עלי דוואבשה שנהרג בפיגוע ההצתה בכפר דומא לפני כשבוע, מת מפצעיו לפנות בוקר (שבת) בבית החולים סורוקה בבאר שבע. סעד סבל מכוויות על 80% מגופו והיה מורדם ומונשם מאז שביתו הוצת. קציני המנהל האזרחי מתאמים בשעה זו את העברת גופתו של האב אל הכפר דומא שבשומרון. במקביל, כוחות צה"ל בחטיבה המרחבית בנימין יערכו להפרות סדר בגזרה. גורמים צבאיים מסרו כי טרם נקבע מועד ההלוויה.

אתמול חל שיפור במצבו של אחמד דוואבשה, בנו בן הארבע של סעד, כשזה התעורר לראשונה מאז אושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים בבית החולים שיבא תל השומר, לאחר שהרופאים החליטו לנתקו ממכונת ההנשמה. מבית החולים נמסר כי אחמד פקח את עיניו, כי הוא נושם בכוחות עצמו וכי הוא מתקשר עם הסביבה. עם זאת, מצבו מוסיף להיות קשה עקב חומרת הכוויות שמהן הוא סובל והוא עדיין לא יצא מכלל סכנה. בבית החולים ממשיכים הרופאים להיאבק על חייה של ריהאם דוואבשה, אם המשפחה. האם עדיין במצב אנוש, מורדמת ומונשמת, והיא סובלת מכוויות על 90% מגופה.

עוד בנושא
דיסקין: "מדינת יהודה משתלטת על מדינת ישראל"
הוריו של הצעיר שנעצר בצו מנהלי: "אולי זו לא מדינה דמוקרטית"
יו"ר להב"ה: "בוודאי שאני תומך בשריפת כנסיות בישראל"

בכירי הרשות הפלסטינית בביקור פצועי משפחת דוואבשה, יולי 2015. מען, אתר רשמי
שב לנשום בעצמו. אחמד דוואבשה/אתר רשמי, מען

יוסוף דוואבשה, אחיו של סעד, פרסם השבוע מכתב שבו הודה לכל המבקרים שהגיעו לכפר דומא כדי לנחם את המשפחה. לדבריו, במהלך השבוע האחרון הגיעו רבים גם לבתי החולים שבהם מאושפזים בני המשפחה.

במכתב כתב יוסוף: "בשמי ובשם משפחת דוואבשה, תודה על הביקורים, האיחולים והעזרה. אנחנו מודים ליהודים, לערבים ולכל מי שתומך בנו". לגבי בני משפחתו, אמר יוסוף כי מצבם קשה ולא ברור והביע תקווה להבראתם המהירה. לפי תיאורו, המשפחה זכתה לתמיכה רבה מאז הפיגוע. "כולם באו כל הזמן, גם הרבה יהודים הגיעו והיה לי חשוב לומר להם תודה על הכול", אמר יוסוף. לדבריו, "האנשים שהגיעו אמרו שהם מצטערים על מה שקרה, ושהם מתנגדים למעשים כאלה. אני לא מבין למי בעולם יש לב לעשות דבר כזה".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונת בני המשפחה שנשרפה בהצתה/מערכת וואלה!, צילום מסך

שבוע חלף מאז ההצתה, אולם חשודים עדיין אין. באמצע השבוע הודיעה המשטרה שהיא מבקשת את עזרת הציבור בפענוח המקרה. בהודעה נמסר כי כל מי שיש בידיו מידע או כל פרט שעשוי לסייע ללכידת החשוד או החשודים ברצח יוכל ליצור קשר עם מוקד 100 או עם התחנות האזוריות. במשטרה הבהירו כי הפנייה לא נעשתה משום שהחקירה תקועה, אלא כחלק מהליך רגיל.

פיגוע הטרור המיוחס לפעילים יהודיים קרה בלילה שבין שישי לשבת. אלמונים השליכו בקבוקי תבערה לתוך בית משפחת דוואבשה בדומא, כך לפי עדי ראייה. על אחד הבתים רוססו כתובות בעברית, ובהן "יחי המלך המשיח" ו"נקמה", וכן ליד הכתובות רוסס של מגן דוד.

סוכת אבלים של שני הבתים שנשרפו בדומא בשומרון, אוגוסט 2015. ראובן קסטרו
הבית השרוף בדומא/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully