וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו ליו"ר להב"ה: "בוודאי שאני תומך בשריפת כנסיות בישראל"

6.8.2015 / 0:18

בפאנל שנערך השבוע נשאל בנצי גופשטיין אם הוא תומך בשריפת כנסיות בארץ ישראל, והשיב בחיוב: "עבודה זרה צריך לבער". גופשטיין בתגובה: "זה היה דיון הלכתי, לא אעשה זאת ולא קורא לאחרים לעשות"

באדיבות "כיכר השבת"

האם בנצי גופשטיין, יו"ר ארגון להב"ה, תומך בשריפת כנסיות בישראל? במהלך סימפוזיון שהתקיים ביום שלישי בישיבת וולפסון בירוחם, נשאל גופשטיין האם הוא תומך בשריפת כנסיות בארץ ישראל. תחילה ניסה גופשטיין להציג את דעתו של הרמב"ם, שלטענתו פסק נגד כנסיות בארץ ישראל, אך בהמשך כשנשאל שוב ושוב על דעתו האישית אמר: "בוודאי שכן". לצדו של גופשטיין ישבו דמויות מוכרות מהמגזר הדתי והחרדי, ביניהם העיתונאי החרדי בני רבינוביץ' והרב משה קליין, אשר ניסו להבין ממנו האם זוהי דעתו האישית. בהקלטה שנחשפה באתר "כיכר השבת", נשמע רבינוביץ' שואל שוב את גופשטיין: "אל תגיד לי רמב"ם, שאלתי אותך מה אתה אומר", והוא נענה שוב: "הרמב"ם פסק שצריך לבער או לא? עבודה זרה צריך לבער". משתתף נוסף בפאנל שאל: "בנצי, אתה בעד לשרוף או לא?" וגופשטיין השיב: "בוודאי שכן. בוודאי. זה הרמב"ם. פשוט כן. מה השאלה בכלל?".

גם כשהרב קליין העיר את תשומת לבו של גופשטיין לדברים החמורים ואמר "זו עילה לעצור אותך", גופשטיין לא התרגש והמשיך לומר את דעתו הנחרצת בנושא. רבינוביץ' שוב התנגד לדבריו: "בנצי, אני רוצה לומר לך שאני באמת בהלם ממה שאתה אומר פה. אתה בעצם אומר שצריך לצאת ולשרוף כנסיות. אתה אומר פה דבר מטורף". גופשטיין ענה: "מה השאלה? יש לך ספק שלא?". הרב קליין אמר בתגובה לגופשטיין: "בנצי, ברגע זה צילמו והקליטו אותך. זה מגיע למשטרה ואתה נעצר". גופשטיין הגיב: "זה הדבר האחרון שמטריד אותי. אם זו האמת, אני מוכן לשבת בכלא חמישים שנה בשביל זה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מוטל על ממשלה, לא על יחידים". גופשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנצי גופשטיין מסר בתגובה:" בפאנל סגור של ישיבת וולפסון עלה דיון הלכתי בשיטת הרמב"ם על הנצרות. במהלך הדיון אמרתי שלשיטת הרמב"ם צריך לבער את העבודה זרה. הדגשתי מספר פעמים שאני לא יעשה ולא קורא לעשות, אלא שזו שיטת הרמב"ם. זה מוטל על ממשלה, לא על יחידים. בציד המכשפות, אין פלא שרוצים לחקור אותי ומתעלמים מהסתות חוזרות ונשנות של מטיפים במסגדים".

(עדכון ראשון: 19:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully