וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאות השתתפו במפגן הזדהות מחוץ לבית הנשיא: "מרחיב את הלב"

משה שטיינמץ

7.8.2015 / 20:45

המשתתפים ערכו קבלת שבת מול ביתו של ריבלין בירושלים רקע האיומים וההסתה הפרועה ברשת בעקבות דבריו נגד הפיגוע היהודי בכפר דומא. עדינה בר שלום: "אנחנו מחויבים לשמור על המנהיגים שלנו"

צילום: עומר מירון, שי מכלוף, עריכה: ניר חן

(צפו בריאיון עם נשיא המדינה לכבוד שנה לכהונתו)

כ-400 בני אדם השתתפו הערב (שישי) בקבלת שבת שנערכה מול ביתו של הנשיא ראובן ריבלין בירושלים כחלק ממפגן ההזדהות שאורגן על ידי צעירי מפלגת העבודה על רקע האיומים וההסתה הפרועה ברשת בעקבות דבריו נגד הפיגוע היהודי בכפר דומא. ריבלין יצא אל הנוכחים, קיבל מהם זר של פרחים לשבת, בירך אותם ואמר כי הוא מתרגש מהמפגש עמם. "זהו מפגש שמרחיב את הלב, אנחנו כולם כאן – שבט אחים גם יחד", אמר הנשיא לנוכחים.

"באנו כולנו לכאן כי כולנו יחד, גם כאשר לפעמים אנחנו חלוקים בדעתנו", ציין. "תמיד יש מחלוקות כאלה ואחרות בין בית שמאי לבית הילל, אבל כולנו חושבים מה צריך לעשות כדי שיהיה טוב לכל אחד ואחד מאתנו. אני יודע עד כמה העם שלנו מאוחד. האמת היא שכולנו יחד כאן, בארץ שלנו, במדינה שלנו, בחברה שלנו יודעים שאנחנו שווים אחד לשני וכך אנחנו רוצים לחיות. שווים אחד לשני". ריבלין הוסיף: "אנחנו רואים פה אנשים שבאו מהמזרח, אנשים שבאו מהמערב, היום כולנו משפחות שהצאצאים שלנו כולם מזרח ומערב יחד. ולכן, באמת, המפגש הזה פשוט מרחיב את הלב – שבט אחים גם יחד. תודה לכולכם שבאתם ושבת שלום".

אירוע קבלת שבת מול בית נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים, 7 באוגוסט 2015. מיכל פיבליס, מערכת וואלה! NEWS
"אני יודע עד כמה העם שלנו מאוחד". ראובן ריבלין, היום/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פיבליס

באירוע, נאמו בתו של עובדיה יוסף, הרבנית עדינה בר שלום, ד"ר תומר פרסיקו, הרב דוד מנחם, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת העבודה איתי גוטלר ויעל סיני, סגנית יו"ר צעירי העבודה שנמנית על מארגני האירוע. "הדור שלנו קיבל משימה", אמרה סיני. "הגבולות שהחזיקו ושמרו על אבני היסוד של המדינה היהודית והדמוקרטית נפרצים כל פעם מחדש באלימות. אנחנו דור צעיר שראה ראש ממשלה נרצח והיו שניסו להשניא עלינו את הפוליטי ולכסות בשקט ובעמימות את השפה שהם מייצרים. שפה של בוגדים ונאמנים, שפה של קללות ואלימות, איומים ושנאה. אנחנו כאן כדי להבהיר שאנחנו לא נשקוט יותר, אנחנו נמצא ונסמן את המסיתים והאלימים, אנחנו נוכיח אותם על תוצאות מעשיהם, אנחנו נרחיק אותם ממסכי הטלוויזיה והמיקרופונים ואנחנו נהיה קבוצה גדולה שתפתח בכל פעם מעגל חדש גדול יותר".

הרבנית בר שלום אמרה בנאומה כי "אנחנו מחויבים לשמור על המנהיגים שלנו. אנחנו חייבים לכבד אותם. אנחנו לא יכולים להלעיז, לפגוע, אסור לנו להיות פלגנים בצורה כל כך נוראה ולשחק לידיהם של מי שמחכים לנו בפינה".

איתי גוטלר, חבר מועצת העיר ירושלים מטעם מפלגת העבודה ציין כי דווקא "ירושלים יכולה וצריכה להוות סמל ודוגמה למענה לבעיות שרבים המדינה כולל ההנהגה הנוכחית שלה מעדיפים להתעלם מהן".

אירוע קבלת שבת מול בית נשיא המדינה ראובן ריבלין בירושלים, 7 באוגוסט 2015. מיכל פיבליס, מערכת וואלה! NEWS
"אנחנו כאן כדי להבהיר שאנחנו לא נשקוט יותר". ריבלין/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פיבליס

ביום רביעי נעצר תושב המרכז כבן 40 לאחר שפרסם פוסטים בפייסבוק המסיתים לפגיעה בנשיא ריבלין. מעצרו בוצע בעקבות תלונה שהגישה תושבת חיפה בגין פוסט שכתב, שהסית לאלימות נגדה על רקע הדקירה במצעד הגאווה.

מלבד המעצר, המשטרה פתחה ביום ראשון בחקירת האיומים וההסתה ברשת נגד ריבלין. לאחר פיגוע ההצתה, שבו נרצח עלי דוואבשה בן השנה וחצי, גינה הנשיא את המעשה בפייסבוק - ובתגובה ספג ביקורת חריפה ומטר גידופים מצד מגיבים ברשת. "איזו הכללה פרועה. במקום להרגיע את הרוחות הנשיא בוחר דווקא להלהיט אותן. אתה בטוח לא הנשיא שלי", נכתב באחת התגובות. באחרת נטען: "כמה נזק אתה עושה למדינה. לא זכור לי שאבו מאזן אמר שהעם שלו איבד צלם אנוש. אצלם זו שיטת עבודה, אצלנו זה מקרה בודד. די לצביעות".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully