וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: קריאת לפיד לחקור את הסכם הגרעין - ניגוח אופוזיציוני

שר האנרגיה טען כי דבריו של יו"ר יש עתיד "חסרי בסיס". "אין אדם שעשה יותר מאשר נתניהו כדי להעלות את הסוגיה האיראנית לסדר היום הבינלאומי". לגבי ההסכם הוסיף: "בקלות אפשר לחשוב על הסכם טוב יותר"

צילום: עומר מירון, יותם רונן; עריכה: יאיר דניאל

שר האנרגיה יובל שטייניץ התייחס היום (ראשון) לקריאתו של יו"ר יש עתיד יאיר לפיד להקמת ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הסכם הגרעין שנחתם עם איראן. "אולי כבכיר באופוזיציה מותר לו להגיד דברים כאלה, אבל ודאי שזה חסר בסיס", אמר שטייניץ. "אין בן אדם שעשה יותר מאשר ראש ממשלת ישראל נתניהו כדי להעלות את הסוגיה האיראנית לסדר היום הבינלאומי".

לדבריו, "עם כל הביקורת שלנו על ההסכם, אני יכול להגיד בפה מלא שבלי המעורבות שלנו בשנתיים האחרונות, ההסכם היה גרוע בהרבה. כך שהדברים האלה הם לצורך ניגוח אופוזיציוני. חבל שבנושא כזה שצריך להפגין אחדות, יש ניגוח אופוזיציוני".

עוד בוואלה!NEWS:
יו"ר ההסתדרות: "באוצר דנו על הגז יום ולילה, אותנו גוררים"
קנסות נמוכים וזלזול בפקחים - כך נמשכת תופעת הדהירה בחופים
כך הפילה השוטרת את החשוד בפדופיליה: "נהיה חברים בסתר, תפעילי את המצלמה"

מסיבת עיתונאים על "מתווה הגז", 30 יוני 2015. נועם מושקוביץ
"חלק גדול מהפרצות מדאיגות אותנו". יובל שטייניץ/נועם מושקוביץ

שטייניץ התייחס גם לדבריו של שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, שטען כי אין אלטרנטיבה אחרת להסכם וכי יש 'פנטזיה' שקיים הסכם טוב יותר. "שמעתי את הדברים של קרי, ואני רוצה לומר שאפשר בקלות לחשוב על הסכם יותר טוב, שבו פקחים יכולים להגיע לאמת חשדות לא אחרי 24 ימים אלא תוך 24 שעות", אמר שטייניץ. "אפשר בקלות לחשוב על הסכם שבו, כמו הנוהג הבינלאומי במקרים כאלה, איראן באמת צריכה לחשוף את כל מה שהיא עשתה בעבר, מה שנקרא PMD, ולא רק לענות על פרוצדורה שמשמעה בעצם מריחה והתעלמות מהנושא. אפשר לחשוב על הסכם יותר טוב שבו הקפאה זאת הקפאה ולא ניתן להמשיך לפתח צנטריפוגות מתקדמות, מה שמקדם אותם מאוד ביכולת הפריצה לפצצה. גם לפי החלטות מועצת הביטחון, בפירוש אפשר לחשוב על הסכם טוב בהרבה שהיה סוגר חלק גדול מהפרצות שכל כך מדאיגות אותנו".

שטייניץ הוסיף כי הוא בטוח שהיחסים הביטחוניים בין ארצות הברית לישראל יישארו טובים, אך הביע חשש מהזרמת כספים לאיראן כחלק מהסרת הסנקציות. "כמה מיליארדי דולרים שיגיעו לחיזבאללה, לחמאס, לג'יהאד, לארגוני טרור בכל האזור ובכל העולם מטילים עלינו עול ביטחוני נוסף. אני מניח שבבוא הזמן נשוחח על זה עם כולם, כולל עם האמריקנים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
פאנל בנושא יהדות וציונות במרכז רבין בתל אביב, 29 במאי 2015. ניב אהרונסון
"מנהיגות פירושה אחריות". לפיד/ניב אהרונסון

לפיד אמר בתגובה כי "מנהיגות פירושה אחריות. יש מולנו כישלון אדיר של מדיניות החוץ של נתניהו, ואנחנו צריכים להתייצב מול זה ביושר ובעיקר לראות מה עושים הלאה. נוחת פה מחר שר ההגנה האמריקני אשטון קרטר בשביל להתחיל לדון על מערכת ביטחונית, מה שנקרא מערכת הפיצויים, שתאפשר לנו להיאחז יותר טוב ולהיענות יותר טוב לאתגרים הביטחוניים שמציב בפנינו ההסכם הרע והמסוכן שנעשה עם האמריקאים".

לדבריו, "אנחנו צריכים להיכנס איתם לדיאלוג על נושא הפיקוח כדי לנסות לשנות את ההסכם במקומות שבהם מדינת ישראל כולה משוכנעת שצריך לעשות שינוי, ובעיקר צריך להתחיל לשקם את היחסים עם ארצות הברית". לפיד עוד אמר כי "את מה שזרע נתניהו, צריך לעצור עכשיו מפני שזה גורם לנו נזק, מפני שמדינת ישראל לא יכולה להיות במצב שבו היא במאבק גלוי עם ממשל אמריקני". הוא הוסיף כי "העולם צריך לדעת שאנחנו הולכים יד ביד עם הידידים האמריקאים שלנו, ובשביל שנוכל להתחיל את השיקום צריך להכיר במה שקרה עד עכשיו, מה שקרה עד עכשיו זה כישלון אדיר של נתניהו ושל המדיניות שלו, מדינת ישראל לא יכולה להרשות את זה לעצמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully