וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: להקים ועדת חקירה בעקבות כישלון נתניהו בהסכם הגרעין

18.7.2015 / 12:05

יו"ר יש עתיד תקף בחריפות את ראש הממשלה ואמר: "זה הכישלון הכי גדול במדיניות החוץ מאז קום המדינה". הנגבי הגיב: "מי שלא תרם דבר - שלא יזיק". גלאון: "יש לתת סיכוי להסכם על פני מה שנתניהו מציע"

יח"צ - חד פעמי

יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אמר היום (שבת) במהלך אירוע "שבתרבות" ברחובות כי צריכה לקום ועדת חקירה ממלכתית בעקבות הסכם הגרעין שנחתם השבוע עם איראן. לדבריו, הוא יגיש מחר בקשה לוועדת החוץ והביטחון של הכנסת להקים ועדה שתחבר דוח על "כישלון מדיניות החוץ" של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"זה כישלון אדיר, זה כישלון בקנה מידה שצריכה לקום לגביו ועדת חקירה ממלכתית", טען לפיד. "היא צריכה לחקור איך עשו הסכם שסוגיית הפיקוח שלו היא אבסורדית, ומדינת ישראל לא הייתה שם כי אף אחד לא מוכן לדבר עם נתניהו".

עוד אמר לפיד: "ביום ראשון הקרוב אניח בוועדת חוץ וביטחון דרישה בכתב להקמת ועדת בדיקה, שתכתוב דוח ציבורי על הכישלון של מדיניות החוץ של נתניהו". לטענתו, "זאת לא צריכה להיות רק ועדת בדיקה פנימית של חוץ וביטחון, אלא צריך גם לפרסם דוח ציבורי, שיסביר איך הגענו למצב הזה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפיד באירוע "שבתרבות", הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

יו"ר יש עתיד, שכיהן כשר האוצר בממשלתו הקודמת של נתניהו, הדגיש: "מה שעשה פה נתניהו זה הכישלון הכי גדול של מדיניות חוץ של מדינת ישראל מאז קום המדינה". לדבריו, "במשך שנים על שנים המרכז של מדיניות החוץ שלו היה מניעת הגרעין האיראני. זה כישלון כל כך גדול שלא רק בארצות הברית, אלא גם ברוסיה, בגרמניה, בצרפת, באיחוד האירופי ובסין - כל הדלתות סגורות בפניו. ברגע האמת, ברגע שהיינו צריכים למנוע את ההסכם הרע הזה, אף אחד לא מוכן להקשיב לנתניהו ואף אחד לא מוכן לדבר עם נתניהו".

בתגובה לדבריו של לפיד, אמר יו"ר ועדת החוץ והביטחון, ח"כ צחי הנגבי: "המתריסים, שכל עניינם פוליטיקה קטנה, קטנונית וצינית לצרכי מיתוג עצמי, צריכים לשאול את עצמם מה הם תרמו למניעת התחמשות איראן. מי שלא תרם דבר - מן הראוי שלא יזיק. במקום לשמור על חזית אחידה נגד הוויתורים המפליגים לאיראן, יש מי שבוחר לתקוף דווקא את ראש הממשלה, שיותר מכל מנהיג גייס את העולם להטלת סנקציות כבדות שהביאו את איראן לשולחן המשא ומתן".

בתוך כך, יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, הודיעה היום כי הגישה בקשה להקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתובא להצבעה השבוע במליאה, ותעסוק ב"התנהלותה של ממשלת ישראל בסוגיית הגרעין האיראני ודרדור יחסי ישראל-ארה"ב". בדברי ההסבר לבקשה כתבה: "אני לא קונה את הטענה של ראש הממשלה שעדיף היה לתת לאיראן להגיע לפצצה בלי הסכם מאשר להגיע להסכם הזה. יש לתת סיכוי להסכם על פני האיומים וההפחדות שנתניהו מציע".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully