וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר ההסתדרות: "באוצר דנו על הגז יום ולילה, אותנו גוררים"

19.7.2015 / 12:38

72 שעות לפני השביתה הכללית במשק אומר אבי ניסנקורן כי בכוחם של פקידי המשרד לעצור את המהלך ולפעול למען העסקה ישירה: "איפה כל מי שהבטיח לעובדים השקופים?". ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

צילום: מור שאולי, עריכה: ניר חן

יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, תקף היום (ראשון) את משרד האוצר על רקע השביתה הכללית שצפויה להתקיים ביום רביעי הקרוב, אלא אם הצדדים יגיעו להבנות בנושא העסקה קבלנית במגזר הציבורי. "כנראה לא אכפת להם הסבל של אזרחי המדינה. אני רואה שכשרוצים לעבוד באופן אינטנסיבי בנושאי הגז והדיור, יושבים יום ולילה", אמר בריאיון לאולפן וואלה!NEWS.

לדבריו, האחריות על הסבל של אזרחי המדינה כתוצאה מהשביתה היא על פקידי משרד האוצר, שכן כבר בנובמבר האחרון החל סכסוך עבודה בנושא העסקה קבלנית, אך באוצר נוהגים בהם באדישות ובאטימות. "הדרישה שלנו היא בסיסית. בתחומי הליבה, ההעסקה צריכה להיות ישירה. לא יכול להיות שאחיות, מורים, עובדים סוציאליים, פיזיותרפיסטיים וסייעות יהיו בהעסקה עקיפה. לא יכול להיות שתחומי הביטחון, בריאות, רווחה וחינוך יהיו בהעסקה קבלנית – זו דרישה בסיסית ואפשר להיעתר לה", טען.

לקריאה נוספת:
למחרת ההסדר, עובדי מגה לא רגועים: "כולם בוכים"
עובד רשות ההגירה קילל מבקש מקלט: "רוצחים, לא תקבלו מעמד"
"נפל בין הכיסאות": איך אפשר היה לעזור לאברהם מנגיסטו?

אבי ניסנקורן, יו"ר ההסתדרות, הפגנה למען עובדי הקבלן, תל אביב, 16 ביולי 2015. ראובן קסטרו
"צריך להכריע נגד עמדת הפקידים". אבי ניסנקורן בהפגנה נגד העסקה קבלנית, בשבוע שעבר/ראובן קסטרו

כפי שאמר בשבוע שעבר, הדגיש ניסנקורן כי "לבו של כחלון עם עובדי הקבלן", אבל במבחן התוצאה עליו לכופף את פקידי האוצר ולהיעתר לדרישת ההסתדרות. "אני נתתי הרבה ימי חסד. צריך לבצע, ואם צריך להכריע נגד עמדת הפקידים – צריך להכריע", אמר.

יו"ר ההסתדרות הדגיש בדבריו כי העסקה ישירה זה עניין של סדרי עדיפויות, וכי בניגוד למה שנהוג לחשוב היא אף רווחית. לדבריו, המצב הנוכחי בלתי נסבל. "איפה כל מי שאמר שצריך להפסיק עם העובדים השקופים? זו ההזדמנות להתייחס אליהם. אי אפשר להמשיך עם זה שיש כל כך הרבה עובדים מנוצלים שלא רואים אותם, בלי כבוד אנושי. אנחנו איבדנו כיוון. המלחמה היא להחזיר את המאבק החברתי לקדמת הבמה", אמר. "זה כבוד שההסתדרות יוצאת למאבק כזה והוועדים נרתמים לכך, זה חשוב".

במגזר הציבורי מועסקים כיום כ-200 אלף עובדים באמצעות חברות קבלן. בהסתדרות דורשים מנציגי האוצר להתחייב להעסקה ישירה של עובדים בתחומי הליבה, בהם עובדים סוציאליים, מורים, אחיות בתי ספר, מנקים בבתי חולים ועוד. מנגד, במשרדו של כחלון אמנם מסכימים כי ניתן לקלוט עובדים בהעסקה ישירה, אולם במקביל דורשים מההסתדרות לאפשר "גמישות ניהולית" – מהלך שיאפשר למנהלים לפעול ללא חשש מעיצומים ומשביתות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully