וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למחרת ההסדר, עובדי מגה לא רגועים: "כולם בוכים"

בית המשפט אישר את ההסדר בין הבנקים לרשת המרכולים, אולם סכנת הסגירה עדיין מרחפת מעל 32 מתוך 190 סניפי הרשת. "עדיין לא ברור מי ינויד לסניף אחר ומי ילך הביתה, וכל היום אנחנו עוסקים רק בזה"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

עובדי רשת מגה נשמו הבוקר (רביעי) לרווחה עם ההגעה להסדר בין הבנקים לבעלי השליטה, לאחר תקופה קשה שבה המשך קיומה של הרשת היה מוטל בספק. אולם מי שעדיין לא זכו לשחרר אנחת רווחה הם עובדי 32 סניפי הרשת שצפויים להיסגר. "אנחנו ברגשות מעורבים, כי אמנם אלפי אנשים זכו לשמור על מקום עבודתם, אבל אנחנו לא יודעים מה יהיה איתנו בראשון בבוקר", אמרה לוואלה!NEWS טינה מיכאלי, שעובדת כ-38 שנה כפקידה ראשית בסניף הרשת בנתניה, שצפוי להיסגר עד יום שישי. "אצלנו בסניף כולם בוכים, כשעדיין לא ברור מי ינויד לסניף אחר ומי ילך הביתה וכל היום אנחנו עוסקים רק בזה".

עוד בנושא:
מגה והבנקים הגיעו להסדר: 6,000 עובדים לא יפוטרו
ח"כ אלאלוף על קריסת מגה: "מקווה שנלך למתווה ונציל את העובדים"

סניף מגה במודיעין, 13 ביולי 2015. ניב אהרונסון
"כואב שהאנשים השבעים לא מבינים את העם הזה". סניף מגה במודיעין, אתמול/ניב אהרונסון
"יש כאן אנשים חולים, נשים חד-הוריות, מי ייקח אותם לעבודה עכשיו?"

מיכאלי אמורה לפרוש בעוד שנה, ולכן היא יותר מוטרדת ממצבם של חבריה. "יש כאן אנשים חולים, נשים חד-הוריות, מי ייקח אותם לעבודה עכשיו?", היא תהתה."מדברים על ניוד עובדים, אבל קופאית מנתניה תיסע לעבודה מדי יום בכפר סבא או רעננה? זה לא הגיוני". לטניה הכי כואבת הידיעה שרבים מעובדי הרשת הסכימו לעבוד בה בשכר מינימום משום שחשבו שמדובר במקום עבודה בטוח. "אני מאוד שמחה בשביל האנשים שיזכו להמשיך לעבוד בעקבות ההסדר, אבל כאן עדיין חוששים, מתוסכלים ובעיקר בוכים. כואב שהאנשים השבעים לא מבינים את העם הזה, הם צריכים להכניס לעצמם לראש שלא כולם שבעים".

"לא אכפת לנו הוויכוח בין בעלי השליטה לבנקים, מי אשם יותר או פחות", אמר לוואלה!NEWS רוני לוי, מנהל מחלקת ירקות בסניף הרשת בטבריה, מקום עבודתו ב-26 השנים האחרונות. כמה שעות לפני שהושג ההסכם סיפר לוי כי במשך שנים התריעו העובדים על מצבה הקשה של הרשת, ולא זכו למענה. "אותנו מעניינים 6,000 עובדים שבמשך 30 שנה נתנו את הנשמה בשביל 5,000 או 2,000 שקל בחודש. אנחנו עובדים פשוטים, תמימים שכל היום הדפסנו כסף וסיפקנו צרכי בעלים. כל השנים התרענו על מצב הרשת ואיש לא שמע והיום ייתכן שאנחנו נשלם את המחיר".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

"גדולים מבחינת רכוש, קטנים מבחינת רגש"

לוי הוסיף: "מדהים שכמה שהם (בעלי הרשת - דו"פ) גדולים מבחינת רכוש, הם מאוד קטנים מבחינת רגש. מה שהולך בבית משפט זו פשוט נבזות. סחר מכר של אנשים שמרוויחים 5,000 שקל". למרות הכול, לוי בירך על ההסכם. "היה יום ארוך וקשה אתמול, אך לפחות הוא הסתיים בטוב כשלא הגענו לפירוק או הקפאת הליכים ועכשיו אני מקווה שנוכל לצאת לדרך חדשה. יש הליך שיקום שייקח קצת זמן, כי אנשים עברו טלטלה קשה, אבל טוב שלא הגענו למצב יותר גרוע".

המשימה שעומדת כעת בפני לוי וחבריו היא השבת האמון של הלקוחות, שעקבו אחרי הדיווחים בתקשורת. "עכשיו עלינו להחזיר את הלקוחות, מה שייקח קצת זמן, אבל אנחנו נעשה הכול כדי להשיב את אמונם. אני מקווה שהאנשים שם למעלה יבינו משהו מהסיפור הזה ולא יתנו לרשתות נוספות להגיע למצב שאליו אנחנו הגענו".

לפניות לכתב דנה ויילר פולק: danawp@walla.co.il.

  • עוד באותו נושא:
  • מגה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully