וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגה והבנקים הגיעו להסדר: 6,000 עובדים לא יפוטרו

בית המשפט אישר כי הצדדים הגיעו להבנות, למעט שני סעיפים שיידונו הלילה ויובאו לאישור. יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "מעבר לעניין העסקי, יש כאן מסר של ערבות הדדית"

צילום: דוד קורן, עריכה: מתן חדד

בית המשפט אישר הערב (שלישי) את ההסדר בין הבנקים לחברת מגה. אילן שילה, שופט בית המשפט המחוזי מרכז לוד, אישר את הפרטים, למעט שני עניינים שלא סוכמו סופית ויידונו במהלך הלילה. משמעות הדבר הוא כי 6,000 עובדי החברה לא יפוטרו.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בירך על ההסדר. "לאחר שההסתדרות והעובדים הובילו את הצעדים הראשונים להצלת החברה, אני שמח כי בעלי הרשת, הספקים והבנקים, הגיעו להבנות שיאפשרו למגה להמשיך להתקיים", אמר. "כל אחד מהצדדים נתן את חלקו על מנת למנוע את קריסתה של רשת קמעונאית שחשובה לענף ולמשק הישראלי. מעבר לעניין העסקי, יש כאן מסר של ערבות הדדית ומודל שיתופי וחדשני שבו העובדים הם שותף מרכזי בבעלות ובניהול. בשורה התחתונה מדובר בבשורה ליותר מ-5,000 משפחות של עובדי הרשת ולאלפי משפחות נוספות מהמעגל השני", אמר.

סניף מגה במודיעין, 13 ביולי 2015. ניב אהרונסון
"בשורה לאלפי משפחות המועסקות ברשת". סניף מגה/ניב אהרונסון

שרון, עובדת חברת מגה שהגיעה למחות הבוקר מחוץ לאולם הדיונים, אמרה טרם ההסדר כי "18 שנה אני עובדת ברשת מגה, מהיום שהשתחררתי מהצבא. אני מייצגת 6,000 עובדים שבאו למחות על ניהול כושל. כואב לנו שהחברה הולכת להיסגר, יש המון אנשים שהולכים לאבד את מקור הפרנסה שלהם ולכן באנו למחות, כדי שדון שרגא בירון יוציא כסף מכיסו".

עובד נוסף מסניף מגה שבראשון לציון הוסיף: "אני עובד בסניף כמחסנאי וגם ככה משתכר מעט. אחרי שההנהלה קיצצה במשכורות ובתנאים, אני דואג לקיום הבסיסי שלי ושל משפחתי. אני נשוי עם שלושה ילדים שעד היום לא החסרתי מהם דבר, וכרגע העתיד כבר לא נראה ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully