וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קנסות נמוכים וזלזול בפקחים - כך נמשכת תופעת הדהירה בחופים

19.7.2015 / 12:25

יניב יעקב, מנהל בעמותת "אור ירוק", טוען כי יש להחמיר את הענישה: "לא מכירים בסמכות הפקחים וזה מדרדר לאלימות". הוארך מעצר נהג הג'יפ שדרס אתמול אישה בחוף בחדרה. ריאיון לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן

"קנס של 500 עד אלף שקלים לא מרתיע את הנהגים שנכנסים לחוף עם ג'יפ, טרקטורון או אופנוע - ומסכנים את חיי המתרחצים ופוגעים בסביבה", אמר היום (ראשון) יניב יעקב, מנהל תחום מדיניות ציבורית בעמותת "אור ירוק", בריאיון לאולפן וואלה!NEWS בהתייחסו לדריסת המתרחצת אתמול בחוף בחדרה. מעצרו של הנהג הדורס, חן יצחקיאן, בן 30 מפרדיסה, הוארך היום ביומיים בהסכמת הצדדים

לדברי יעקב, יש להחמיר את הענישה ולחוקק חוק שיאפשר להחרים את כלי הרכב של הנהגים - מהלך שהאפקטיביות שלו מוכחת, לדבריו, במקרים של נהיגה בשכרות. "אותם נהגים שיורדים לחוף עם ג'יפים ויכולים לדרוס ילד ששוכב בחול, יידעו – 'תפסו אותי, לקחו לי את האוטו באותו רגע, וכרגע אני חודש-חודשיים-שלושה בלי רכב", אמר.

עוד בוואלה!NEWS:
למה ראשי ערים שאינם מאוימים מאובטחים בעשרות אלפים?
עשרה פצועים בתאונה ליד ים המלח, בהם שלושה באורח קשה
חמש מכוניות של אנשי חמאס התפוצצו בעזה; דאעש קיבל אחריות

חוף חדרה הישן שבו נדרסה אישה ששכבה על החוף ונפגעה באורח בינוני, יולי 2015. שלומי גבאי
"בעונת הרחצה הבאה נוכל להיות יותר בטוחים". החוף בחדרה שבו נדרסה האישה/שלומי גבאי

יעקב קרא לשר התחבורה ישראל כץ להפוך את הצעת החוק להחמרת הענישה, שנתקעה בכנסת הקודמת, לחקיקה ממשלתית. "אני לא יודע אם נספיק השנה, אבל לעונת הרחצה הבאה נוכל להיות יותר בטוחים", טען. הוא התייחס גם לגורם האכיפה המרכזי בחופים, פקחי רשות הטבע והגנים, שמחלקים כ-1,500 דוחות בעונה, וקרא לתגבר אותם בשוטרים.

"הרבה פעמים השוטרים והפקחים של רשות הטבע והגנים נתקלים בזלזול, באנשים שמצפצפים עליהם ועל החוק, אנשים אומרים להם 'מי אתם? מה תעשו לנו?' אנשים לא מכירים בסמכות שלהם וזה הופך ליותר ויותר בעייתי. הרבה פעמים זה מדרדר לכל מיני ויכוחים או לאלימות מילולית ופיזית. צריך ליווי משטרתי, צריך שבמקרה שאנשים עושים בעיות - תגיע ניידת והשוטר יחבור לפקח. כך, אני מניח, התמונה תהיה שונה", ציין יעקב.

בתאונה בחוף הים בחדרה אתמול נפצעה אישה בת 38 באורח בינוני לאחר שנדרסה על ידי ג'יפ. מדובר בחוף לא מוכרז שאין בו שירותי הצלה ואסורה בו נסיעת כלי רכב. הנהג, תושב פרדסיה, הזעיק את כוחות מגן דוד אדום, ואלה פינו את האישה לבית החולים הלל יפה שבעיר כשהיא סובלת מפגיעות בראש, בחזה ובבטן. כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו את הנהג. גורמים המעורים בפרטי המקרה מסרו כי האישה שכבה במרחק של 15 מטרים מקו המים, בעוד שעל פי החוק נסיעת כלי רכב מותרת רק במרחק של מאה מטרים מקו החוף.

בהכנת הידיעה השתתף שלומי גבאי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully