וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'יפ דרס אישה שהשתזפה על החוף בחדרה; מצבה בינוני

שלומי גבאי ודנה ירקצי

18.7.2015 / 19:10

אישה בת 38 ששכבה במרחק של 15 מטרים מקו החוף נדרסה ונפצעה בראש, בחזה ובבטן. הנהג, שהזעיק את כוחות מד"א והמשטרה, נעצר. "המדינה חייבת להשלים את החקיקה בנושא", מסר מנכ"ל עמותת אור ירוק

חוף חדרה הישן שבו נדרסה אישה ששכבה על החוף ונפגעה באורח בינוני, יולי 2015. שלומי גבאי
החוף שבו נדרסה האישה/שלומי גבאי

אישה בת 38 ששכבה היום (שבת) על חוף הים בחדרה נפצעה באורח בינוני לאחר שנדרסה על ידי ג'יפ שעבר במקום. מדובר בחוף לא מוכרז שאין בו שירותי הצלה ואסורה בו נסיעת כלי רכב. הנהג, תושב פרדסיה, הזעיק את כוחות מד"א, ואלה פינו את האישה לבית החולים הלל יפה שבעיר כשהיא סובלת מפגיעות בראש, בחזה ובבטן. כוחות המשטרה שהגיעו למקום עצרו את הנהג ומחר יבקשו חוקרי תחנת חדרה להאריך את מעצרו בבית משפט השלום שבעיר.

גורמים המעורים בפרטי המקרה מסרו כי האישה שכבה במרחק של 15 מטרים מקו המים, בעוד שעל פי החוק נסיעת כלי רכב מותרת רק במרחק של מאה מטרים מקו החוף. חובש מד"א דורון שער שהגיע למקום סיפר: "כשהגענו למקום ראינו אישה כבת 40 שוכבת על החול לאחר שנפגעה מג'יפ שהיה בסמוך. היא הייתה בהכרה מלאה וכאובה מאוד וסבלה מפגיעות בראש, בבטן ובחזה. חילצנו אותה ופינינו אותה לבית חולים תוך טיפול רפואי כשמצבה מוגדר בינוני ויציב".

עם פתיחת עונת הרחצה אנשי רשות הטבע והגנים ומשטרת מחוז חוף אוכפים את האיסור על נהיגה ברכבי שטח באזור שבו מבלים השוהים בחוף היום. לא אחת נערכה במקום פעילות בסיוע מסוק כדי לאתר את אותם הנהגים.
כמו כן, לאחרונה חסמה עיריית חדרה באמצעות בטונדות את שבילי הירידה לרכבי שטח לחופי הים - דבר שהביא לכעס ולמחאה מצד התושבים. עם זאת, טרם התברר מהיכן הגיע הרכב שפגע באישה.

עוד בוואלה חדשות:
"קצת פטמה, קצת בטן, קצת טוסיק": נפילת השריף מאור יהודה
הקלף האחרון שהיוונים שולפים לגרמניה: היטלר ושוד הזהב
אחרי פרסום ה"הייל המלכותי": הבריטים זועמים על "הסאן"

חוף חדרה הישן שבו נדרסה אישה ששכבה על החוף ונפגעה באורח בינוני, יולי 2015. שלומי גבאי
"האישה שכבה במרחק של 15 מטרים מקו המים". החוף שבו נדרסה האישה/שלומי גבאי

מעמותת "אור ירוק" נמסר כי בכל שנה רושמים פקחי רשות הטבע והגנים כ-1,500 דוחות בממוצע בסך של 1,000-500 שקלים לנהגים שנוסעים במרחק של פחות מ-100 מטרים מקו המים. "נהיגה בחוף הים מסכנת את חיי המתרחצים וגם פוגעת באיכות הסביבה", מסר שמואל אבואב, מנכ"ל העמותה. "מסתבר שהקנסות לא מרתיעים את בעלי הג'יפים והטרקטורונים שנוסעים בין המתרחצים, ולכן המדינה חייבת להשלים את החקיקה שתאפשר החרמת כלי רכב למי שנוסע בחוף הים ומסכן את החיים של כולנו".

בקיץ 2014 עברה בקריאה טרומית הצעת חוק של חבר כנסת לשעבר רונן הופמן, הקוראת לכלול בסל העבירות שבגינן ניתן להחרים את כלי הרכב עד ל-120 יום את עבירת הנהיגה בחוף הים, עד 100 מטרים מקו המים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully