וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי פרסום ה"הייל המלכותי": הבריטים זועמים על "הסאן"

זמן קצר לאחר שהצהובון פרסם את הסרטון הנדיר, שבו נראית אליזבת השנייה מצדיעה במועל יד בילדותה, תושבי הממלכה פרסמו תגובות דווקא נגד העיתון. "אם הייתי המלכה, הייתי מרחיקה מהמדינה את מייסד 'הסאן'"

צילום מסך

שעות אחדות לאחר שפרסם הצהובון הבריטי "הסאן" את הסרטון הנדיר שבו נראית המלכה אליזבת השנייה מצדיעה במועל יד בגיל שבע, הבריטים הביעו את זעמם ברשת – אבל דווקא כלפי העיתון. הגולשים לא התלהבו מפרסום הסרטון, שצולם לפני יותר מ-30 שנה, כשהילדה הקטנה שתהפוך שנים לאחר מכן למלכה, מחקה את מעשיהם של אמה ודודה, הנסיך אדוארד. "הסאן", מצדם, טענו בראיון לרשת BBC כי מדובר ב"סיפור חשוב ומעניין".

"'הסאן' ירדו לשפל חדש כשרמזו שהמלכה תומכת בנאצים עם הכותרת 'הוד מועלותה' (Royal Heilnesses)", כתב אחד הגולשים בהתייחס לכותרת שהעניק הצהובון לסרטון. הגולשת רייצ'ל הוקינס כתבה: "אם אני הייתי המלכה, הייתי מרחיקה מהמדינה את האיש המתועב הזה, רופרט מרדוק", בהתייחסה למייסד "הסאן".

המלכה אליזבת והמלכה האם נראות מצדיעות במועל יד. צילום מסך
"לא באמת הרהרה בדעותיה הפוליטיות כשהייתה בת שבע"/צילום מסך

גולש נוסף טען כי הסרטון, שאורכו 17 שניות בלבד, הוצא מהקשרו. "עיתונות נוראה. זה מלפני מלחמת העולם השנייה, לפני שמישהו ידע משהו על ההתנהלות הנאצית", כתב. גולשת נוספת צייצה בטוויטר: "'הסאן', גדול! יש מספיק שנאה בעולם ואתם פשוט לוקחים את התמונה הזאת בשביל להסית עוד קצת. לחיים". העיתונאי היהודי הוגו ריפקינד התייחס גם הוא לפרסום והגן על בית המלוכה הבריטי. "אני מניח שתמיד יש סיכוי שהמלכה אליזבת' השנייה לא באמת הרהרה בעמדות הפוליטיות שלה כשהייתה בת שבע", כתב.

גם בית המלוכה דחה את הסרטון. בתגובה לסערה נמסר כי בבית המלוכה "מאוכזבים" מפרסום הווידיאו, "שצולם לפני יותר מ-80 שנה וכעת "נעשה בו שימוש לרעה".

בסרטון, שצולם בשנת 1933 או שנה מאוחר יותר בטירת בלמורל שבסקוטלנד, נראית גם אמה של אליזבת - אשתו של המלך ג'ורג' השישי שמאוחר יותר נודעה כ"המלכה האם" - מצדיעה במועל יד. אחותה של אליזבת, מרגרט, נראית אף היא בסרטון, כשהיא בת שלוש. אליזבת אף מתועדת כשהיא משחקת עם אחד מכלבי הקורגי שבאחוזה, ואף רוקדת ומשחקת עם אחותה הקטנה. האחרונה מתה מהתקף לב בשנת 2002.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully