וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש שנים לאחר שהכה מפגין: סגן אלוף אייזנר פורש מצה"ל

13.7.2015 / 0:35

סא"ל שלום אייזנר, שהיה אמור להיות סגן מפקד בה"ד 1, הורשע בתקיפת פעיל שמאל מדנמרק עם רובה M-16 והוחלט להדיחו. הוא הועבר תפקיד ויסיים בשבוע הבא את דרכו בצבא. עזיבתו מגיעה בצל חקירת קצינים בכירים במצ"ח

עריכה: שניר דבוש

סגן-אלוף שלום אייזנר, שהורשע כי הכה לפני שלוש שנים פעיל שמאל מדנמרק עם רובה M-16 בעת ששימש סגן מפקד חטיבת הבקעה, יסיים את שירותו בצה"ל בשבוע הבא – כך נודע אמש (ראשון). אייזנר אמור היה להיות סגן מפקד בה"ד 1, אך בעקבות התקרית הוחלט להדיחו מתפקיד ואף הוטלו עליו עבודות שירות במשך חודשיים.

במסגרת הסדר הטיעון עם אייזנר הוחלט להדיחו מתפקידו. עם זאת, כדי לא לפגוע בעתידו הכלכלי, ובכלל זה תנאי הפרישה שלו, הוחלט למנות אותו לתפקיד מטה במרכז לאימוני יבשה בצאלים, עד אשר יגיע לגיל פרישה. במסגרת שירותו הצבאי מילא שורה של תפקידים קרביים.

לקריאה נוספת:
גורם צבאי: הנער הסתובב והחזיק משהו, המח"ט חש סכנה
הותר לפרסום: נעצרו חשודים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים"
תיעוד: מח"ט בנימין יורה למוות במיידה האבנים

גזר דין לשלום אייזנר סמח"ט הבקעה. דצמבר 2013. יותם רונן
מסיים את שירותו ברקע ביקורת הולכת וגוברת על התנהגות קצינים בצה"ל. אייזנר/יותם רונן

אייזנר תקף באלימות פלסטינים ופעילים פרו-פלסטינים באפריל 2012 כפי שתועד בסרטון שפורסם לראשונה בוואלה!NEWS. בפני בית הדין הצבאי אמר טרם הרשעתו כי "היו לי שגיאות ותקלות שביצעתי בהכנות ובטיפול באירוע". לדבריו, לא פעל "מתוך פעולת נקם. אין בי כעס או שנאה כלפי המעורבים. כל הפעולות והטעויות באירוע היו בתום לב, ואני מודע לאחריות שלי".

במסגרת הדיון בעניינו הובאו להעיד כמה קצינים בכירים בצה"ל. אלוף פיקוד דרום, סמי תורג'מן, העיד בשבחו של אייזנר. "כמפקד זרוע היבשה הייתי צריך לשבץ קצינים לתפקידים שאין בהם נוחות", סיפר, "תפקידים שקצינים לא אוהבים. אייזנר דחף את עצמו לתפקידים הללו. כך היה כסגן מפקד חטיבת שגיא וכסגן חטיבת הבקעה. מקומות שאין בהם נוחות לא אישית ולא למשפחה. אין לי ספק שמדובר בקצין חדור מוטיבציה ושליחות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
במסגרת הסכם הטיעון: הקצין שהכה פעיל שמאל יסיים את תפקידו בצה"ל. צילום מסך, צילום מסך
"טעויות בתום לב". תיעוד התקרית האלימה של סגן אלוף אייזנר/צילום מסך, צילום מסך

לעומת העדים בטובתו של אייזנר, העיד גם אלוף פיקוד מרכז לשעבר, ניצן אלון. הוא אמר כי אמנם "אייזנר מילא את תפקידו במסירות ונמרצות", והדגיש כי מאפייני האופי שלו הם נחישות ודבקות במשימה, אך ציין כי "באירוע המדובר ראיתי במעשיו כשל ערכי. ראיתי כשלים מקצועיים בפיקוד ובשליטה".

עזיבתו של אייזנר מגיעה בתקופה שבה שני קצינים בכירים נמצאים תחת ביקורת בתוך צה"ל ומחוצה לו בנוגע להתנהלותם. האחד הוא מח"ט בנימין, אלוף-משנה ישראל שומר, שירה למוות בצעיר פלסטיני שיידה לעברו אבנים. אתמול פורסם תיעוד של האירוע, שממנו לא ברור האם אל"מ שומר פעל בהתאם להוראות הפתיחה באש. הקצין השני הוא סגן-אלוף נריה ישורון, שצפוי להיחקר היום במצ"ח על חלקו בירי "נקמה" במהלך מבצע "צוק איתן" לעבר מרפאה ברצועת עזה. זאת, לאחר שיום קודם לכן צלף פלסטיני, ששהה במוסד הרפואי, ירה למוות באחד ממפקדי הפלוגה של ישורון, סרן דמיטרי לויטס.

(עדכון ראשון: 23:35)

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully