וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הותר לפרסום: נעצרו חשודים בהצתת כנסיית "הלחם והדגים"

מעצרם של החשודים בהצתת הכנסייה שלשפת הכינרת בחודש שעבר הוארך בשישה ימים. צו מונע מהם מפגש עם עורך דין למשך חמישה ימים. שני בני אדם נפגעו מהשריפה, ועל קיר הכניסה נכתב: "והאלילים כרות יכורתון". דיווח לאולפן וואלה!NEWS

עריכה: ניר חן
הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
כתובת "והאלילים כרות יכורתון" שרוססה על אחד מקירות הכנסייה/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

כמה חשודים נעצרו הלילה (ראשון) במסגרת חקירת ההצתה של כנסיית "הלחם והדגים" שבצפון הכינרת, שאירעה בחודש שעבר, בעקבות התפתחות בחקירה הסמויה שניהלו השב"כ והיחידה לפשיעה לאומנית במחוז ש"י של המשטרה. בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרם בשישה ימים. צו איסור פרסום הוטל על יתר פרטי החקירה ועל פרטיהם של החשודים.

השב"כ והמשטרה הוציאו צו חריג, המונע מהחשודים מפגש עם עורך דין למשך חמישה ימים. עורכי דינם, אהרון רוזה ועדי קידר מארגון "חוננו", הגישו עררים דחופים לבתי משפט השלום והמחוזי בירושלים נגד הצו. "הצו החריג, אשר מתיר למנוע מעצור מפגש עם עו"ד, שמור לעבירות ביטחון חמורות בלבד ולא לעבירות רכוש כגון בתיק זה", טענו עו"ד רוזה וקידר. רוזה הוסיף: "אני שב ומוחה על השימוש הגורף בנושא איסור מפגש, אמצעי קשה ובלתי-מידתי אשר מיועד לשבירת רוחם של נחקרים, וכאשר העבירה הביטחונית שמודבקת לחקירה היא מלאכותית".

ב-16 ביוני פרצה שריפה בכנסייה, שנמצאת בסמוך לכפר נחום ועל קיר הכניסה נמצא הכיתוב "והאלילים כרות יכורתון". כתוצאה מהשריפה נפגעו שני בני אדם באורח קל משאיפת עשן - תיירת בת 19 ואחד מעובדי המקום, בן 79. נזק כבד נגרם לחדר האירוח ולמחסן של הכנסייה. כמו כן, חדר התפילה ניזוק קלות מעשן. עם זאת, כוחות הכיבוי הצליחו לעצור את התפשטות האש בטרם אחזה במבנה התפילה העתיק, שבו פסיפס מהמאה החמישית, והמבנה לא נפגע.

עוד בוואלה!NEWS:
עדת הראייה ברצח האישה מרמלה: "הוא ירה, וסימן לי לשתוק"
החרדים מאיימים על כחלון: "איתנו לא מפרים הסכמים"
האם גרמניה שוקלת להוציא את יוון מגוש האירו לחמש שנים?

הצתה בכנסיית טבחה ליד הכינרת, יוני 2015. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
הכנסייה לאחר ההצתה, בחודש שעבר/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

השר לביטחון הפנים גלעד ארדן גינה בזמנו את הצתת הכנסייה וכינה אותה "מעשה פחדני ושפל". הוא ציין כי שוחח עם מפקד המחוז הצפוני של המשטרה והנחה אותו לתת עדיפות לחקירת האירוע. "לא ניתן לאיש לערער את הדו-קיום בין הדתות והעדות בישראל. פגיעה בעקרונות הסובלנות הבין-דתית היא פגיעה בערכים החיוניים ביותר למדינת ישראל, ואנו נפגין אפס סובלנות למעשים מסוג זה".

גם יו"ר האופוזיציה יצחק הרצוג (המחנה הציוני) הוקיע את שריפת הכנסייה. "אני מגנה בכל תוקף את הוונדליזם הנפשע והאלים שהתרחש בכנסיית 'הלחם והדגים', שהיא אחת הכנסיות החשובות ביותר לעולם הנוצרי", אמר. "רשויות החוק צריכות לטפל בנושא בכל החומרה ולהביא במהירות את האשמים לדין. זהו פשע שנאה מן הסוג הגרוע ביותר והוא מנוגד לערכיה הבסיסיים ביותר של מדינת ישראל".

לפניות לכתב שבתי בנדט: sben72@walla.co.il
לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

(עדכון ראשון: 23:53)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully