וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפלגות החרדיות נגד דרישת כחלון לקיצוץ: "איתנו לא מפרים הסכמים"

12.7.2015 / 0:23

בש"ס וביהדות התורה דוחים על הסף את ניסיונותיו של שר האוצר לחתוך בקצבאות הילדים ובסעיפים אחרים שעליהם סיכמו בהסכמים הקואליציוניים. "אם נתניהו מחפש שותפים אחרים, הוא מוזמן לנסות אותנו"

צילום: באדיבות ערוץ הכנסת, עריכה: גדי וינסטוק, שניר דבוש

(בשבוע שעבר: הכנסת אישרה הארכת המועד לאישור התקציב הדו-שנתי)

הדיונים לקראת תקציב המדינה נמצאים רק בשלב הגישושים, אך בקואליציה כבר מורגשת היטב מתיחות סביב דרישתו של שר האוצר משה כחלון מהסיעות החרדיות לוותר על כמחצית מהסכומים שעליהם סוכם בהסכמים הקואליציוניים. ש"ס ויהדות התורה דחו על הסף דרישה הזו.

גורמים ביהדות התורה אף איימו כי לא יתמכו בתקציב שלא יכלול עמידה בהסכמים שנחתמו. "אם נתניהו מחפש שותפים אחרים, הוא מוזמן לנסות אותנו", אמרו בשיחה עם וואלה!NEWS. לדבריהם, למפלגה אין בעיה עם קיצוץ תקציבי, אך הם לא מוכנים שהדבר יבוא על חשבון קצבאות הילדים וסעיפים אחרים שעליהם הוסכם: "אנחנו בעד בדיקת האפשרות לקיצוץ במשרדי הממשלה, איפה שאפשר להדק את החגורה, אבל לא ניתן לסגת מההסכמים. הבהרנו את זה לראש הממשלה, לממונה על התקציבים באוצר, אמיר לוי, ולשר כחלון. לא יהיה דבר כזה שחתמנו על משהו לפני חודש ועכשיו נקצץ בזה. אנחנו נתנגד אם ינסו להעביר את זה, אין פה שאלה בכלל. אם רוצים אותנו בקואליציה, אין דבר כזה להפר הסכם שנחתם איתנו".

לקריאה נוספת:
בעלי חברה לשלטי חוצות: "ח"כ אורן חזן מתחמק מתשלום"
ליצמן על החלטת בג"ץ: "לא מבין את ההתעסקות בתואר"
הדיל של נתניהו וליברמן שיבטיח וטו לימין במינוי שופטים לעליון

יו"ר יהדות התורה, יעקוב ליצמן, בית שמש. מרץ 2015. ראובן קסטרו
"אין כזה דבר להפר הסכם שחתמנו עליו". סגן השר ליצמן/ראובן קסטרו

בש"ס אמנם לא השמיעו את אותם איומים שנשמעו מכיוון הסיעה החרדית-ליטאית, אולם הביעו תמיהה על עצם הצורך לקצץ בהסכמים שנחתמו עמם. לדברי בכירים במפלגה, הדבר אינו מקובל. "ההסכמים נחתמו רק לפני חודשיים. ראש הממשלה אמר שהם נחתמו על דעתו. לא קרה שום דבר בחודשיים האלה מבחינה כלכלית שמחייב חזרה מאותם הסכמים. לא משבר ענק ולא שום דבר שמצדיק את המהלך", אמרו. הדרישה העיקרית של המפלגה מבחינה תקציבית היא יישום של מע"מ אפס על מוצרי יסוד.

אתמול דווח בוואלה!NEWS כי בשל חוסר ההסכמות הנוגעות לתקציב לא יתקיים מחר בממשלה דיון בנושא, וזאת למרות שהסעיף מופיע בסדר היום. ההסכמים הקואליציוניים מוערכים בכשמונה מיליארדי שקלים. במהלך השבוע האחרון התקיימו כמה ישיבות, שבמהלכן ניסו ראש הממשלה נתניהו והשר כחלון לשכנע את סגן השר ליצמן ושר הכלכלה דרעי לקצץ או לפרוס לתשלומים כמחצית מהסכום, אך ללא הצלחה.

במקביל, מתכוונים בסיעת "כולנו" להתעקש על שלושה סעיפים בעלות השלכות תקציביות כבדות משקל: תוספת שכר לחיילי החובה, העלאת קצבאות הזקנה ודמי אבטלה לעצמאים. לא ברורה העלות הכוללת של שלושת הסעיפים, אולם בכולנו היו מי שהעריכו כי מדובר ב"פחות משני מיליארד שקל".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

(עדכון ראשון: 23:23)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully