וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליצמן על החלטת בג"ץ: "לא מבין את ההתעסקות בתואר"

9.7.2015 / 18:41

סגן שר הבריאות התייחס לעמדת בג"ץ שלפיה לא יוכל לכהן במשרד כשנתניהו אוחז בתואר השר. "אם אני מנהל טוב את המשרד, מה העניין התואר שלי", אמר ועקץ: "הם מתכוונים בכלל לנתניהו, על שלל התיקים שלו"

צילום: עומר מירון, ערוץ 10; עריכה: מתן חדד

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן התייחס היום (חמישי) בפורום המנהלים של העיתון החרדי "המודיע" שהתקיים בירושלים להחלטת בג"ץ מתחילת השבוע, שלפיה לא ניתן יהיה למנות אותו לתפקיד סגן שר במעמד של שר, בעוד שראש הממשלה בנימין נתניהו ימשיך לכהן כשר הבריאות. "אני לא מבין את ההתעסקות בתואר, האדם עושה את התפקיד ולא הפוך", אמר. "אם אני מנהל טוב את המשרד, מה העניין התואר שלי".

"הם מתכוונים בכלל לנתניהו, על שלל התיקים שלו", אמר סגן השר. "אולי הם בכלל לא רוצים שהוא יהיה ראש ממשלה. אני מתכוון לענות לשאלות של בג"ץ ולאחר ההכרעה אבקש את החלטת גדולי ישראל, ולפי זה אפעל".

עוד בנושא
עתירה נגד נתניהו: "השוק נתון לגחמותיו של אדם אחד"
בעקבות בג"ץ: נתניהו יעדיף לפעול לשינוי החוק מאשר למנות שרים

סגן שר הבריאות ליצמן, כנס שקיפות בבריאות, 24 ביוני 2015. דוברות משרד הבריאות,
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן/דוברות משרד הבריאות

ביום שלישי פסק בג"ץ כי ראש הממשלה אינו יכול לשמש שר במקביל ולפיכך יצטרך נתניהו להחליט אם לחוקק חוק עוקף בג"ץ או למנות שרים שיקבלו את ארבעת התיקים שבידיו. במהלך הדיון אמר השופט חנן מלצר: "בחוק יסוד: הממשלה הקודם היה סעיף שלפיו ראש הממשלה יכול להיות גם ממונה על משרד וגם להיות שר. בחוק יסוד: הממשלה הנוכחי הורידו סעיף זה, קרי הוא לא יכול להיות לצד תפקידו כראש ממשלה לשמש שר, לכן כל המתווה הזה יש לו פסול".

לדבריו, לפי החוק ישנם מקרים ספציפיים שבהם ראש הממשלה יכול לשמש שר במקביל, אולם זה לא המצב בפועל. "ראש הממשלה יכול להיות שר כשר מתפטר, נפטר, כשנבצר ממנו למלא תפקידו - וזה רק באופן זמני וגם זה הופעל בממשלה האחרונה", אמר. "ככל שאתם דוחפים או מסיטים את הכובד לראש הממשלה שיתפקד כשר, אתם נופלים לבעיה האחרת, שראש ממשלה בכלל ברגיל לא יכול לשמש כשר. בחוק יסוד: הממשלה הקיים, יכולתם לשנות את זה, עשיתם שינויים (הממשלה והכנסת) ערב כינון ממשלה זו, (אך) השינוי הזה לא נעשה. לכן ראש הממשלה לא יכול להיות גם שר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully