וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עדת הראייה ברצח האישה מרמלה: "הוא ירה, וסימן לי לשתוק"

12.7.2015 / 0:30

בוסיינה אבו גאנם נורתה למוות, לפי כתב האישום, על ידי בעלה והגרוש שלה לעיני אחייניתה. לבקשת וואלה!NEWS הותרה לפרסום גרסת האחיינית, שמעלה סימני שאלה: האם היא דוברת אמת או שחיפשה דרך לצאת בחיים מנישואים כפויים? "אני יודעת את מי ראיתי"

צילום: יותם רונן, עריכה: ניב פוקס

(זירת הרצח ברמלה, אוקטובר 2014)

בחודש אוקטובר האחרון נורתה למוות בוסיינה אבו גנאם בת ה-31, אם לשישה מרמלה, ובמעשה הואשמו בין היתר בעלה וגרושה. מדובר באישה העשירית במשפחה שנעלמת או נרצחת. כעת, מתפרסמת גרסתה של אחייניתה, שהייתה עדת ראייה לרצח. האחיינית, נערה בת 16, סיפרה אמנם כי ראתה את היורה, אך מדבריה עולים סימני שאלה בנוגע למהימנותה.

זמן קצר לאחר הרצח של אבו גנאם, הנרצחת העשירית בחמולת אבו גאנם שבשכונת ג'ואריש שברמלה, התרחשה פריצת דרך בחקירה, כשהמשטרה הצליחה לאתר את הנערה. עם זאת, היא לא הסכימה מיד לספר את גרסתה להתרחשות. כשלראשונה נתבקשה לעשות כן על ידי המשטרה, היא סירבה. "למה בעצם הסכמת למסור חקירה ולצאת לשחזור?", נשאלה. "כי אני יודעת את מי אני ראיתי", ענתה הנערה.

עוד בנושא:
חשד לרצח ברמלה: בת 31 נורתה למוות במכונית
אישום: שישה קרובי משפחה השתתפו ברצח אישה ברמלה
חשד: הבעל לשעבר, הבעל הנוכחי והאח רצחו בת 31 ברמלה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"בעלה השני איים: 'אקח לה את הנשמה בתוך חמש דקות'". מכוניתה המחוררת של אבו גאנם/מערכת וואלה!, צילום מסך

הנערה נתנה את גרסתה לאירוע כשתמונת דודתה בוסיינה אבו גאנם מונחת לנגד עיניה. לדבריה, שלושה ימים טרם הרצח, סיפרה לה אבו גאנם כי בעלה השני איים כי "ייקח לה את הנשמה בתוך חמש דקות".

"ראיתי את דודה שלי בוסיינה עומדת בחצר למטה בבית של סבא שלי", סיפרה הנערה על מקרה דומה שבו חשה אבו גאנם מאויימת. "דוד שלי רשאד היה שם והוא דיבר איתה. הוא אמר לה: 'אל תצאי הרבה, אני אשבור לך את האף'".

"ראיתי אקדח בחוץ ושני כדורים שפגעו"

הנערה אגרה כוחות והמשיכה בעדות: "ואז הוא ירה בה שלושה כדורים ואמר לי ככה", היא סימנה עם אצבעותיה על פיה, "ואני הורדתי את הראש"

הנערה שחזרה את יום הרצח, וסיפרה על השתלשלות האירועים, שבהם לקחה חלק בעצמה. היא סיפרה כי אבו גאנם, שהייתה בנסיעה בדרכה לאסוף את בנה מבית קרובי המשפחה, התקשרה לאחייניתה ואמרה לה שהיא מתקרבת.

אחיינית: "היא אמרה לי 'עוד שתי דקות למטה', ולכן ירדתי לחכות לה".

כשהייתה בדרך לחנייה, זיהתה פרט למכונית המאזדה של דודתה, כלי רכב אחר, ובו קרובי משפחתה.

אחיינית: "ירדתי במדרגות. דודה שלי הייתה כבר למטה, עומדת (במכונית, ג"ג). ראיתי גם אוטו מסוג סקודה בצבע לבן, שעושה סיבוב. בשלב הראשון, כשאני עוד בדרך למטה, שמעתי שני כדורים (יריות, ג"ג). רצתי לאוטו שלה. שמתי יד על הדלת וראיתי שהיא נעולה".

לפתע הנערה השתתקה והרכינה את ראשה. "אני לא יכולה להמשיך", אמרה. "את מספרת לנו דברים חשובים מאוד", ניסו לדרבן אותה. "אמרת שהדלת הייתה נעולה - איזו דלת? של מה?".

אחיינית: "של האוטו של דודה שלי, ליד הנהג. ואז הוא (הגרוש שלה, ג"ג) ירה בה שלושה כדורים ואמר לי ככה", סימנה הנערה תנועה עם אצבעותיה על פיה, המסמנת לשמור על שקט. "ואני הורדתי את הראש".

"ניסיתי לפתוח את האוטו, אבל היא תמיד נועלת. הוא עשה לי תנועה עם האצבע לשתוק ואני הנהנתי עם הראש. הגעתי לדלת הנהג ברכב של בוסיינה וראיתי שהחלון לא כולו שבור, רק יש סימנים מהכדורים. שברתי את החלון, לא זוכרת איך. ראיתי יד מחוץ לסקודה, מהדלת שמאחורי הנהג. ראיתי אקדח בחוץ ושני כדורים שפגעו מאחור, בחלון האחורי שמאלי. ישבתי מאחורי מושב הנהג, והתכופפתי".

אמא לשישה נרצחה ביריות ברמלה. יותם רונן
"אמרתי לאבא שלי שרצחו את דודה שלי, הוא לא האמין לי". זירת הרצח ברמלה/יותם רונן

הנערה הוסיפה כי ממה שהיא זוכרת, בסך הכול נורו שבע יריות. לדבריה, פרט לשתי היריות כשירדה מהבניין, בעת שרצה לאוטו ספרה עוד שלוש, והשתיים האחרונות ממש כשהייתה באוטו.

"כשאת רואה את הרכב, את מי ראית בפנים?", נשאלה. היא השיבה: "היה הדוד שלי רשאד אח של אבא, שנהג, ולידו ניהאז (הבעל הנוכחי, ג"ג). מאחורה בעלה הראשון, ולידו היה עוד מישהו, שישב בצורה שהראש שלו מוסתר. אח של בוסיינה לבש קפוצ'ון אפור".

את האקדח היא זוכרת היטב. "ראיתי אותו ביד של בעלה הראשון", סיפרה. "אחרי שבע יריות הם הלכו ואז התחלתי לצעוק 'דודה שלי מתה'". לדבריה, אחרי המקרה אביה, שמרצה עונש מאסר על רצח, התקשר אליה מהכלא.

"אני זוכרת שאמרתי לו שרצחו את דודה שלי. הוא לא האמין לי. הוא סגר את הטלפון". הנערה התקשרה לבן דוד נוסף. "התקשרתי אליו ואמרתי לו שדודה שלי מתה, הוא לא האמין לי, הוא אמר לי שקרנית וסגר את הטלפון. התקשרתי עוד פעם ואמרתי לו שאני לא שקרנית ואז הוא אמר לי: 'יותר טוב'".

"אם הייתי מסרבת להתחתן היו רוצחים אותי"

אלא שאז עומתה הנערה עם פרט מידע חדש - משפחתה רצתה לחתן אותה בכוח עם בן דודה. "את רצית להתחתן איתו?", נשאלה. "לא רציתי, ואז רציתי", ענתה.

כשנשאלה למה לא סיפרה על כך לאיש, שאלה: "למי אספר?". והשאלות המשיכו. "אמרו לך שאת חייבת להתחתן בכוח. מה היה קורה אם היית אומרת לכל הנאשמים ולאביך שאת לא רוצה להתחתן?". הצעירה הודתה - לו הייתה מסרבת לחתונה המיועדת, "היו רוצחים אותי והייתי כבר מתחת לאדמה". פרט זה עשוי, על פי חלק מהטענות, ללמד שהנערה העידה מתוך חוסר ברירה ומתוך רצון לברוח מההתחייבות המשפחתית, ולא כי מדובר באמת.

בהמשך צפויה לספר את גרסתה צעירה נוספת, גם היא בת המשפחה. עורכי הדין דוד יפתח וירון גיגי מנסים להוכיח כי שתי הבנות משקרות במטרה להתחמק מגורל של נישואים בתוך המשפחה - שהתנגדות אליהם דינה סכנת חיים.

מלבד הבעל, הוגשו בסוף השנה שעברה כתבי אישום נגד בני משפחה נוספים, בהם הגרוש של הנרצחת ואחיו, אחותה למחצה, אחיו של הרוצח וקרוב משפחה נוסף. קרוביו של הרוצח נאשמו בכך שסיפקו לו גרסת אליבי שקרית ומתוחכמת ודאגו שהטלפון הסלולרי שלו ומכוניתו יימצאו ברמאללה בעת הרצח. יוחסו להם עבירות של סיוע לרצח, נשיאת נשק, קשירת קשר לפשע, שיבוש מהלכי משפט ואיומים. לפי כתב האישום, הרקע לרצח הוא סירובה להעביר את בנה לחזקת הגרוש שלה ויחסיה המעורערים עם בעלה, שראה בה "עצמאית וכמתירנית מדי".

בוסיינה היא הנרצחת העשירית בחמולת אבו גאנם שבשכונת ג'ואריש שברמלה. על פי כתב האישום, קרובי המשפחה יצרו קשר זה עם זה במטרה לרצוח אותה. הם הצטיידו באקדח ובכלי רכב וב-25 באוקטובר 2014 ירו לעברה. היא הובהלה לבית החולים אסף הרופא, שם מתה מפצעיה.

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

(עדכון ראשון: 21:30)

  • עוד באותו נושא:
  • רצח
  • רמלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully