וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המג"ד שהורה על "מטח כבוד" ב"צוק איתן" ייחקר ביום שני

11.7.2015 / 21:30

סגן אלוף נריה ישורון, מפקד גדוד בשריון, ייחקר בחשד שהורה על הפגזת מרפאה בעזה במהלך יממה לאחר שסרן דמיטרי לויטס נורה למוות בידי צלפים. לסנגורו אמר: "אלמלא הצורך המבצעי, לא היה מבוצע ירי"

צילום: דובר צה"ל, יותם רונן; עריכה: יותם בן-דוד

(האזינו לסא"ל ישורון נפרד מלויטס בקשר)

סגן אלוף נריה ישורון, מפקד גדוד בחטיבת שריון בצה"ל, ייחקר ביום שני הקרוב במשטרה הצבאית החוקרת (מצ"ח) בחשד כי במהלך מבצע "צוק איתן" הורה על ירי פגזי טנק אל עבר מרפאה ברצועת עזה, שממנה נורתה אש שהביאה למותו של סרן דמיטרי לויטס יום קודם לכן. המקרה נבדק בעקבות ריאיון שהעניק לבטאון "ביבשה", שבמהלכו אמר כי "בזמן ההלווייה החלטנו לירות מטח פגזים לעבר המקום שממנו קיפח את חייו". בחודש שעבר פורסם בוואלה!NEWS כי הפרקליט הצבאי הראשי, אלוף דני עפרוני, הורה על פתיחת חקירה של מצ"ח סביב אותה תקרית שבה נהרגו תשעה פלסטינים בהפצצת צה"ל בחאן יונס.

עורך הדין שלומי ציפורי, סנגורו של המג"ד, אמר הערב בעקבות הפרסום על מועד החקירה של מרשו כי "באזור המרפאה שבה פעלו הכוחות היו הערכות שיש בהן ארבע מנהרות. לכן האזור כולו היה מאוים. מרגע שהיה ירי מתוך המרפאה אל הכוח - היא כבר לא הייתה מרפאה, אלא הפכה להיות עמדת אויב. המג"ד לא היה צריך להשתמש במלים 'מטח כבוד', אבל לפגיעה במרפאה היה הכרח מבצעי. אני מניח שחקירה פלילית הפכה להיות מחויבת למציאות, אך להערכתי היא תיגמר בקול ענות חלושה ולא יוגש נגדו כתב אישום".

לקריאה נוספת:
גל הירש לוואלה!NEWS: "איראן היא פס ייצור לג'יהאד איסלאמי"
צבא לבנון: מזל"ט ישראלי נפל מול העיר טריפולי שבצפון המדינה
על רקע המו"מ התקוע: ישראל דחתה בקשות הומניטאריות של בכירי חמאס

אימו וחבריו של סרן דמיטרי לויטס ז"ל. נועם מושקוביץ
"צלף מתוך המרפאה השחיל כדור לתוך דף המפקד שלו". ישורון/נועם מושקוביץ

המג"ד סיפר לסנגורו כי "הירי נעשה מתוך צורך מבצעי מובהק במהלך מלחמה והוא היה מדוד ומידתי. היינו צריכים לאפשר לכוחות גולני לאתר את המנהרות ההתקפיות לנחל עוז ועלומים שעל קיומם ידענו, ובמסגרת זו אתה יורה על מקומות מהם יורים עליך או שאתה יודע שבהם יש אוייב. על הצורך המבצעי המובהק הזה הוספתי צעד פיקודי שהתחייב לפי הבנתי לנוכח הפגיעה במורל הלוחמים עקב מותו של המ"פ הנערץ, סרן דימה לויטס. באופן חד משמעי אני אומר לך, שאלמלא הצורך המבצעי, לא היה מבוצע ירי".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully