וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עבודות שירות לסא"ל שהיכה בנשקו פעיל שמאל בפניו

19.12.2013 / 14:56

בית הדין הצבאי גזר על שלום אייזנר חודשיים עבודות שירות, בגין הכאת פעילים פרו-פלסטינים, בהם פעיל דני - כפי שתועד לראשונה בוואלה! חדשות. "פגע קשות בתדמית צה"ל"

צילום: דוד קורן, עריכה: טל רזניק

בית הדין הצבאי המיוחד בבסיס הקריה בתל אביב גזר היום (חמישי) חודשיים עבודות שירות על סגן-אלוף שלום אייזנר, סגן מפקד חטיבת הבקעה, שתקף באלימות פעילים פרו-פלסטינים זרים וכן פלסטינים, באפריל 2012, כפי שתועד בסרטון שפורסם לראשונה בוואלה! חדשות. על פי הסדר הטיעון שנחתם עמו, סא"ל אייזנר יסיים את שירותו בצה"ל. השופטת אל"מ אורלי מרקמן ציינה כי "מדובר במעידה קשה", והסבירה כי אייזנר גרם "פגיעה קשה בתדמית צה"ל. לכישלון הפיקודי של הנאשם יש השלכות מרחיקות לכת". מנגד, השופטת הדגישה כי המפגינים בכביש 90 פעלו בניגוד להסכם הראשוני עמם וחסמו את הכביש. בנוסף, אמרה כי בהחלטתה נתנה משקל לעדויות המשבחות את מפקדיו של אייזנר, וכן לעובדה שבימים שקדמו לתקרית לא זכה לשינה מספקת בלילות, מה שהשפיע פיזיולוגית על תפקודו.

עוד בנושא
העיקר שהראנו להם מה זה / דעה
סא"ל תקף אזרח דני בנשקו, ויוכל להישאר בתפקידו
חשיפה: סא"ל אייזנר כבר נחקר בעבר בגין תקיפת מפגין
תיעוד: סגן-אלוף מכה פעיל שמאל בפניו בנשקו האישי

גזר דין לשלום אייזנר סמח"ט הבקעה. דצמבר 2013. יותם רונן
"פגיעה קשה בתדמית צה"ל". אייזנר בבית הדין הצבאי/יותם רונן

בשבוע שעבר העיד מפקד פיקוד דרום, אלוף סמי תורג'מן, לטובת אייזנר. "כמפקד זרוע היבשה הייתי צריך לשבץ קצינים לתפקידים שאין בהם נוחות", סיפר, "תפקידים שקצינים לא אוהבים. אייזנר דחף את עצמו לתפקידים הללו. כך היה כסגן מפקד חטיבת שגיא וכסגן חטיבת הבקעה. מקומות שאין בהם נוחות - לא אישית ולא למשפחה. אין לי ספק שמדובר בקצין חדור מוטיבציה ושליחות". לעומת זאת, העיד גם מפקד פיקוד מרכז, אלוף ניצן אלון. אלוף אלון אמר כי אמנם "אייזנר מילא את תפקידו במסירות ונמרצות", והדגיש כי מאפייני האופי שלו הם נחישות ודבקות במשימה, אך ציין כי "באירוע המדובר ראיתי במעשיו כשל ערכי. ראיתי כשלים מקצועיים בפיקוד ובשליטה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"באירוע המדובר ראיתי במעשיו כשל ערכי", אמר אלוף פיקוד מרכז. רגע התקיפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

על פי כתב האישום נגדו, בחודש אפריל 2012 סמוך לכפר עוג'א בבקעת הירדן היכה אייזנר חמישה פעילים זרים ופלסטינים, שהשתתפו במסע אופניים שלא אושר על ידי גורמי צה"ל, באמצעות נשקו וידיו. הסדר הטיעון, שכולל אף הסכמה על רכיבי הענישה, גובש בהתאם לכלל נסיבות האירוע כפי שעלו מחקירת מצ"ח. המקרה המדובר עורר סערה רבה בצה"ל ובקרב הציבור. בעקבות האירוע, החליט מפקד פיקוד המרכז, אלוף ניצן אלון, להשעות את סא"ל אייזנר מתפקידו עד לסיום התחקיר הראשוני בנושא. כמה ימים אחר כך הדיח הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ את אייזנר. מהתחקיר עלה כי מפקד חטיבת בקעת הירדן, אלוף-משנה נוחי מנדל, שהיה בחופשה בזמן התקרית, הנחה את הכוחות בשטח להזעיק את המשטרה, כדי שתפנה את כביש 90 מפעילי השמאל שגדשו אותו. סגנו, אייזנר, העדיף לפנות את הכביש בעצמו – אז התפתחה התקרית האלימה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully