וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

75 אלף שקל לעובד אחזקה: הנהלת כיל פרסמה עלות שכר העובדים

בתגובה לביקורת שהביע לאחרונה ועד העובדים ב"תרכובות ברום" נגד גובה שכרם של בכירי כיל, שלחה ההנהלה הודעת טקסט לכל עובדי המפעל ובה פירוט שכר עובדים במפעל. "הם רוצים שהציבור יצא נגדנו, הכול ספינים", אמר אחד העובדים. בצהריים: הוכרז סכסוך עבודה בדרום

צילום: יותם רונן, עריכה: יאיר דניאל

בהמשך למאבק של עובדי כיל בהנהלת החברה נגד הפיטורים הצפויים, נשלחה היום (חמישי) מטעם ההנהלה הודעת טקסט לכל עובדי מפעל "תרכובות ברום", ובו פירוט עלות שכרם הגבוה של כמה בעלי תפקידים בכירים בארגון. זאת, בתגובה לביקורת שהביע לאחרונה ועד העובדים נגד גובה שכרם של בכירי כיל, אשר בוחרים לנקוט במהלך נרחב של פיטורים במקום לקצץ בשכרם.

מההודעה שנשלחה לעובדים עולה, בין השאר, כי שכרו של אחראי משמרת במפעל שברמת חובב עומד על 92,574 שקלים, של עובד אחזקה 74,420 ושל עובד משלוחים 71,682 שקל. כמו כן, שכרו של עובד טכני עומד על סכום של 86,111 שקל. ההנהלה חתמה את ההודעה בפנייה לעובדים: "חייבים להפסיק את האבסורד הזה, ולהחזיר את השפיות לחברה".

עוד על המשבר בכיל:
"אנחנו רק מספר, לא שווים כלום": הפנים מאחורי משבר כיל
אל תהרגו את השליח: האנשים שמבשרים לעובדים על הפיטורים
עובדי כיל זועמים - ומנהליהם משלמים, בבתיהם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההודעה שהפיצה הנהלת כיל/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשיחה עם וואלה חדשות הסבירו אנשי ההנהלה את המניעים להחלטה להפיץ סכומי כסף שאותם מרוויחים עובדים בחברה, על אף שמדובר במידע אישי. "מצאנו לנכון להעביר לעובדים העומדים בפני פרישה מידע מגוון כדי שיכירו את הסיפור האמיתי ויהיה בפניהם כל הידע על מנת לקבל החלטה", ציין גורם בכיר בכיל. "אנחנו גאים בכך שאנו מציעים תנאי שכר טובים לעובדינו ושבים וקוראים להם לבוא ולממש את זכאותם לחבילת הפרישה הגבוהה בישראל". מנהל בכיר אחר טען כי "הוועד מפיץ נתונים שאינם נכונים לעובדים. לא כל המידע הנכון, כולל מידע על הפסדי החברה, נמצא בפניהם, ולכן חשוב לנו שיהיה להם את הידע המדויק. העובדים שמלינים על שכרם של המנהלים, שידברו על שכרם של אנשי הוועד".

נימוקי המנהלים לא שכנעו את העובדים, שמחו במילים חריפות נגד הצעד שבו נקטה ההנהלה. "מדובר בעובדים שעובדים 400 שעות בחודש, כולל שבתות, משמרות לילה וחגים. הם לקחו בכוונה את היחידים שמרוויחים כך אחרי 30 שנה בחברה, אך זה לא מעיד על הכלל. הם רוצים שהציבור יצא נגדנו, הכול ספינים", אמר אחד העובדים. "אנחנו לא מתנצלים על המשכורות שלנו, אנחנו עובדים קשה ומשלמים מס הכנסה גבוה", אמר עובד אחר.

עובד נוסף, שמועסק כבר 30 שנה ב"תרכובות ברום", טען כי "זה פשוט לא נכון". לדבריו, "אני מרוויח 12 אלף שקל נטו אחרי כל כך הרבה שנים בחברה. ההנהלה לוקחת את מי שרוצה ומשליכה את זה על כולם". "עינינו לא צרה בשכר הבכירים אבל כנראה ששלהם צרה במספר עובדים שמרוויחים טוב", אמרה אחת העובדות. "בניגוד לעידן עופר שאת כספו מוציא בלונדון, אנחנו מוציאים את שלנו בפריפריה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן בהכרזה על סכסוך עבודה כולל במשק, בית ההסתדרות. נובמבר 2014. דרור עינב
"זה לא רק מאבק של כיל, זה מאבק חברתי". אבי ניסנקורן/דרור עינב

בתוך כך, כחלק מהמאבק למען מפוטרי מפעלי כיל, אישרה היום בצהריים ההסתדרות פה אחד סכסוך עבודה כללי באזור הדרום. משמעות הדבר היא כי בתוך שבועיים תוכל ההסתדרות להשבית את כל מקומות העבודה באזור הדרום – הן הציבוריים והם הפרטיים, מאשדוד דרומה.

"מישהו פה במדינה שכח את הדרום", אמר יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, בפתח כינוס נציגי ההסתדרות בתל אביב. "עם אישור הסכסוך נראה מהי סולידריות חברתית בשביל להגן על הדרום. לפני כמה חודשים נסגר מפעל 'מגבות ערד', וכעת 'מגה' בנתיבות על סף סגירה. לפני שנה 115 עובדים מכיל הלכו הביתה, ועכשיו מדברים על מאות עובדים נוספים. כיל זה לא עוד מקום עבודה בדרום, זה המנוע של הדרום, ואם לא יהיו עובדים בכיל זה משליך על כל כלכלת הדרום. לא נגזר על העובדים בדרום לחיות בעוני".

ניסנקורן קרא לראש הממשלה, בנימין נתניהו, להתערב במשבר באמצעות מניית הזהב שיש למדינה בכיל. "לקחו את אוצרות המדינה ונתנו אותם למישהו אחר עם מניית זהב כדי לשמור על אינטרסים חיוניים של מדינת ישראל", אמר. "מר נתניהו, מה יותר חיוני משמירת התעסוקה בדרום? מה יותר חיוני מכך שעובדי הדרום יתפרנסו בכבוד ולא יידרדרו לעוני. זה לא רק מאבק של כיל, זה מאבק חברתי".

מאות מפגינים בצומת בית קמה במחאה על מצב התעסוקה בנגב, פברואר 2015. דוברות ההסתדרות,
עובדי כיל חוסמים את צומת בית קמה, אתמול/דוברות ההסתדרות

אתמול נמשכו צעדי המחאה של עובדי "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח, כשאלף עובדים חסמו את צומת בית קמה בנגב. זאת נוסף על הפגנות המוניות שהתקיימו השבוע בערד, בדימונה ובבאר שבע. לצד ההסתדרות, גם ראשי הרשויות בדרום הביעו תמיכה גורפת במאבקם של העובדים, ואתמול הגיעו כמה מהם להפגין עם המוחים.

"ניסינו לגשר בין הצדדים, אך אנחנו מבינים כי הנהלת כיל מנחיתה מכה קשה על העובדים", אמר ראש עיריית דימונה בני ביטון. "אנחנו בצד של העובדים. 40% מתושבי דימונה הם עובדים בכיל ובזכותם דימונה מתפתחת. לא יכול להיות שהמצב הזה יימשך, זו מכה קשה מאוד לנגב כולו".

צו הרחקה ל-9 עובדים מבתי בכירי כיל

מחאת העובדים גלשה השבוע גם לקרבת בתיהם של מנהלים בכירים בכיל - המשנה למנכ"ל מגזר מוצרים תעשייתיים בכיל, ענת טל קטלב; סמנכ"ל תפעול גלובלי במגזר מוצרים תעשייתיים בכיל, ניצן משה וסמנכ"ל משאבי אנוש בכיל ישראל, אהוד ניצן. בתגובה להפגנות ליד ביתם, פנו המנהלים לבית המשפט בבקשה שיוציא צו הרחקה נגד אותם עובדים, שאף קראו קריאות לעבר בני משפחתם.

אתמול נענה בית משפט השלום בתל אביב לתביעתם והוציא צו הרחקה האוסר על תשעה עובדים במפעל "תרכובות ברום" להתקרב למנהלים. השופט, אריאל צימרמן, ציין בהחלטתו כי יש להביא את דבר הצו לידיעת עובדים אחרים, כדי שיימנעו מהפגנות מסוג זה.

השופט הביע הזדהות עם עובדי כיל המוחים. "כאבם של המשיבים ברור ומכמיר לב, ורצונם להביע מחאתם מובן אף הוא", ציין בהחלטתו. "עם זאת, גם הדרכים החוקיות להבעת כאבם ומחאתם ברורות ומוגבלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully