וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל תהרגו את השליח: האנשים שמבשרים לעובדים על הפיטורים

25.2.2015 / 19:27

נדב יצחקי וחברו קובי, שעובדים עבור הנהלת כיל, הותקפו על ידי עובד מפעלי ים המלח בעת שהגיעו לביתו בדימונה עם מכתב פיטורים. בניגוד להודעת כיל, המשטרה הבהירה שהעובד לא איים עליהם בסכין, אולם בשיחה עם וואלה חדשות סיפרו על התחושות הקשות שמלוות אותם

צילום: בני בן סימון, שי מכלוף; עריכה: גדי וינסטוק

בשבוע האחרון המתיחות הרבה בעקבות הפיטורים של עובדי כיל בדרום גלשה לפסים אלימים. בתחילת השבוע תקף עובד של מפעלי ים המלח שליח מטעם כיל שהגיע לביתו בדימונה כדי למסור לו מכתב פיטורים, וגרם לו לפציעה בירכו שבגינה אף נאלץ לעבור ניתוח בבית החולים. אמש אירע מקרה דומה, גם כן בדימונה. בתחילה, בהודעה שיצאה לתקשורת מטעם כיל, נטען כי העובד אף איים על השליחים שהגיעו לביתו עם סכין. עם זאת, בהודעה שפורסמה הערב (רביעי) מטעם המשטרה נמסר כי מחקירה ראשונית עלה שככל הנראה העובד לא עשה שימוש בסכין. החקירה צפויה להימשך מחר.

בשיחה עם וואלה חדשות שיחזרו השליחים את שאירע אמש בביתו של עובד המפעל בדימונה, וסיפרו על התחושה הכללית שמלווה אותם בשבועות האחרונים במפגש הטעון עם העובדים המפוטרים. "אתמול בסביבות השעה 20:00 הגענו לבית בדימונה כדי לתת מכתב", סיפר נדב יצחקי, אחד השליחים. "צעירה בת 19 פתחה את הדלת, ושאלתי אם האדם ששמו רשום במכתב בבית. לאחר שהיא ענתה לי שכן שמעתי אותו מוציא משהו מהמטבח ורץ אלינו. היינו בהלם עשר שניות ולאחר מכן נמלטנו על נפשנו. ממש חששתי לחיי".

עוד על מאבק עובדי כיל:
לקראת סכסוך עבודה בדרום: אלף עובדי כיל הפגינו בנגב
שליח כיל מסר מכתב פיטורים - והותקף: "לא יכולנו לזוז"
מכתבי פיטורים על דלת עובדי כיל: "כמו גנבים בלילה"

שוב: שליח הותקף כשחילק מכתב פיטורים לעובד כיל. מערכת וואלה! NEWS
נדב יצחקי ,היום/מערכת וואלה! NEWS

למרות המתח הרב, יצחקי ציין כי הוא וחבריו משתדלים שלא לשפוט את העובדים ברגע הקשה. "אנחנו לא חלק מההנהלה, וכואבים את כאבם של העובדים", הבהיר. לדבריו, "כמעט בכל יום עובדים שלושה צוותים בחלוקת המכתבים, בכל צוות זוג שליחים ונהג שבכל יום מגיעים לחמישה בתים של מפוטרים. ההרגשה שהם מתארים היא קשה ביותר, אנחנו מבינים את מה שעובר על העובדים המפוטרים".

קובי, השליח שהיה אמש עם יצחקי במהלך התקרית בדימונה, הדגיש גם הוא שהשליחים "מבינים את המפוטרים. אנחנו איתם". לדבריו, "אנחנו רק עושים את העבודה שלנו. המנהלים גם הנחו אותנו לנהוג ברגישות ולהימנע מעימותים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מאות מפגינים בצומת בית קמה במחאה על מצב התעסוקה בנגב, פברואר 2015. דוברות ההסתדרות,
עובדי כיל חוסמים את צומת בית קמה, הבוקר/דוברות ההסתדרות

בתוך כך, מחאת העובדים בדרום נמשכה היום, כשאלף עובדי מפעלי ים המלח ומפעל "תרכובות ברום" הפגינו בשעות הבוקר בצומת בית קמה שבנגב במחאה על פיטורי מאות עובדים. מחר בצהריים יכנס יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ישיבה מיוחדת לאישור סכסוך עבודה כולל באזור הדרום. בישיבה ייקחו חלק בין היתר חברי הנהגת ההסתדרות, איגודים, וועדים מכלל המשק והמגזר הציבורי.

לצד המפגינים התייצבו גם ראשי רשויות מהדרום, שביקשו להביע הזדהות עם המאבק. "ניסינו לגשר בין הצדדים, אך היום אנחנו מבינים כי הנהלת כיל מנחיתה מכה קשה על העובדים", אמר ראש עיריית דימונה בני ביטון. "אנחנו בצד של העובדים. 40% מתושבי דימונה הם עובדים בכיל ובזכותם דימונה מתפתחת. לא יכול להיות שהמצב הזה יימשך, זו מכה קשה מאוד לנגב כולו".

ראש מועצת להבים אלי לוי הוסיף: "אנחנו איתכם וצריך להעלות את גובה הלבהות". עם זאת אמר כי השאיפה היא שההנהלה תתעשת, כי אחרת המצב ייעשה קשה ביותר. "מפעלי כיל ועובדי כיל חשובים מאוד לנגב. זה יהיה נורא אם הפיטורים יתממשו".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully