וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאבק עובדי כיל: עובדי עיריית דימונה הצטרפו למחאה וחסמו כביש

22.2.2015 / 12:17

כאות הזדהות עם המחאה נגד פיטורי מאות מעובדי כיל בדרום, עובדי העירייה החלו לשבות למשך שלוש שעות. ראשי הרשויות באזור גיבשו צוות שיפעל לגישור בין העובדים לבין ההנהלה, אך טרם הושגה הסכמה בין הצדדים

צילום: דור חדאד, עריכה: גדי וינסטוק

עובדי עיריית דימונה הפסיקו הבוקר (ראשון) את עבודתם כאות הזדהות עם מאבקם של עובדי מפעל "תרכובות ברום" ומפעלי ים המלח מקבוצת כיל נגד פיטורי מאות עובדים. העירייה החלה בשיבושים מהשעה 09:00 עד לשעה 12:00, וכל עובדי העירייה יקחו חלק בעיצומי ההזדהות, למעט עובדי מערכת החינוך, שיפעלו כסדרם. אל עובדי העירייה יצטרפו עובדי ההסתדרות וכן ועד העובדים של שני המפעלים. מאות מעובדי קבוצת כיל, עובדי עיריית דימונה ותושבי העיר חסמו את צומת הכניסה לעיר. לפיכך, אין גישה מכביש 25 לעיר משני הכיוונים.

על פי טענת יו"ר מועצת העובדים במפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, לאחר פיטורי 140 העובדים מ"תרכובות ברום", מנסה ההנהלה לפטר כ-400 עובדים בכמה פעימות ממפעלי ים המלח. בחמישי האחרון פתחו עובדי המפעל בשביתה לאחר שלדבריהם הנהלת החברה לא נענתה לדרישות ההסתדרות והעובדים, ולא הסירה את האיום בפיטורים. עם זאת, בית הדין קרא להם לשוב לשולחן המשא ומתן.

עוד על פיטורי העובדים בכי"ל:
מכתב על דלת הבית - כך פוטרו עשרות עובדי כי"ל
אחרי שקיבל מכתב פיטורים: עובד כי"ל קיבל התקף לב
עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"

לפיד ומאיר כהן ביקרו במאהל מפוטרי הברום. שי מכלוף
"במקום לנסוע לוושינגטון, שנתניהו יבוא לכאן". יאיר לפיד בביקור באוהל המחאה בבאר שבע/שי מכלוף

עובדי "תרכובות ברום" שובתים כבר יותר משבועיים בעקבות שליחת מכתבי זימון לשימוע לפני פיטורים, ואף הקימו אוהל מחאה בסמוך להנהלת המפעל בבאר שבע. ראשי הרשויות בדרום החליטו בשבוע שעבר להקים צוות שבראשו יעמדו ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ, וראש עיריית דימונה בני ביטון - שמטרתו לנסות לגשר בין העובדים לבין ההנהלה. הצוות נפגש עם בכירי כיל, אך הצדדים טרם הגיעו להסכמה.

שר האוצר לשעבר ויו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד, הגיע בשבוע שעבר למאהל המחאה ביחד עם שר הרווחה לשעבר, מאיר כהן. "במקום לנסוע לוושינגטון, שנתניהו יבוא לכאן", אמר לפיד. "כשר אוצר הוא יכול להפעיל מניית זהב, יכול לבטל את הקלות המס לעידן עופר ולהביא לביטול הפיטורים. שלא תתבלבלו, אין שום התייעלות". לדבריו, "יש פה ניסיון ציני של ההנהלה, על הגב של העובדים, לקבל הקלות במס שלא מגיעות להם, לבטל את מסקנות ששינסקי 2, ולהחזיר את כל מה שהם היו רגילים לקבל על חשבונכם ועל הגב שלכם, ואנחנו לא ניתן להם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

נתניהו: "כיל משתמשת בפיטורים כמנוף לחץ על הממשלה"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, גינה אף הוא את הפיטורים ואמר כי מדובר בתחבולה של ההנהלה שמטרתה להוציא כסף מהמדינה. "אני רואה בחומרה רבה את הדרך הבלתי ראויה שבה משתמשות הנהלות כיל והחברה לישראל בפיטורי עובדים בחברת הברום כמנוף ללחץ על הממשלה, בכדי להוציא מהמדינה הטבות כלכליות וכספיות בהיקף עצום בתקופת בחירות", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. נתניהו קרא להנהלה "לעצור באופן מידי את הפיטורים, ולהיכנס להידברות עם העובדים ועם הממשלה לאחר הבחירות".

אל מחאת עובדי כיל הצטרפו בשבוע שעבר עובדים נוספים ממפעלים שבבעלות משפחת עופר. עובדי בזן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י שבמפרץ חיפה פתחו בעיצומים, במסגרתם העובדים לא שיתפו פעולה עם דרישות הנהלות המפעלים ולא הגיעו לישיבות עבודה. כמו כן, העובדים קיימו אספות הסברה שבהן הודגשה הסולידריות עם המפוטרים מ"תרכובות ברום".

"חובה של ההנהלה להוביל תכנית התייעלות"

מחברת כיל נמסר בתגובה לכתבה: "יותר מ-50% מתושבי דימונה מתפרנסים באופן ישיר ועקיף מכיל, והם יוכלו לעשות זאת גם בעתיד אך ורק אם כיל תיישם תכנית התייעלות שתבטיח את היעילות והתחרותיות של מפעליה בישראל. השאלה היחידה העומדת כרגע על סדר היום היא האם כיל תאפשר לוועד העובדים הכוחני והאגרסיבי לנהל את המפעלים או שמא זוהי חובתה ואחריותה של ההנהלה להוביל תכנית התייעלות אחראית במפעל 'תרכובות ברום', שהפסיד ב-2014 160 מיליון שקלים ומאז 2007 כ-1.5 מיליארד שקלים".

"לצערנו", הוסיפו, "הסתדרות העובדים מנסה לכפות על המדינה והחברות במשק מודל העסקה לכל החיים, ללא אפשרות של פיטורים אפילו במפעל מפסיד. בימים האחרונים ראינו כיצד סכסוך העבודה הלגיטימי בין העובדים להנהלה הופך לשביתה פוליטית עם מטרות פוליטיות".

"הנהלת החברה מבטיחה כי היא תמשיך לנהוג באחריות כלפי המפעל והעובדים כפי שעשינו בעשרות השנים האחרונות, ולמסיימים את עבודתם במפעל נציע תנאי פרישה ופיטורים מהטובים ביותר שהוצעו בישראל. אנו שבים וקוראים לעובדים להימנע ממעשי אלימות ולפעול תוך כיבוד החוק", סיכמו בכיל.

(עדכון ראשון: 02:00)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully