וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היום: עיצומים במפעלים בצפון כהזדהות עם מפוטרי כיל

15.2.2015 / 0:13

לאור הכוונה לפטר 140 עובדים במפעל "תרכובות ברום" ו-135 עובדים במפעלי ים המלח, מתוכננים ממחר עיצומים במפעלי החברה לישראל בחיפה, שאף הם בבעלות משפחת עופר: בז"ן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
הפגנת עובדי "תרכובות ברום" לפני כשבועיים/צילום מסך, שי מכלוף

ל-800 עובדי מפעל "תרכובות ברום" בנגב, ששובתים כמעט שבועיים מול משרדי הנהלת החברה בבאר שבע, יצטרפו בימים הקרובים גם עובדים נוספים ממפעלים שבבעלות משפחת עופר - בצפון ובאזור ים המלח.

עובדי בזן, כרמל אולפינים, דשנים ומכון המחקר תמ"י שבמפרץ חיפה יפתחו היום (ראשון) בעיצומים, במסגרתם העובדים לא ישתפו פעולה עם דרישות הנהלות המפעלים ולא יגיעו לישיבות עבודה. במכון תמ"י יתקיים שיהוי מחקרים. עובדי המפעלים יקיימו גם אספות הסברה שבהן תודגש הסולידריות עם המפוטרים ממפעל "תרכובות ברום" שבנגב.

הצעדים מתקיימים ביוזמת יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, שמסר אתמול: "על הנהלת 'תרכובות ברום' לצאת מהאטימות שאליה נכנסה, ולהבין כי מדובר בבני אדם ולא במכונות. אני קורא להנהלה לחזור בה מצעדיה החד-צדדיים ולמשוך את מכתבי הפיטורים".

עוד בנושא המשבר בכיל:
נתניהו להנהלת כיל: "עצרו את הפיטורים באופן מידי"
עובדי כיל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"
"עושים עלינו סיבוב לקראת הבחירות": 9 ימי מחאה בכיל

בנוסף, היום בשעות הצהריים צפוי להגיע אל בית הדין לעבודה יו"ר ועד עובדי מפעלי ים המלח, ארמונד לנקרי, ולהצהיר בפני השופטים כי הניסיונות להגיע להבנות עם ההנהלה עלו בתוהו ולהכריז על סכסוך עבודה, על רקע כוונת המפעל לפטר 135 מעובדיו. עקב כך, שביתה כוללת במפעלים צפויה להיכנס לתוקפה תוך ימים ספורים.

כיל - חדשות מקומיות. מערכת וואלה!
מפעלי ים המלח/מערכת וואלה!

בית הדין לעבודה הקפיא לאחרונה את הפיטורים במפעלי ים המלח, עקב עתירה של לנקרי, והורה לצדדים לחזור לשולחן המשא ומתן בלווי מגשר ולנסות לפתור את סכסוך העבודה. עם זאת, לדברי לנקרי, המשא ומתן נחל כישלון עקב התעקשותה של ההנהלה על פיטורים ולא על פרישה מרצון, כפי שמעוניינים בוועד.

עוד באותו נושא

"היום הם - מחר אנחנו": הפיטורים בכיל מתפשטים למפעלי ים המלח

לכתבה המלאה

"שהמנהלים יהוו דוגמה אישית ויקצצו בשכרם"

"אני לא אתן לפטר עובדים", אמר בשבוע שעבר לנקרי. לדבריו, השביתה אינה רק בעקבות מכתבי השימוע, אלא גם כהזדהות עם מפוטרי "תרכובות ברום".

לנקרי הסביר כי מדובר בפעימה הראשונה של הפיטורים, ובסופן של כל הפעימות יפוטרו 450 עובדים. "לטענת ההנהלה, הם מפטרים במפעל הברום כי הוא לא רווחי, ומה יגידו על הפיטורים בים המלח? שהמפעל לא רווחי? אפילו לפי הדוחות של החברה הוא מכניס כסף", התרעם.

"שהמנהלים יהוו דוגמה אישית ויקצצו בשכרם ובבונוסים המנופחים שלהם, אין שום צורך אמיתי בפיטורים כואבים", הוסיף אחד העובדים במפעל, שביקש להישאר בעילום שם. "זה הבית שלנו. אנחנו עובדים 365 ימים בשנה במפעל, אין לנו מה להפסיד. אנחנו ננצח. זה מאבק צודק מאין כמוהו". לדברי העובד, הם אינם ששים לשבות, אך מבינים כי ייתכן שיהיה צורך בכך. "אנחנו ממש לא רוצים לשבות ואפילו חוששים משביתה. אבל אם צריך, לא נהסס".

(עדכון ראשון: 17:13)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully