וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"היום הם – מחר אנחנו": הפיטורים בכיל מתפשטים למפעלי ים המלח

12.2.2015 / 21:16

אחרי ש-140 עובדי "תרכובות ברום" פוטרו, גם במפעלי ים המלח החלו לחשוש – 135 עובדים קיבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים. לדברי יו"ר ועד העובדים, ביום ראשון הם יפתחו בשביתה לאחר שהמו"מ עם ההנהלה קרס. "אווירת חוסר וודאות קשה ומשתקת"

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
הפגנת עובדי "תרכובות ברום" בשבוע שעבר/צילום מסך, שי מכלוף

אחרי פיטוריהם של 140 עובדי מפעל "תרכובות ברום" מקבוצת "כימיקלים לישראל" (כיל), גם עובדי מפעלי ים המלח, מאותה הקבוצה, החלו לחשוש לפרנסתם. לפני שלושה שבועות קיבלו 135 עובדים מכתבי שימוע לפני פיטורים, והאווירה במפעל קשה מאוד. "אנחנו מזדהים לחלוטין עם עובדי מפעל הברום", אמר אחד העובדים המפעל, שנותר בעילום שם. "היום זה הם – מחר זה אנחנו".

לדברי ארמונד לנקרי, יו"ר ועד העובדים במפעל, מיד לאחר קבלת מכתבי השימוע ניגשו העובדים לבית הדין לענייני עבודה והשופטת שלחה אותם לנהל משא ומתן עם ההנהלה והקפיאה את הפיטורים. עם זאת, בשבועיים האחרונים הדיון עם ההנהלה לא מתקדם. "ביום ראשון נחזור לשופטת ונודיע לה שאין התקדמות ושאנחנו מתחילים בשביתה", אמר לנקרי. "אני לא אתן לפטר עובדים". לדבריו, השביתה אינה רק בעקבות מכתבי השימוע, אלא גם כהזדהות עם מפוטרי "תרכובות ברום".

עוד בנושא:
נתניהו להנהלת כיל: "עצרו את הפיטורים באופן מידי"
עובדי כי"ל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"
אחרי שקיבל מכתב פיטורים: עובד כי"ל קיבל התקף לב

כיל - חדשות מקומיות. מערכת וואלה!
"אין לנו מה להפסיד, אנחנו ננצח". מפעלי ים המלח/מערכת וואלה!

"שהמנהלים יהוו דוגמא אישית ויקצצו בשכרם ובבונוסים המנופחים שלהם, אין שום צורך אמיתי בפיטורים כואבים", אמר העובד במפעל. "זה הבית שלנו. אנחנו עובדים 365 ימים בשנה במפעל, אין לנו מה להפסיד. אנחנו ננצח. זה מאבק צודק מאין כמוהו". לדברי העובד, הם אינם ששים לשבות, אך מבינים כי ייתכן שיהיה צורך בכך. "אנחנו ממש לא רוצים לשבות ואפילו חוששים משביתה. אבל אם צריך, לא נהסס". עובד נוסף במפעלים סיפר על האווירה הקשה. "כולם יודעים על הפיטורים ומקווים שהם לא יהיו חלק מזה, יש אווירה של חוסר ודאות קשה ומשתקת", אמר. "המצב הוא שהנהלת כיל מתייחסת לעובדים בצורה מבזה, מקווה שנצליח במאבק למען מפעלי ברום, כדי שזה לא יגיע גם אלינו".

לנקרי הסביר כי מדובר בפעימה הראשונה של הפיטורים, ובסופן של כל הפעימות יפוטרו 450 עובדים. "לטענת ההנהלה, הם מפטרים במפעל הברום כי הוא לא רווחי, ומה יגידו על הפיטורים בים המלח? שהמפעל לא רווחי? אפילו לפי הדוחות של החברה הוא מכניס כסף", התרעם.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה
פוסט של ראש הממשלה בנימין נתניהו על פרס ישראל 11.2.2015. מתוך פייסבוק, צילום מסך
התייחסותו של ראש הממשלה לפיטורים/צילום מסך, מתוך פייסבוק

במפעל "תרכובות ברום" פתחו בשביתה לאחר שהתקבלו זימונים לשימוע לפני פיטורים עבור 140 עובדים במפעל. עם זאת, השביתה, שבה לקחו חלק 800 עובדים לא עזרה, והעובדים שזומנו לשימוע קיבלו מכתבי פיטורים. לדבריהם, חלקם קיבלו את המכתב בצורה פוגענית ובלתי שגרתית ומצאו אותו תלוי על דלת ביתם.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש לפיטורים ב"תרכובות ברום", ואמר כי מדובר בתחבולה של ההנהלה שמטרתה להוציא כסף מהמדינה. "אני רואה בחומרה רבה את הדרך הבלתי ראויה, שבה משתמשות הנהלות כיל והחברה לישראל בפיטורי עובדים בחברת הברום כמנוף ללחץ על הממשלה, בכדי להוציא מהמדינה הטבות כלכליות וכספיות בהיקף עצום בתקופת בחירות", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. נתניהו קרא להנהלה "לעצור באופן מידי את הפיטורים, ולהיכנס להידברות עם העובדים ועם הממשלה לאחר הבחירות".

יו"ר ועד העובדים במפעל, אבנר בן סניור, אמר בתגובה לדבריו של נתניהו: "אנחנו שמחים שראש הממשלה שמע את צעקתנו, הרים את הכפפה והתגייס לעזור לנו. אנו מקדמים את זה בברכה, כי הוא האיש היחידי שיכול להוציא את העגלה מהבוץ". מוקדם יותר נפגש בן סניור עם יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, שהבטיח לגבש תכנית שתעזור לעובדי המפעל.

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanir9310@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully