וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו להנהלת כיל: "עצרו את הפיטורים באופן מידי"

12.2.2015 / 0:53

ראש הממשלה אמר כי הנהלת החברה משתמשת בעובדים כדי להוציא מהמדינה הטבות "בהיקף עצום" בתקופת בחירות. יו"ר ועד העובדים: "רק ביבי יוציא את העגלה מהבוץ". לבני: "נתניהו משתמש בפיטורים כמנוף לבריחה מאחריות"

צילום: שי מכלוף, עריכה: קשת סידי

(צפו: עובדי כיל שורפים את תעודות החבר בליכוד)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס אמש (רביעי) לפיטורי 140 העובדים במפעל "תרכובות ברום" שברמת חובב, מקבוצת כיל (כימיקלים לישראל), ואמר כי מדובר בתחבולה של ההנהלה שמטרתה להוציא כסף מהמדינה. "אני רואה בחומרה רבה את הדרך הבלתי ראויה, שבה משתמשות הנהלות כיל והחברה לישראל בפיטורי עובדים בחברת הברום כמנוף ללחץ על הממשלה, בכדי להוציא מהמדינה הטבות כלכליות וכספיות בהיקף עצום בתקופת בחירות", כתב נתניהו בחשבון הפייסבוק שלו. נתניהו קרא להנהלה "לעצור באופן מידי את הפיטורים, ולהיכנס להידברות עם העובדים ועם הממשלה לאחר הבחירות".

פוסט של ראש הממשלה בנימין נתניהו נגד הפיטורים בכי"ל 11.2.205. מתוך פייסבוק, צילום מסך
הפוסט שפרסם נתניהו/צילום מסך, מתוך פייסבוק

יו"ר ועד העובדים במפעל, אבנר בן סניור, אמר בתגובה לדבריו של נתניהו: "אנחנו שמחים שראש הממשלה שמע את צעקתנו, הרים את הכפפה והתגייס לעזור לנו. אנו מקדמים את זה בברכה, כי הוא האיש היחידי שיכול להוציא את העגלה מהבוץ". מוקדם יותר היום אתמול נפגש בן סניור עם יו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון, שהבטיח לגבש תכנית שתעזור לעובדי המפעל. כמו כן, היום צפוי בן סניור להגיע ללשכתו של נתניהו ולהיפגש עם בכירים במשרדו על מנת למצוא פתרון למשבר.

עוד על המשבר בכיל:
עובדי כיל שרפו את תעודות החבר בליכוד; "בוגדת שנים בעובדים"
אחרי שקיבל מכתב פיטורים: עובד כיל קיבל התקף לב
מכתב על דלת הבית - כך פוטרו עשרות עובדי כיל

הפגנה של עובדי תרכובות ברום ברמת חובב, ינואר 2015. שי מכלוף, צילום מסך
הפגנה של עובדי המפעל, לפני כשבוע/צילום מסך, שי מכלוף

לדבריו של נתניהו הגיבה גם יו"ר התנועה ציפי לבני, שאמרה כי היא "רואה בחומרה את הדרך הבלתי ראויה שבה משתמש ראש ממשלה בפיטורי עובדים כמנוף לבריחה מאחריות". גם ח"כ שלי יחימוביץ' (המחנה הציוני), התייחסה לפוסט של ראש הממשלה וצייצה בחשבון הטוויטר שלה: "תגיד, יש לך במקרה קשרים עם מישהו בממשלה שיגיד לעידן עופר שאם יפטר ישללו לו הטבות במיליארדים וייקחו לו את הזיכיון?"

הפוליטיקים זורמים למאהל מפוטרי הברום. שי מכלוף
דבר עם עידן עופר. ח"כ שלי יחימוביץ' עם עובדי המפעל, שלשום/שי מכלוף

ב-28 בינואר קיבלו 140 מעובדי המפעל הודעת פיטורים בעקבות פיצוץ המשא ומתן שהתנהל בין הוועד להנהלה. יומיים לאחר מכן פתחו כ-800 עובדי המפעל בשביתה כללית והקימו מאהל מחאה בבאר שבע. "אחרי חצי שנה של משא ומתן ההנהלה עדיין דורשת פיטורים של 140 עובדים. מבחינתנו זוהי חציית קו אדום", אמר יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות, מאיר בביוף. "אנחנו הסכמנו לפרישה מרצון, ואף העברנו שמות של 80 עובדים, אבל את הנהלת כיל מעניין רק לפטר עובדים כנראה. אנחנו לא נסכים לכך". כמו כן, בעקבות הפיטורים שרפו כמה מהעובדים את תעודות החבר שלהם בליכוד.

מאות מעובדי "תרכובות ברום", בהם 140 המפוטרים, הם חברי ליכוד, ו-17 מהם חברי מרכז הליכוד. רבים מהם טענו כי המפלגה "מתעלמת מהמאבק וממלאת פיה מים". לדבריהם, קיימים אלפי מתפקדים למפלגה בכל קבוצת כיל, אותם הם מתכוונים לשכנע אישית שלא להצביע למפלגת השלטון. "היום אנחנו נמצא את עצמנו מצביעים למפלגות אחרות וחלקנו אף נלך רחוק עד כדי מפלגת העבודה", אמרו העובדים, שהוסיפו כי הם מתכננים לעמוד ביום הבחירות ליד קלפיות הדרום ולשכנע מצביעים לא לתת את קולם לליכוד.

(עדכון ראשון: 23:53)

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully